Zobrazit minimální záznam

Development of the Hindi short story. Psychological short story on its way from pre-nayi kahani to nayi kahani
dc.contributor.advisorMarková, Dagmar
dc.creatorSvobodová, Renata
dc.date.accessioned2018-10-29T20:34:19Z
dc.date.available2018-10-29T20:34:19Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25557
dc.description.abstractTématem předkládané disertační práce je vývoj hindské psychologicky laděné povídky zhruba od dvacátých do šedesátých let minulého století. Při práci na zvoleném tématu jsem hindské povídkové texty rozčlenila do tří skupin. První období povídkové tvorby reprezentované Prémčandem a Sudaršanem označuji za "starší" v užším slova smyslu, třicátá a čtyřicátá léta - tvorbu Džainéndrakumára, Agjéje, Jašpála a Ráje - pojímám jako přechodné období a tvorbu mladších autorů Rákéše, Jádava, Kamléšvara,Varmy a Sáhního z padesátých a šedesátých let dvacátého století označuji ve shodě s obvyklou periodizací "nová povídka". Mezi "starší" a "novou" povídkou přirozeně nevede žádné striktní dělítko. Některé z povídek konce třicátých a čtyřicátých let vykazují v tom či onom ohledu rysy přítomné v obou skupinách. Tyto texty, které předznamenaly další vývoj, proto řadím do zvláštní skupiny a označuji je jako "povídky na cestě od starší k nové". Cílem práce je porovnání charakteristických rysů "nové povídky" (nay kahn) s povíd-kou, která jí předcházela (pre-nay kahn). Srovnání provádím na základě analýzy a interpre-tace vybraného souboru reprezentativních hindských textů pocházejících z daného období. Zkoumám, v čem se liší tematika a vypravěčské postupy povídkové tvorby starších autorů od generace spisovatelů, kteří začínali psát...cs_CZ
dc.description.abstractThe subject matter of the dissertation is the development of the Hindi psychological short story from the 1920s till the 1960s. For the purpose of this work I have divided the short story texts into three groups. I call the first one, represented by Premcand, Sudarśan, and Prabhkar the "older" period, the 1930s and 1940s - the story writing of Jainendrakumr, Ajey, Yaśpl, and Amt Ry - is seen as a transitory period, and the work of the younger authors: Rkeś, Ydav, Kamleśvar, Varm and Shn is called in accordance with the usual terms as the New Short Story - nay kahn. There is no strict border line between the nay kahn and pre-nay kahn writing. Some of the 1930s and 1940s short stories show in some respects features present in both the periods. That is why I decided to put these stories into a special group, which I call "the stories on their way from the older to the new one." The aim of the theses is a comparison of characteristic features of nay kahn and pre-nay kahn writing. I have compared the stories on the basis of the analysis and interpretation of the collection of representative Hindi texts of the period. I have researched into the subject matter and narrative structure and searched for the differences between the way of writing of the older authors and those, who started to write after the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVývoj hindské povídky. Psychologicky laděná povídka na cestě od starší k "nové"cs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-25
dc.description.departmentInstitute of East Asian Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav Dálného východucs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId75109
dc.title.translatedDevelopment of the Hindi short story. Psychological short story on its way from pre-nayi kahani to nayi kahanien_US
dc.contributor.refereeKnotková, Blanka
dc.contributor.refereeKostič, Svetislav
dc.identifier.aleph001119347
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineLiteratures of Asia and Africaen_US
thesis.degree.disciplineTeorie a dějiny literatur zemí Asie a Afrikycs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav Dálného východucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of East Asian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeorie a dějiny literatur zemí Asie a Afrikycs_CZ
uk.degree-discipline.enLiteratures of Asia and Africaen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTématem předkládané disertační práce je vývoj hindské psychologicky laděné povídky zhruba od dvacátých do šedesátých let minulého století. Při práci na zvoleném tématu jsem hindské povídkové texty rozčlenila do tří skupin. První období povídkové tvorby reprezentované Prémčandem a Sudaršanem označuji za "starší" v užším slova smyslu, třicátá a čtyřicátá léta - tvorbu Džainéndrakumára, Agjéje, Jašpála a Ráje - pojímám jako přechodné období a tvorbu mladších autorů Rákéše, Jádava, Kamléšvara,Varmy a Sáhního z padesátých a šedesátých let dvacátého století označuji ve shodě s obvyklou periodizací "nová povídka". Mezi "starší" a "novou" povídkou přirozeně nevede žádné striktní dělítko. Některé z povídek konce třicátých a čtyřicátých let vykazují v tom či onom ohledu rysy přítomné v obou skupinách. Tyto texty, které předznamenaly další vývoj, proto řadím do zvláštní skupiny a označuji je jako "povídky na cestě od starší k nové". Cílem práce je porovnání charakteristických rysů "nové povídky" (nay kahn) s povíd-kou, která jí předcházela (pre-nay kahn). Srovnání provádím na základě analýzy a interpre-tace vybraného souboru reprezentativních hindských textů pocházejících z daného období. Zkoumám, v čem se liší tematika a vypravěčské postupy povídkové tvorby starších autorů od generace spisovatelů, kteří začínali psát...cs_CZ
uk.abstract.enThe subject matter of the dissertation is the development of the Hindi psychological short story from the 1920s till the 1960s. For the purpose of this work I have divided the short story texts into three groups. I call the first one, represented by Premcand, Sudarśan, and Prabhkar the "older" period, the 1930s and 1940s - the story writing of Jainendrakumr, Ajey, Yaśpl, and Amt Ry - is seen as a transitory period, and the work of the younger authors: Rkeś, Ydav, Kamleśvar, Varm and Shn is called in accordance with the usual terms as the New Short Story - nay kahn. There is no strict border line between the nay kahn and pre-nay kahn writing. Some of the 1930s and 1940s short stories show in some respects features present in both the periods. That is why I decided to put these stories into a special group, which I call "the stories on their way from the older to the new one." The aim of the theses is a comparison of characteristic features of nay kahn and pre-nay kahn writing. I have compared the stories on the basis of the analysis and interpretation of the collection of representative Hindi texts of the period. I have researched into the subject matter and narrative structure and searched for the differences between the way of writing of the older authors and those, who started to write after the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav Dálného východucs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990011193470106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV