Show simple item record

English language teaching in the primary school in the context of competences for learning
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorKrausová, Jarmila
dc.date.accessioned2017-04-20T06:16:45Z
dc.date.available2017-04-20T06:16:45Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25048
dc.description.abstractKompetence k ucení je jednou z klícových kompetencí, které jsou vymezeny rámcove vzdelávacími programy, mají nadpredmetovou podobu a lze je získat jako výsledek celkového procesu vzdelávání. Rozvíjení kompetencí k ucení v rámci ucení se cizímu jazyku úzce souvisí s úrovní jazykových kompetencí ucících se jedincu a jejich citem pro jazyk. Celý proces rozvoje žákových kompetencí je spjat s komplexním pohledem na žáka, na rozvoj jeho nejenom kognitivních schopností a dovedností, ale i na rozvoj jeho osobnostních a sociálních postoju. Diplomová práce "Výuka anglického jazyka na základní škole v kontextu ucebních kompetencí" je rozdelena na tri cásti. První vychází z teoretických východisek ucební a jazykové kompetence, druhá popisuje strategie ucení se cizímu jazyku s durazem na strategie metakognitivní a psychodidaktickou aplikaci metakognice ve školním prostredí. Tretí cást prezentuje výsledky výzkumu provádeného na základní škole v hodinách anglického jazyka a zamereného na edukacní aktivity rozvíjející kompetence k ucení.cs_CZ
dc.description.abstractThe competency for learning is one of the key competencies which are set out within broadly educational programmes, are of supra-subject form and are attainable as a result of a comprehensive education. The development of competencies for learning while learning a foreign language is closely associated with the level of language competency of learning individuals and their feel for the language. The whole process of the development of a pupil's competencies is associated with a complex assessment of the pupil, with the development of not only his/her cognitive abilities and skills, but also the development of his/her personalityrelated and social attitudes. The dissertation "English language teaching in the primary school in the context of competences for learning" consists of three parts. The first part covers theoretical outcomes of learning and language competence, the second part describes strategies for learning a foreign language with the emphasis on metacognitive strategy and psychodidactic application of metacognition in a school environment. The third part presents the results of research conducted in a primary school during English language lessons aimed at educational activities focused on developing of competencies for learning.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVýuka anglického jazyka na základní škole v kontextu učebních kompetencícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-27
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId84609
dc.title.translatedEnglish language teaching in the primary school in the context of competences for learningen_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
dc.identifier.aleph001369607
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csKompetence k ucení je jednou z klícových kompetencí, které jsou vymezeny rámcove vzdelávacími programy, mají nadpredmetovou podobu a lze je získat jako výsledek celkového procesu vzdelávání. Rozvíjení kompetencí k ucení v rámci ucení se cizímu jazyku úzce souvisí s úrovní jazykových kompetencí ucících se jedincu a jejich citem pro jazyk. Celý proces rozvoje žákových kompetencí je spjat s komplexním pohledem na žáka, na rozvoj jeho nejenom kognitivních schopností a dovedností, ale i na rozvoj jeho osobnostních a sociálních postoju. Diplomová práce "Výuka anglického jazyka na základní škole v kontextu ucebních kompetencí" je rozdelena na tri cásti. První vychází z teoretických východisek ucební a jazykové kompetence, druhá popisuje strategie ucení se cizímu jazyku s durazem na strategie metakognitivní a psychodidaktickou aplikaci metakognice ve školním prostredí. Tretí cást prezentuje výsledky výzkumu provádeného na základní škole v hodinách anglického jazyka a zamereného na edukacní aktivity rozvíjející kompetence k ucení.cs_CZ
uk.abstract.enThe competency for learning is one of the key competencies which are set out within broadly educational programmes, are of supra-subject form and are attainable as a result of a comprehensive education. The development of competencies for learning while learning a foreign language is closely associated with the level of language competency of learning individuals and their feel for the language. The whole process of the development of a pupil's competencies is associated with a complex assessment of the pupil, with the development of not only his/her cognitive abilities and skills, but also the development of his/her personalityrelated and social attitudes. The dissertation "English language teaching in the primary school in the context of competences for learning" consists of three parts. The first part covers theoretical outcomes of learning and language competence, the second part describes strategies for learning a foreign language with the emphasis on metacognitive strategy and psychodidactic application of metacognition in a school environment. The third part presents the results of research conducted in a primary school during English language lessons aimed at educational activities focused on developing of competencies for learning.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013696070106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV