Show simple item record

Factors influencing how popular mathematics is among primary pupils
dc.contributor.advisorVondrová, Naďa
dc.creatorKarhanová, Jitka
dc.date.accessioned2017-04-20T07:53:31Z
dc.date.available2017-04-20T07:53:31Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25391
dc.description.abstractShrnutí Diplomová práce se věnuje problematice obliby matematiky u žáků druhého stupně základní školy a faktorům, které ji ovlivňují. Konkrétně se jedná o sebepojetí žáka v matematice, vztah žáků k matematice, význam matematiky pro budoucnost, osobnost učitele matematiky a jeho pedagogické kompetence, klima třídy a vztah rodičů žáka k matematice. V teoretické části se zabývám zpracováním a výkladem jednotlivých faktorů, které mohou ovlivňovat oblibu matematiky u žáků, v dostupné odborné literatuře. Dále uvádím výsledky výzkumů, které byly na dané téma realizovány, a to v mezinárodním i národním měřítku. Praktická část je věnována výzkumu, který jsem na téma faktorů ovlivňujících oblibu matematiky realizovala. Jedná se o výzkum kvantitativní a byl uskutečněn dotazníkovou metodou. V první fázi byl proveden předvýzkum, který sloužil k ověření vhodnosti zkonstruovaných dotazníků. Po upravení dotazníků na základě zkušenosti z předvýzkumu bylo provedeno hlavní výzkumné šetření. V závěru praktické části jsou uvedeny výsledky mnou provedeného výzkumu a jejich porovnání s výsledky mezinárodního výzkumu OECD/PISA 2003. V závěru jsou vyhodnoceny hypotézy a shrnuty výsledky výzkumu. Mezi faktory které ovlivňují oblibu matematiky u žáků, se zařadil vliv osobnosti učitele, rodičů a sebehodnocení žáků.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the popularity of mathematics among pupils of a lower secondary school and factors affecting it. Specifically, pupils' self-concept in mathematics and pupils' initial feelings towards mathematics, the importance of mathematics for their future, the personality of mathematics teachers and his/her teaching skills, class climate and pupils' parents' feelings towards mathematics. The theoretical part deals with the processing and interpretation of the various factors that may affect the popularity of mathematics for pupils, as given in literature. Research results of this area on both international and national scales are presented. The practical part is devoted to my research conducted on factors influencing the popularity of mathematics. The research was carried out via a quantitative questionnaire method. The pilot study served to verify the suitability of designed questionnaires. The results of the main study are carefully discussed (given an opportunistic sample of pupils) in terms of my hypotheses and compared to the results of the international research by the OECD/PISA 2003. Among the factors that influence the popularity of mathematics among pupils most is the influence of teachers' approach and of parents and a pupil's self-concept.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleFaktory ovlivňující oblibu matematiky u žáků základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-31
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId87550
dc.title.translatedFactors influencing how popular mathematics is among primary pupilsen_US
dc.contributor.refereeNovotná, Jarmila
dc.identifier.aleph001363135
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Pedagogyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csShrnutí Diplomová práce se věnuje problematice obliby matematiky u žáků druhého stupně základní školy a faktorům, které ji ovlivňují. Konkrétně se jedná o sebepojetí žáka v matematice, vztah žáků k matematice, význam matematiky pro budoucnost, osobnost učitele matematiky a jeho pedagogické kompetence, klima třídy a vztah rodičů žáka k matematice. V teoretické části se zabývám zpracováním a výkladem jednotlivých faktorů, které mohou ovlivňovat oblibu matematiky u žáků, v dostupné odborné literatuře. Dále uvádím výsledky výzkumů, které byly na dané téma realizovány, a to v mezinárodním i národním měřítku. Praktická část je věnována výzkumu, který jsem na téma faktorů ovlivňujících oblibu matematiky realizovala. Jedná se o výzkum kvantitativní a byl uskutečněn dotazníkovou metodou. V první fázi byl proveden předvýzkum, který sloužil k ověření vhodnosti zkonstruovaných dotazníků. Po upravení dotazníků na základě zkušenosti z předvýzkumu bylo provedeno hlavní výzkumné šetření. V závěru praktické části jsou uvedeny výsledky mnou provedeného výzkumu a jejich porovnání s výsledky mezinárodního výzkumu OECD/PISA 2003. V závěru jsou vyhodnoceny hypotézy a shrnuty výsledky výzkumu. Mezi faktory které ovlivňují oblibu matematiky u žáků, se zařadil vliv osobnosti učitele, rodičů a sebehodnocení žáků.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the popularity of mathematics among pupils of a lower secondary school and factors affecting it. Specifically, pupils' self-concept in mathematics and pupils' initial feelings towards mathematics, the importance of mathematics for their future, the personality of mathematics teachers and his/her teaching skills, class climate and pupils' parents' feelings towards mathematics. The theoretical part deals with the processing and interpretation of the various factors that may affect the popularity of mathematics for pupils, as given in literature. Research results of this area on both international and national scales are presented. The practical part is devoted to my research conducted on factors influencing the popularity of mathematics. The research was carried out via a quantitative questionnaire method. The pilot study served to verify the suitability of designed questionnaires. The results of the main study are carefully discussed (given an opportunistic sample of pupils) in terms of my hypotheses and compared to the results of the international research by the OECD/PISA 2003. Among the factors that influence the popularity of mathematics among pupils most is the influence of teachers' approach and of parents and a pupil's self-concept.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV