Show simple item record

Educational element in social work with people without shelter
dc.contributor.advisorKoldinská, Kristina
dc.creatorPěnkava, Pavel
dc.date.accessioned2017-04-20T06:55:28Z
dc.date.available2017-04-20T06:55:28Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25200
dc.description.abstractRigorózní práce je zaměřená na objektivizaci potenciálu možností využívat výchovně vzdělávací působení v rámci sociální práce s cílovou skupinou osob bez přístřeší. Teoretická část se zaměřuje na kritickou reflexi příčin vzniku bezdomovectví z psychologického, sociálního a časového hlediska. Znalost kauzálního vývoje tohoto sociálně patologického jevu je důležité pro tvorbu metod výchovně sociálních přístupů, které lze aplikovat v rámci socioterapie. Práce dále diskutuje typologii osob bez přístřeší podle jejich možností, schopností a dovedností. Kapitola, která přímo směřuje k samotné socioterapii, jejímu praktickému využití při sociální práci s osobami, popisuje využití této metody v praxi. Závěr teoretické části zvažuje možnosti výkonu samosprávných činností centrální pražské části v procesu výchovy a vzdělávání společnosti, jak v souvislosti s odbornou pomocí, tak v rámci běžných interakcí. Provedené dotazníkové šetření zkoumá motivaci, názory a aktivity osob bez přístřeší v otázce vzdělávání. Postoje a s nimi související skutečnosti jsou zkoumány kvantitativními výzkumnými metodami prostřednictvím techniky dotazníkového šetření face-to-face. Výsledek potvrdí nebo vyvrátí domněnku, že lidé, žijící dlouhodobě v nepříznivé životní situaci, mají zájem o rozšiřování, doplnění vzdělávání nebo zapojení se do...cs_CZ
dc.description.abstractThe rigorous thesis focuses on objectification of potential opportunities to benefit from educational activities in individual and community social work with the target group of people without shelter. The theoretical part focuses on critical reflectin of the causes of homelessness on psychological, social and time aspects. Knowledge of the causal evolution of this socially pathological phenomenon is important for creating methods of education and social approaches that can be applied within sociotherapy. Thesis discusses the typology of homeless people according to their possibilities, abilities and skills too. There is a chapter, which directly faces the sociotherapy itself, its use in social work with people, and describes the practical potential of this method. The conclusion of the theoretical part is considering the possibility of execution of autonomous activities of the central part of Prague in the process of education of the society, related to the professional help, as well as the common interactions. Questionnaire survey carried out examines the motivation, ideas and activities of the people without shelter on the issue of education. Attitudes and related facts are examined through quantitative techniques using face-to-face questionnaires. The results are to confirm or to reject the assumption...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVýchovně vzdělávací prvek v sociální práci s cílovou skupinou osob bez přístřešícs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-04-08
dc.description.departmentDepartment of Social Worken_US
dc.description.departmentKatedra sociální prácecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId84545
dc.title.translatedEducational element in social work with people without shelteren_US
dc.contributor.refereeTomeš, Igor
dc.identifier.aleph001226866
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Worken_US
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Policy and Social Worken_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Worken_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Policy and Social Worken_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csRigorózní práce je zaměřená na objektivizaci potenciálu možností využívat výchovně vzdělávací působení v rámci sociální práce s cílovou skupinou osob bez přístřeší. Teoretická část se zaměřuje na kritickou reflexi příčin vzniku bezdomovectví z psychologického, sociálního a časového hlediska. Znalost kauzálního vývoje tohoto sociálně patologického jevu je důležité pro tvorbu metod výchovně sociálních přístupů, které lze aplikovat v rámci socioterapie. Práce dále diskutuje typologii osob bez přístřeší podle jejich možností, schopností a dovedností. Kapitola, která přímo směřuje k samotné socioterapii, jejímu praktickému využití při sociální práci s osobami, popisuje využití této metody v praxi. Závěr teoretické části zvažuje možnosti výkonu samosprávných činností centrální pražské části v procesu výchovy a vzdělávání společnosti, jak v souvislosti s odbornou pomocí, tak v rámci běžných interakcí. Provedené dotazníkové šetření zkoumá motivaci, názory a aktivity osob bez přístřeší v otázce vzdělávání. Postoje a s nimi související skutečnosti jsou zkoumány kvantitativními výzkumnými metodami prostřednictvím techniky dotazníkového šetření face-to-face. Výsledek potvrdí nebo vyvrátí domněnku, že lidé, žijící dlouhodobě v nepříznivé životní situaci, mají zájem o rozšiřování, doplnění vzdělávání nebo zapojení se do...cs_CZ
uk.abstract.enThe rigorous thesis focuses on objectification of potential opportunities to benefit from educational activities in individual and community social work with the target group of people without shelter. The theoretical part focuses on critical reflectin of the causes of homelessness on psychological, social and time aspects. Knowledge of the causal evolution of this socially pathological phenomenon is important for creating methods of education and social approaches that can be applied within sociotherapy. Thesis discusses the typology of homeless people according to their possibilities, abilities and skills too. There is a chapter, which directly faces the sociotherapy itself, its use in social work with people, and describes the practical potential of this method. The conclusion of the theoretical part is considering the possibility of execution of autonomous activities of the central part of Prague in the process of education of the society, related to the professional help, as well as the common interactions. Questionnaire survey carried out examines the motivation, ideas and activities of the people without shelter on the issue of education. Attitudes and related facts are examined through quantitative techniques using face-to-face questionnaires. The results are to confirm or to reject the assumption...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální prácecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV