dc.contributor.advisor | Berglová, Eva | |
dc.creator | Dvořák, Vojtěch | |
dc.date.accessioned | 2017-04-20T06:09:09Z | |
dc.date.available | 2017-04-20T06:09:09Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/25022 | |
dc.description.abstract | Ve své diplomové práci predstavuji inovativní systém pro výuku cizích jazyku v prostredí firem. Program, jehož základ byl položen v letech 2005 - 2008, neustále rozvíjím. Motivem vzniku byla nedostatecná efektivita výuky vedené podle konvencních výukových materiálu. Cílem práce je popsat a vyhodnotit muj výukový program na základe srovnání s temito materiály se zretelem k dosažení úrovne B1/ B2 podle klasifikace Spolecného evropského referencního rámce. Efektivitu výukového procesu ovlivnují subjektivní a objektivní faktory. Objektivními faktory jsou metodické a organizacní zajištení výuky, subjektivními pak individuální ucební predpoklady studenta a schopnost vyucujícího vhodne uplatnit zvolenou metodickou koncepci. Ta je dána výukovým materiálem, který má být navržen tak, aby v maximální míre respektoval ucební dispozice studenta a umožnil optimální vedení výukového procesu v daných podmínkách. Metodický prínos vyucujícího je z nejvetší cásti vymezen metodickou koncepcí zvoleného materiálu, kterou je nucen respektovat. Volba vhodné metodiky je klícová predevším pro ranná stádia osvojování jazyka, kdy je nutné položit dlouhodobe udržitelné gramatické základy a vytvorit fond základní slovní zásoby. Firmy organizují jazykovou výuku pro zvýšení profesních schopností a výkonnosti zamestnancu, která úzce... | cs_CZ |
dc.description.abstract | My dissertation introduces a new programme for language teaching of adult people in the working process. Its goal is to describe the tutorial with a focus on achieving the levels B1-B2 according to the classification of Common European Reference Framework. The starting-point is an identification of specific conditions for learning in companies, which are especially students' big busyness, accompanied by irregular attendance in courses and minimum opportunities for their home self-study. Available teaching materials are not adapted suitably and the learning process based on these materials is very inefficient. This mainly means an inappropriate presentation of vocabulary in form of vocabulary lists, which suggest learning word-units without the context and dividing the grammar system into many partial phenomena in a large number of lessons, which does not allow to create and keep solid grammatical foundations. The structure of the educational materials disregards the specifics of teaching adults and is set for high school learning enviroment, expecting long-term systematic studies including regular home studying. The new programme adequately addresses the methodology and organization of teaching in limited learning conditions. Acquisition of language skills was divided into complementary learning systems,... | en_US |
dc.language | German | cs_CZ |
dc.language.iso | de_DE | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Erarbeitung, Beschreibung und Auswertung eines Grundkurses für Deutsch als Fremdsprache in der Erwachsenenbilding - Kompetenzstufe B1 - B2 | de_DE |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-05-24 | |
dc.description.department | Institute of Germanic Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav germánských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 85653 | |
dc.title.translated | Development, description and evaluation of a basic course for German as foreign language in the education of adult people - levels B1 - B2 | en_US |
dc.title.translated | Vývoj, popis a zhodnocení základního kurzu němčiny jako cizího jazyka ve vzdělávání dospělých - úrovně B1 - B2 | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Vachková, Marie | |
dc.identifier.aleph | 001362488 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Němčina - Italština | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | German Studies - Italian Studies | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav germánských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Germanic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Němčina - Italština | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | German Studies - Italian Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Ve své diplomové práci predstavuji inovativní systém pro výuku cizích jazyku v prostredí firem. Program, jehož základ byl položen v letech 2005 - 2008, neustále rozvíjím. Motivem vzniku byla nedostatecná efektivita výuky vedené podle konvencních výukových materiálu. Cílem práce je popsat a vyhodnotit muj výukový program na základe srovnání s temito materiály se zretelem k dosažení úrovne B1/ B2 podle klasifikace Spolecného evropského referencního rámce. Efektivitu výukového procesu ovlivnují subjektivní a objektivní faktory. Objektivními faktory jsou metodické a organizacní zajištení výuky, subjektivními pak individuální ucební predpoklady studenta a schopnost vyucujícího vhodne uplatnit zvolenou metodickou koncepci. Ta je dána výukovým materiálem, který má být navržen tak, aby v maximální míre respektoval ucební dispozice studenta a umožnil optimální vedení výukového procesu v daných podmínkách. Metodický prínos vyucujícího je z nejvetší cásti vymezen metodickou koncepcí zvoleného materiálu, kterou je nucen respektovat. Volba vhodné metodiky je klícová predevším pro ranná stádia osvojování jazyka, kdy je nutné položit dlouhodobe udržitelné gramatické základy a vytvorit fond základní slovní zásoby. Firmy organizují jazykovou výuku pro zvýšení profesních schopností a výkonnosti zamestnancu, která úzce... | cs_CZ |
uk.abstract.en | My dissertation introduces a new programme for language teaching of adult people in the working process. Its goal is to describe the tutorial with a focus on achieving the levels B1-B2 according to the classification of Common European Reference Framework. The starting-point is an identification of specific conditions for learning in companies, which are especially students' big busyness, accompanied by irregular attendance in courses and minimum opportunities for their home self-study. Available teaching materials are not adapted suitably and the learning process based on these materials is very inefficient. This mainly means an inappropriate presentation of vocabulary in form of vocabulary lists, which suggest learning word-units without the context and dividing the grammar system into many partial phenomena in a large number of lessons, which does not allow to create and keep solid grammatical foundations. The structure of the educational materials disregards the specifics of teaching adults and is set for high school learning enviroment, expecting long-term systematic studies including regular home studying. The new programme adequately addresses the methodology and organization of teaching in limited learning conditions. Acquisition of language skills was divided into complementary learning systems,... | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013624880106986 | |