Zobrazit minimální záznam

Education of children with autistic disorders with the view of communication
dc.contributor.advisorStrnadová, Iva
dc.creatorPecháčková, Yveta
dc.date.accessioned2017-04-20T06:48:57Z
dc.date.available2017-04-20T06:48:57Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25174
dc.description.abstractPráce se zabývá vzděláváním dětí s různým druhem autismu, se zaměřením na rozvoj komunikace. Čerpá z teoretických a odborných poznatků, týkajících se obecných principů výchovy a vzdělávání dětí s autismem. Zvláště se zamýšlí nad současnými možnostmi výchovy a vzdělávání dětí s autismem, přičemž zvláště charakterizuje Teacch program a strukturované učení. Těžiště práce spočívá ve vymezení komunikačních systémů a základních východisek výuky komunikace. Empirický výzkum je charakterizován jako kazuistické studie se zaměřením na rozvoj komunikačních schopností. Na základě získaných výsledků poukazuje na možnosti využití různých komunikačních systémů ve výuce a vzdělávání v prostředí strukturovaného učení. V závěru jsou zdůrazněny a shrnuty nejvýraznější pokroky sledovaných dětí v oblasti rozvoje komunikačních schopností, které vzhledem k individuálním potřebám dětí představují výchozí bod výchovy a vzdělávání dětí s autismem.cs_CZ
dc.description.abstractThe work deals with educating children with various kinds of autism, focusing on development of communication. It draws information both from theoretical and practical experience concerning general principles of upbringing and education of autistic children. It mainly pays attention to the present possibilities of education and upbringing children with autism, while especially characterizing Teacch programme and structured learning. The centre of this work is in defining communication systems and basis for teaching communication. The empiric research is characterized as casuistic studies focusig on development of communication abilities. Based on acquired results, it shows possibilities of using various communication systems in education and upbringing in the surroundings of structured learning. The conclusion stresses and summarizes the most important progress of observed children in development of communication abilities which - according to individual needs of the children - are the starting point of education and upbringing of autistic children.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVzdělávání dětí s autistickými poruchami se zaměřením na komunikacics_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-11-06
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId79299
dc.title.translatedEducation of children with autistic disorders with the view of communicationen_US
dc.contributor.refereeŠvarcová, Iva
dc.identifier.aleph001230113
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPráce se zabývá vzděláváním dětí s různým druhem autismu, se zaměřením na rozvoj komunikace. Čerpá z teoretických a odborných poznatků, týkajících se obecných principů výchovy a vzdělávání dětí s autismem. Zvláště se zamýšlí nad současnými možnostmi výchovy a vzdělávání dětí s autismem, přičemž zvláště charakterizuje Teacch program a strukturované učení. Těžiště práce spočívá ve vymezení komunikačních systémů a základních východisek výuky komunikace. Empirický výzkum je charakterizován jako kazuistické studie se zaměřením na rozvoj komunikačních schopností. Na základě získaných výsledků poukazuje na možnosti využití různých komunikačních systémů ve výuce a vzdělávání v prostředí strukturovaného učení. V závěru jsou zdůrazněny a shrnuty nejvýraznější pokroky sledovaných dětí v oblasti rozvoje komunikačních schopností, které vzhledem k individuálním potřebám dětí představují výchozí bod výchovy a vzdělávání dětí s autismem.cs_CZ
uk.abstract.enThe work deals with educating children with various kinds of autism, focusing on development of communication. It draws information both from theoretical and practical experience concerning general principles of upbringing and education of autistic children. It mainly pays attention to the present possibilities of education and upbringing children with autism, while especially characterizing Teacch programme and structured learning. The centre of this work is in defining communication systems and basis for teaching communication. The empiric research is characterized as casuistic studies focusig on development of communication abilities. Based on acquired results, it shows possibilities of using various communication systems in education and upbringing in the surroundings of structured learning. The conclusion stresses and summarizes the most important progress of observed children in development of communication abilities which - according to individual needs of the children - are the starting point of education and upbringing of autistic children.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990012301130106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV