Zobrazit minimální záznam

Artistic performance and its copyright protection
dc.contributor.advisorKřesťanová, Veronika
dc.creatorEricssonová, Michaela
dc.date.accessioned2017-04-20T06:29:57Z
dc.date.available2017-04-20T06:29:57Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25100
dc.description.abstractZÁVĚR Ve své práci jsem se snažila vyložit podstatu uměleckého výkonu, práv na něm váznoucích a ochranu těchto práv. Cílem práce nebylo podat vyčerpávající výklad o všech aspektech práva výkonného umělce, ale ucelený přehled o tom, jaké postavení výkonný umělec v současném právním řádu má a jak může svá práva realizovat. Chceme-li na problematiku výkonného umělce nahlédnout z jiného úhlu pohledu, totiž z praxe a z hlediska skutečného uplatňování práv výkonného umělce v uměleckém prostředí, je bohužel třeba konstatovat, že právní úprava zůstává v mnoha případech nenaplněna. Je tomu tak jednak proto, že stále ještě není v umělecké společnosti dostatečné právní povědomí o dané problematice a ti, kteří ho mají, jej často využívají ve svůj prospěch na úkor výkonného umělce. Ve výkladu jsem na některé praktické problémy upozornila. Zmínila jsem i návrh evropské směrnice a studiové hudebníky, kterým náleží "jediná spravedlivá odměna". Z praxe vím, že studiový hudebník se po natočení skladby a vyplacení honoráře za provedení uměleckého výkonu této odměny dočká pouze zřídka a nedostane ani žádnou jinou odměnu, ačkoli oprávnění k výkonu svých práv licenční smlouvou nikomu neposkytl. Oprávněně se domnívám, že pokud by se takového postupu domáhal, mohl by se nanejvýše obávat toho, že ho příště na natáčení "již...cs_CZ
dc.description.abstractENGLISH SUMMARY Art Performance and Its Copyright Protection The main goal of my thesis is to describe and explain the fundamental principles on which is based the copyright protection of art performance. My paper is divided into three parts, namely, The Sources of law, Art performance, and The Performer`s rights to his art performance. 1. Sources of Law The basic legislation is the Constitution of the Czech Republic, which considers the rights to the results of intellectual creative activity as fundamental human rights. International treaties, binding on the Czech Republic, are also very important. The performer`s rights are regulated especially by The Rome Convention for the Protection of Performers, Producers of Phonograms and Broadcasting Organisations (1961). The Czech Republic, as any other member of the European Union, has to comply with European legislation, especially European directives. This condition is met by the Copyright Act - No. 121/2000 Sb. (Collection of Laws), as amended, which regulates the copyright and related rights. The performer`s right is very close to copyright, that is why many provisions concerning the work and copyright is applied - mutatis mutandis - to the performer and his performance. 2. Art Performance The art performance comes into existence upon performing the work of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.titleUmělecký výkon a jeho autorskoprávní ochranacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-28
dc.description.departmentInstitute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
dc.description.departmentÚstav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId67274
dc.title.translatedArtistic performance and its copyright protectionen_US
dc.contributor.refereeHolcová, Irena
dc.identifier.aleph002018390
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPrávnická fakulta::Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Law::Institute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZÁVĚR Ve své práci jsem se snažila vyložit podstatu uměleckého výkonu, práv na něm váznoucích a ochranu těchto práv. Cílem práce nebylo podat vyčerpávající výklad o všech aspektech práva výkonného umělce, ale ucelený přehled o tom, jaké postavení výkonný umělec v současném právním řádu má a jak může svá práva realizovat. Chceme-li na problematiku výkonného umělce nahlédnout z jiného úhlu pohledu, totiž z praxe a z hlediska skutečného uplatňování práv výkonného umělce v uměleckém prostředí, je bohužel třeba konstatovat, že právní úprava zůstává v mnoha případech nenaplněna. Je tomu tak jednak proto, že stále ještě není v umělecké společnosti dostatečné právní povědomí o dané problematice a ti, kteří ho mají, jej často využívají ve svůj prospěch na úkor výkonného umělce. Ve výkladu jsem na některé praktické problémy upozornila. Zmínila jsem i návrh evropské směrnice a studiové hudebníky, kterým náleží "jediná spravedlivá odměna". Z praxe vím, že studiový hudebník se po natočení skladby a vyplacení honoráře za provedení uměleckého výkonu této odměny dočká pouze zřídka a nedostane ani žádnou jinou odměnu, ačkoli oprávnění k výkonu svých práv licenční smlouvou nikomu neposkytl. Oprávněně se domnívám, že pokud by se takového postupu domáhal, mohl by se nanejvýše obávat toho, že ho příště na natáčení "již...cs_CZ
uk.abstract.enENGLISH SUMMARY Art Performance and Its Copyright Protection The main goal of my thesis is to describe and explain the fundamental principles on which is based the copyright protection of art performance. My paper is divided into three parts, namely, The Sources of law, Art performance, and The Performer`s rights to his art performance. 1. Sources of Law The basic legislation is the Constitution of the Czech Republic, which considers the rights to the results of intellectual creative activity as fundamental human rights. International treaties, binding on the Czech Republic, are also very important. The performer`s rights are regulated especially by The Rome Convention for the Protection of Performers, Producers of Phonograms and Broadcasting Organisations (1961). The Czech Republic, as any other member of the European Union, has to comply with European legislation, especially European directives. This condition is met by the Copyright Act - No. 121/2000 Sb. (Collection of Laws), as amended, which regulates the copyright and related rights. The performer`s right is very close to copyright, that is why many provisions concerning the work and copyright is applied - mutatis mutandis - to the performer and his performance. 2. Art Performance The art performance comes into existence upon performing the work of...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.identifier.lisID990020183900106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV