Show simple item record

The Comparision of Learning Processes of Snowboarding in the Czech Republic and in Norway
dc.contributor.advisorGnad, Tomáš
dc.creatorMarková, Pavla
dc.date.accessioned2017-04-20T08:32:54Z
dc.date.available2017-04-20T08:32:54Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25520
dc.description.abstractNázev: Komparace výukových postupů ve snowboardingu v České republice a v Norsku Cíle: Cílem práce je porovnat výukové postupy ve snowboardingu v České republice a v Norsku. Metody: V naší práci jsme použili metodu analýzy dokumentů a metodu komparace. Metodu analýzy jsme aplikovali v rozboru jednotlivých publikací a metodu komparace v části porovnávání dvou výukových postupů v České republice a v Norsku. Dále jsme v praktické části použili metodu anketního šetření a terénního testování. Závěr: Zjistili jsme, že jednotlivé české metodické publikace jsou si svým obsahem dosti podobné. Norské výukové postupy se oproti českým liší, jak používáním metody partner systém, tak základním pojetím výuky. Z výzkumu vyplynulo, že nastavení šíře postoje podle norské metodiky je pro začátečníky nevhodné. Naopak úhel nastavení vázání s plusovými a minusovými úhly se jevil jako poměrně vhodný. Klíčová slova: partner systém, postoj, kinogram, instruktorcs_CZ
dc.description.abstractAbstract Title: The Comparison of Learning Processes of Snowboarding in the Czech Republic and in Norway Objectives: The aim of this work is to compare learning processes of snowboarding in the Czech Republic and in Norway. Methods: In our thesis we used a method of analysis of the document and a method of comparison. We have applied the method of analysis in each publication and the method of comparison in teaching methods. In the practical part we have used a method of inquiry and a method of field testing. Results: We found out that the methodological publications written in Czech Republic are very similar to each other. The Norwegian learning processes are different from the Czech ones by using of a method called Partner system and by the basic concept of training. The research showed that the width of the stance according to the Norwegian learning methods is not suitable for the beginners. On the contrary the stance with plus degree on the front foot and minus degree on the rear foot seems to be quite suitable. Keywords: partner system, stance, kinogram, instructoren_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleKomparace výukových postupů ve snowboardingu v České republice a v Norskucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-05
dc.description.departmentSporty v příroděcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId84430
dc.title.translatedThe Comparision of Learning Processes of Snowboarding in the Czech Republic and in Norwayen_US
dc.contributor.refereeLouka, Oto
dc.identifier.aleph001362504
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sporten_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Komparace výukových postupů ve snowboardingu v České republice a v Norsku Cíle: Cílem práce je porovnat výukové postupy ve snowboardingu v České republice a v Norsku. Metody: V naší práci jsme použili metodu analýzy dokumentů a metodu komparace. Metodu analýzy jsme aplikovali v rozboru jednotlivých publikací a metodu komparace v části porovnávání dvou výukových postupů v České republice a v Norsku. Dále jsme v praktické části použili metodu anketního šetření a terénního testování. Závěr: Zjistili jsme, že jednotlivé české metodické publikace jsou si svým obsahem dosti podobné. Norské výukové postupy se oproti českým liší, jak používáním metody partner systém, tak základním pojetím výuky. Z výzkumu vyplynulo, že nastavení šíře postoje podle norské metodiky je pro začátečníky nevhodné. Naopak úhel nastavení vázání s plusovými a minusovými úhly se jevil jako poměrně vhodný. Klíčová slova: partner systém, postoj, kinogram, instruktorcs_CZ
uk.abstract.enAbstract Title: The Comparison of Learning Processes of Snowboarding in the Czech Republic and in Norway Objectives: The aim of this work is to compare learning processes of snowboarding in the Czech Republic and in Norway. Methods: In our thesis we used a method of analysis of the document and a method of comparison. We have applied the method of analysis in each publication and the method of comparison in teaching methods. In the practical part we have used a method of inquiry and a method of field testing. Results: We found out that the methodological publications written in Czech Republic are very similar to each other. The Norwegian learning processes are different from the Czech ones by using of a method called Partner system and by the basic concept of training. The research showed that the width of the stance according to the Norwegian learning methods is not suitable for the beginners. On the contrary the stance with plus degree on the front foot and minus degree on the rear foot seems to be quite suitable. Keywords: partner system, stance, kinogram, instructoren_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Sporty v příroděcs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV