Show simple item record

The role of framework education programme for basic education in information literacy of pupils at pripary schools
dc.contributor.advisorLandová, Hana
dc.creatorKelnarová, Zuzana
dc.date.accessioned2020-08-27T12:53:05Z
dc.date.available2020-08-27T12:53:05Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25249
dc.description.abstractMy rigorous thesis descibes the role of Framework Education Pragramme for Basic Education in rising of Information Literacy of pupils at Primary Schools. The theoretic part is dedicated to detailed description of dilemma with a view to Framework Education Pragramme for Basic Education, information literacy, information literacy courses and school libraries, the practical part thereafter represents the particular Primary Schools, where I have checked the successful anchorage of Framework Education Programme for Basic Education. Each school approach individually to Framework Education Pragramme for Basic Education and consequently to School Education 4 Programme too and schools also have inequal support in information literacy during education. The results of my survey is qualitatively evaluated at the end of my rigorous thesis.en_US
dc.description.abstractTématem rigorózní práce je vliv rámcových vzdělávacích programů na zvyšování informační gramotnosti žáků na základních školách. Teoretická část se věnuje podrobnému popisu problematiky rámcových vzdělávacích programů, informační gramotnosti, informačnímu vzdělávání a školním knihovnám, praktická část potom konkrétním školám, kde jsem ověřovala nakolik došlo k úspěšnému zakotvení rámcových vzdělávacích programů do výuky. Každá škola totiž přistupuje k rámcovým vzdělávacím programům a k vypracovávání školních vzdělávacích programů individuálně a nestejnou měrou taktéž podporuje informační gramotnost ve výuce. Výsledky svého zkoumání kvalitativně zhodnocuji v závěru práce.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleRole rámcových vzdělávacích programů v rozvoji informační gramotnosti žáků na základních školáchcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-11-23
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId79938
dc.title.translatedThe role of framework education programme for basic education in information literacy of pupils at pripary schoolsen_US
dc.contributor.refereeMedková, Milena
dc.identifier.aleph001178790
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation and Library Studiesen_US
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation and Library Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTématem rigorózní práce je vliv rámcových vzdělávacích programů na zvyšování informační gramotnosti žáků na základních školách. Teoretická část se věnuje podrobnému popisu problematiky rámcových vzdělávacích programů, informační gramotnosti, informačnímu vzdělávání a školním knihovnám, praktická část potom konkrétním školám, kde jsem ověřovala nakolik došlo k úspěšnému zakotvení rámcových vzdělávacích programů do výuky. Každá škola totiž přistupuje k rámcovým vzdělávacím programům a k vypracovávání školních vzdělávacích programů individuálně a nestejnou měrou taktéž podporuje informační gramotnost ve výuce. Výsledky svého zkoumání kvalitativně zhodnocuji v závěru práce.cs_CZ
uk.abstract.enMy rigorous thesis descibes the role of Framework Education Pragramme for Basic Education in rising of Information Literacy of pupils at Primary Schools. The theoretic part is dedicated to detailed description of dilemma with a view to Framework Education Pragramme for Basic Education, information literacy, information literacy courses and school libraries, the practical part thereafter represents the particular Primary Schools, where I have checked the successful anchorage of Framework Education Programme for Basic Education. Each school approach individually to Framework Education Pragramme for Basic Education and consequently to School Education 4 Programme too and schools also have inequal support in information literacy during education. The results of my survey is qualitatively evaluated at the end of my rigorous thesis.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990011787900106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV