Zobrazit minimální záznam

Transformations of the novel heroine from Romanticism by Modernism: María, Lucía Jerez, Ídolos rotos
dc.contributor.advisorVydrová, Hedvika
dc.creatorLněničková, Jana
dc.date.accessioned2017-04-20T06:24:37Z
dc.date.available2017-04-20T06:24:37Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25079
dc.description.abstractV naší práci jsme si kladli za cíl popsat vývoj ženské postavy od romantismu k modernismu v hispanoamerické literatuře. Na hlavních ženských postavách tří románů jsme si ukázali hlavní charakteristiky romantické a modernistické hrdinky. V úvodní části jsme uvedli některé charakteristické rysy obou směrů a dále jsme práci rozdělili do tří částí. Každá z nich se věnuje jednomu románu. Kromě ženských postav jsme se zaměřili i na hlavní mužské protagonisty. I u nich samozřejmě dochází k jistému vývoji a navíc jsou považováni za hrdiny těchto děl. Jako první jsme vybrali Maríi ze stejnojmenného románu. Označili jsme ji za představitelku romantismu, k čemuž nás vedlo několik důvodů. Prvním z nich je její krása. María je hlavním hrdinou popisována jako nesmírně krásná, čistá a nevinná. Stejná je i její láska k Efraínovi, hlavnímu mužskému protagonistovi. Idylický obraz naruší zjištění, že María trpí dědičnou nemocí. Sny o společném životě Efraína s Maríí zničí smrt mladé dívky. Zároveň její předčasný skon zajistí neposkvrněnost jejího obrazu v Efraínově srdci. María je po celou dobu viděna očima Efraína, který celý příběh vypráví. Čtenář téměř nemá možnost setkat se přímo s jejími názory a city. Jedinou výjimku tvoří dopisy posílané milému do Londýna. Na příkladu básně Havran Edgara Allana Poea a především jeho...cs_CZ
dc.description.abstractThe objective of this thesis is to show how female's protagonists had changed from Romanticism by Modernism. On that purpose we decided to choose and compare three different novels: María (by Jorge Isaacs), Lucía Jerez (by José Martí) and Broken Idols (Ídolos rotos by Manuel Díaz Rodríguez). The thesis begins with an introduction to Romanticism and Modernism and then it is divided into three main parts; each of them is focused on one of the novels. As for three parts, first, we mention a story line of each novel and then we focus on three main female heroines: María, Lucía and Teresa. We start with María. María is considered to be a romantic novel. It is a story about unfortunate love between Efraín and María. María is young, beautiful, innocent and pure. We do not know much about her feelings or thoughts because it is Efraín (her love and narrator of the story), who describes everything. It seems like María has no will, she let other people to decide for her. At the end of the story María dies, but she will always be in Efraín's heart; pure and beautiful as she was during her short life. The novel Lucía Jerez stays between Romanticism and Modernism. It is also a love story, but this kind of love is different from the idyllic one we have seen in María. Lucía is engaged to her cousin, Juan. Another young...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleProměny románové hrdinky od romantismu k modernismu: María, Lucía Jerez, Ídolos rotoscs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-26
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId71812
dc.title.translatedTransformations of the novel heroine from Romanticism by Modernism: María, Lucía Jerez, Ídolos rotosen_US
dc.contributor.refereeSánchez Fernández, Juan Antonio
dc.identifier.aleph001367755
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineŠpanělštinacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpanish Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠpanělštinacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpanish Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV naší práci jsme si kladli za cíl popsat vývoj ženské postavy od romantismu k modernismu v hispanoamerické literatuře. Na hlavních ženských postavách tří románů jsme si ukázali hlavní charakteristiky romantické a modernistické hrdinky. V úvodní části jsme uvedli některé charakteristické rysy obou směrů a dále jsme práci rozdělili do tří částí. Každá z nich se věnuje jednomu románu. Kromě ženských postav jsme se zaměřili i na hlavní mužské protagonisty. I u nich samozřejmě dochází k jistému vývoji a navíc jsou považováni za hrdiny těchto děl. Jako první jsme vybrali Maríi ze stejnojmenného románu. Označili jsme ji za představitelku romantismu, k čemuž nás vedlo několik důvodů. Prvním z nich je její krása. María je hlavním hrdinou popisována jako nesmírně krásná, čistá a nevinná. Stejná je i její láska k Efraínovi, hlavnímu mužskému protagonistovi. Idylický obraz naruší zjištění, že María trpí dědičnou nemocí. Sny o společném životě Efraína s Maríí zničí smrt mladé dívky. Zároveň její předčasný skon zajistí neposkvrněnost jejího obrazu v Efraínově srdci. María je po celou dobu viděna očima Efraína, který celý příběh vypráví. Čtenář téměř nemá možnost setkat se přímo s jejími názory a city. Jedinou výjimku tvoří dopisy posílané milému do Londýna. Na příkladu básně Havran Edgara Allana Poea a především jeho...cs_CZ
uk.abstract.enThe objective of this thesis is to show how female's protagonists had changed from Romanticism by Modernism. On that purpose we decided to choose and compare three different novels: María (by Jorge Isaacs), Lucía Jerez (by José Martí) and Broken Idols (Ídolos rotos by Manuel Díaz Rodríguez). The thesis begins with an introduction to Romanticism and Modernism and then it is divided into three main parts; each of them is focused on one of the novels. As for three parts, first, we mention a story line of each novel and then we focus on three main female heroines: María, Lucía and Teresa. We start with María. María is considered to be a romantic novel. It is a story about unfortunate love between Efraín and María. María is young, beautiful, innocent and pure. We do not know much about her feelings or thoughts because it is Efraín (her love and narrator of the story), who describes everything. It seems like María has no will, she let other people to decide for her. At the end of the story María dies, but she will always be in Efraín's heart; pure and beautiful as she was during her short life. The novel Lucía Jerez stays between Romanticism and Modernism. It is also a love story, but this kind of love is different from the idyllic one we have seen in María. Lucía is engaged to her cousin, Juan. Another young...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013677550106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV