Show simple item record

A comparison of copyright protection of authors and performing artists
dc.contributor.advisorKřesťanová, Veronika
dc.creatorKryl, Pavel
dc.date.accessioned2017-04-20T06:28:30Z
dc.date.available2017-04-20T06:28:30Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25094
dc.description.abstractZávěr Je přirozené, že se práva autorů od svých "příbuzných", tj. práv výkonných umělců, v některých aspektech odlišují, v jiných se jim zase nápadně podobají anebo jsou dokonce často upraveny i naprosto shodně. Důsledkem toho je samotná podoba autorského zákona, který nikoli náhodně upravil dvě zmíněné skupiny práv společně; práva autorů jako skupinu základní a velkou část práv výkonných umělců v rámci práv souvisejících na základě odkazovací normy směřující k ustanovením platným pro skupinu základní. Smysl této práce ovšem nevidím pouze v popsání konkrétních podobností nebo odlišností, jež obě dvě skupiny práv napříč zákonem provázejí. Nacházím ho naopak v důvodech, které za nestejnou povahou úpravy stojí. K čemu jsem došel? Základním momentem, od něhož je odvislá celá řada rozdílností, je povaha uměleckého výkonu resp. faktický rozdíl mezi uměleckým výkonem a autorským dílem. Na jeho základě se liší úprava zákonných licencí, způsoby užití anebo třeba pojetí smluv. Jeho důsledkem je i fakt, že mnohá ustanovení platná pro autory nelze na výkonné umělce vztáhnout vůbec. Největší rozdíly vykazuje samozřejmě výkon prováděný živě. Zaznamenaný výkon některé odlišnosti na straně druhé smazává a k autorskému dílu ho často připodobnit lze. Vždy je ovšem třeba brát v úvahu další ze základních odlišných "kamenů"...cs_CZ
dc.description.abstractAccording to the setting of my diploma I tried to compare rights of performing artists with competent rights of authors. The most suitable way to achieve this goal seemed to be progressive movement heading from particular issues and problems related with individual subjects of law to the general differences. In the first instance I divided the object matter into four main parts (sources of the law, concepts of law, moral and and economic rights and legal licences along with free uses). It was much easier to operate inside of the "borders" of these particular parts afterwards. In the first part related to sources of positive law the main difference rests in historical development. Legal rights of authors had been legalized long before anybody even mentioned competent rights for performing artists who performed their crafts. However it is necessary to regard very reasonable argument justifying this fact. Creative asset of the author craft is bigger than its performance therefore the position of the author is stronger and it is also necessary to protect him more strongly by law. It is obvious that many issues are set up only for authors than and that the mass of rules which governs rights of authors is much bigger and detailed. Main object of the second part was to explain the nature of concepts and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Právnická fakultacs_CZ
dc.titleSrovnání autorskoprávní ochrany autorů a výkonných umělcůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-13
dc.description.departmentInstitute of Copyright, Industrial Property and Competition Lawen_US
dc.description.departmentÚstav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Lawen_US
dc.description.facultyPrávnická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId64511
dc.title.translatedA comparison of copyright protection of authors and performing artistsen_US
dc.contributor.refereeHolcová, Irena
dc.identifier.aleph002019310
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePrávocs_CZ
thesis.degree.disciplineLawen_US
thesis.degree.programPrávo a právní vědacs_CZ
thesis.degree.programLaw and Jurisprudenceen_US
uk.faculty-name.csPrávnická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Lawen_US
uk.faculty-abbr.csPFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPrávocs_CZ
uk.degree-discipline.enLawen_US
uk.degree-program.csPrávo a právní vědacs_CZ
uk.degree-program.enLaw and Jurisprudenceen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csZávěr Je přirozené, že se práva autorů od svých "příbuzných", tj. práv výkonných umělců, v některých aspektech odlišují, v jiných se jim zase nápadně podobají anebo jsou dokonce často upraveny i naprosto shodně. Důsledkem toho je samotná podoba autorského zákona, který nikoli náhodně upravil dvě zmíněné skupiny práv společně; práva autorů jako skupinu základní a velkou část práv výkonných umělců v rámci práv souvisejících na základě odkazovací normy směřující k ustanovením platným pro skupinu základní. Smysl této práce ovšem nevidím pouze v popsání konkrétních podobností nebo odlišností, jež obě dvě skupiny práv napříč zákonem provázejí. Nacházím ho naopak v důvodech, které za nestejnou povahou úpravy stojí. K čemu jsem došel? Základním momentem, od něhož je odvislá celá řada rozdílností, je povaha uměleckého výkonu resp. faktický rozdíl mezi uměleckým výkonem a autorským dílem. Na jeho základě se liší úprava zákonných licencí, způsoby užití anebo třeba pojetí smluv. Jeho důsledkem je i fakt, že mnohá ustanovení platná pro autory nelze na výkonné umělce vztáhnout vůbec. Největší rozdíly vykazuje samozřejmě výkon prováděný živě. Zaznamenaný výkon některé odlišnosti na straně druhé smazává a k autorskému dílu ho často připodobnit lze. Vždy je ovšem třeba brát v úvahu další ze základních odlišných "kamenů"...cs_CZ
uk.abstract.enAccording to the setting of my diploma I tried to compare rights of performing artists with competent rights of authors. The most suitable way to achieve this goal seemed to be progressive movement heading from particular issues and problems related with individual subjects of law to the general differences. In the first instance I divided the object matter into four main parts (sources of the law, concepts of law, moral and and economic rights and legal licences along with free uses). It was much easier to operate inside of the "borders" of these particular parts afterwards. In the first part related to sources of positive law the main difference rests in historical development. Legal rights of authors had been legalized long before anybody even mentioned competent rights for performing artists who performed their crafts. However it is necessary to regard very reasonable argument justifying this fact. Creative asset of the author craft is bigger than its performance therefore the position of the author is stronger and it is also necessary to protect him more strongly by law. It is obvious that many issues are set up only for authors than and that the mass of rules which governs rights of authors is much bigger and detailed. Main object of the second part was to explain the nature of concepts and...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Právnická fakulta, Ústav práva autorského, práv průmyslových a práva soutěžníhocs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV