Zobrazit minimální záznam

TV lifestyle magazines : the phenomen of masculinity, makeover and success
dc.contributor.advisorReifová, Irena
dc.creatorHoráčková, Lucie
dc.date.accessioned2017-04-20T08:17:26Z
dc.date.available2017-04-20T08:17:26Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25472
dc.description.abstractDiplomová práce "Televizní lifestylové pořady : fenomén proměny, maskulinity a úspěchu" pojednává o televizních magazínech typu proměna a o normách maskulinity, které tyto pořady konstruují. V teoretické části se práce zabývá otázkami životního stylu, kulturního kapitálu, těla, symbolického násilí a kulturní aristokracie tak, jak je definuje Pierre Bourdieu. Dále se práce zabývá tématem stylu jako záměrné komunikace, hegemonie a rezistence, jak je pojednává Dick Hebdige. Tělo a jeho umravňování do podoby těl ukázněných tak, jak tuto praxi popisuje Michel Foucault, je předmětem další části práce. Dále se práce zabývá otázkou těla a maskulinity, a zejména tím, jakým způsobem je maskulinita konstruována v mediálních sděleních. Definuje dva typy maskulinity, a to maskulinitu hegemonní a maskulinitu konzumní neboli metrosexualitu. Fenomén proměny jakožto televizního formátu je předmětem dalších kapitol, které se zabývají zákonitostmi televizních formátů, jejich složek, narativity atd. V analytické části se práce zabývá dvěma lifestylovými televizními pořady typu proměna, a to pořadem Vypadáš skvěle!, který vysílala Česká televize, a pořadu Peklo s Landou z produkce internetové televize Stream. Tyto pořady mají za cíl pomoci "obětem" proměny v cestě za kvalitnějším životním stylem a modernějším vzhledem. Mimo...cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis "TV Lifestyle Magazines : Phenomenon of Masculinity, Makeover and Success" mostly deals with the concepts of life-style, taste, makeover a masculinity and their factual manifestation in particular television shows. In its theoretical part the thesis defines fundamental themes and concepts based on literature, especially according to Pierre Bourdieu, Dick Hebdige and Michel Foucault. The concept of life-style has gained much importance in contemporary society, because it's actually the style of life which has become the most important principle of social clustering. One of the first sociologists to reflect on the concept of life-style was Pierre Bourdieu. His conception of life-style is based on stratification and social inequalities. These inequalities are - according to Bourdieu - the product of deep structural inequalities underlying the society as a whole. The thesis also concerns with style as intentional communication, hegemony and resistence as perceived by Dick Hebdige. The body and the process of moulding it into the shape of disciplined bodies is the subject of another part of the thesis. Further on the thesis deals with the problem of body and masculinity, and above all with the process of building its image in the media. Two types of masculinity are defined; first hegemonic...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjecttelevisionen_US
dc.subjectstyleen_US
dc.subjectappearanceen_US
dc.subjectmakeoveren_US
dc.subjecthegemonic masculinityen_US
dc.subjectconsumer masculinityen_US
dc.subjecttelevizecs_CZ
dc.subjectstylcs_CZ
dc.subjectvzhledcs_CZ
dc.subjectproměnacs_CZ
dc.subjectmaskulinita hegemonnícs_CZ
dc.subjectmaskulinita konzumnícs_CZ
dc.titleTelevizní lifestylové pořady : fenomén maskulinity, proměny a úspěchucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-02-01
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId82231
dc.title.translatedTV lifestyle magazines : the phenomen of masculinity, makeover and successen_US
dc.contributor.refereeWolák, Radim
dc.identifier.aleph001196697
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Televizní lifestylové pořady : fenomén proměny, maskulinity a úspěchu" pojednává o televizních magazínech typu proměna a o normách maskulinity, které tyto pořady konstruují. V teoretické části se práce zabývá otázkami životního stylu, kulturního kapitálu, těla, symbolického násilí a kulturní aristokracie tak, jak je definuje Pierre Bourdieu. Dále se práce zabývá tématem stylu jako záměrné komunikace, hegemonie a rezistence, jak je pojednává Dick Hebdige. Tělo a jeho umravňování do podoby těl ukázněných tak, jak tuto praxi popisuje Michel Foucault, je předmětem další části práce. Dále se práce zabývá otázkou těla a maskulinity, a zejména tím, jakým způsobem je maskulinita konstruována v mediálních sděleních. Definuje dva typy maskulinity, a to maskulinitu hegemonní a maskulinitu konzumní neboli metrosexualitu. Fenomén proměny jakožto televizního formátu je předmětem dalších kapitol, které se zabývají zákonitostmi televizních formátů, jejich složek, narativity atd. V analytické části se práce zabývá dvěma lifestylovými televizními pořady typu proměna, a to pořadem Vypadáš skvěle!, který vysílala Česká televize, a pořadu Peklo s Landou z produkce internetové televize Stream. Tyto pořady mají za cíl pomoci "obětem" proměny v cestě za kvalitnějším životním stylem a modernějším vzhledem. Mimo...cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis "TV Lifestyle Magazines : Phenomenon of Masculinity, Makeover and Success" mostly deals with the concepts of life-style, taste, makeover a masculinity and their factual manifestation in particular television shows. In its theoretical part the thesis defines fundamental themes and concepts based on literature, especially according to Pierre Bourdieu, Dick Hebdige and Michel Foucault. The concept of life-style has gained much importance in contemporary society, because it's actually the style of life which has become the most important principle of social clustering. One of the first sociologists to reflect on the concept of life-style was Pierre Bourdieu. His conception of life-style is based on stratification and social inequalities. These inequalities are - according to Bourdieu - the product of deep structural inequalities underlying the society as a whole. The thesis also concerns with style as intentional communication, hegemony and resistence as perceived by Dick Hebdige. The body and the process of moulding it into the shape of disciplined bodies is the subject of another part of the thesis. Further on the thesis deals with the problem of body and masculinity, and above all with the process of building its image in the media. Two types of masculinity are defined; first hegemonic...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990011966970106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV