Zobrazit minimální záznam

Development, description and evaluation of a basic course for German as foreign language in the education of adult people - levels B1 - B2
Vývoj, popis a zhodnocení základního kurzu němčiny jako cizího jazyka ve vzdělávání dospělých - úrovně B1 - B2
dc.contributor.advisorBerglová, Eva
dc.creatorDvořák, Vojtěch
dc.date.accessioned2017-04-20T06:09:09Z
dc.date.available2017-04-20T06:09:09Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/25022
dc.description.abstractVe své diplomové práci predstavuji inovativní systém pro výuku cizích jazyku v prostredí firem. Program, jehož základ byl položen v letech 2005 - 2008, neustále rozvíjím. Motivem vzniku byla nedostatecná efektivita výuky vedené podle konvencních výukových materiálu. Cílem práce je popsat a vyhodnotit muj výukový program na základe srovnání s temito materiály se zretelem k dosažení úrovne B1/ B2 podle klasifikace Spolecného evropského referencního rámce. Efektivitu výukového procesu ovlivnují subjektivní a objektivní faktory. Objektivními faktory jsou metodické a organizacní zajištení výuky, subjektivními pak individuální ucební predpoklady studenta a schopnost vyucujícího vhodne uplatnit zvolenou metodickou koncepci. Ta je dána výukovým materiálem, který má být navržen tak, aby v maximální míre respektoval ucební dispozice studenta a umožnil optimální vedení výukového procesu v daných podmínkách. Metodický prínos vyucujícího je z nejvetší cásti vymezen metodickou koncepcí zvoleného materiálu, kterou je nucen respektovat. Volba vhodné metodiky je klícová predevším pro ranná stádia osvojování jazyka, kdy je nutné položit dlouhodobe udržitelné gramatické základy a vytvorit fond základní slovní zásoby. Firmy organizují jazykovou výuku pro zvýšení profesních schopností a výkonnosti zamestnancu, která úzce...cs_CZ
dc.description.abstractMy dissertation introduces a new programme for language teaching of adult people in the working process. Its goal is to describe the tutorial with a focus on achieving the levels B1-B2 according to the classification of Common European Reference Framework. The starting-point is an identification of specific conditions for learning in companies, which are especially students' big busyness, accompanied by irregular attendance in courses and minimum opportunities for their home self-study. Available teaching materials are not adapted suitably and the learning process based on these materials is very inefficient. This mainly means an inappropriate presentation of vocabulary in form of vocabulary lists, which suggest learning word-units without the context and dividing the grammar system into many partial phenomena in a large number of lessons, which does not allow to create and keep solid grammatical foundations. The structure of the educational materials disregards the specifics of teaching adults and is set for high school learning enviroment, expecting long-term systematic studies including regular home studying. The new programme adequately addresses the methodology and organization of teaching in limited learning conditions. Acquisition of language skills was divided into complementary learning systems,...en_US
dc.languageGermancs_CZ
dc.language.isode_DE
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleErarbeitung, Beschreibung und Auswertung eines Grundkurses für Deutsch als Fremdsprache in der Erwachsenenbilding - Kompetenzstufe B1 - B2de_DE
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-24
dc.description.departmentInstitute of Germanic Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav germánských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId85653
dc.title.translatedDevelopment, description and evaluation of a basic course for German as foreign language in the education of adult people - levels B1 - B2en_US
dc.title.translatedVývoj, popis a zhodnocení základního kurzu němčiny jako cizího jazyka ve vzdělávání dospělých - úrovně B1 - B2cs_CZ
dc.contributor.refereeVachková, Marie
dc.identifier.aleph001362488
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineNěmčina - Italštinacs_CZ
thesis.degree.disciplineGerman Studies - Italian Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav germánských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Germanic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csNěmčina - Italštinacs_CZ
uk.degree-discipline.enGerman Studies - Italian Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci predstavuji inovativní systém pro výuku cizích jazyku v prostredí firem. Program, jehož základ byl položen v letech 2005 - 2008, neustále rozvíjím. Motivem vzniku byla nedostatecná efektivita výuky vedené podle konvencních výukových materiálu. Cílem práce je popsat a vyhodnotit muj výukový program na základe srovnání s temito materiály se zretelem k dosažení úrovne B1/ B2 podle klasifikace Spolecného evropského referencního rámce. Efektivitu výukového procesu ovlivnují subjektivní a objektivní faktory. Objektivními faktory jsou metodické a organizacní zajištení výuky, subjektivními pak individuální ucební predpoklady studenta a schopnost vyucujícího vhodne uplatnit zvolenou metodickou koncepci. Ta je dána výukovým materiálem, který má být navržen tak, aby v maximální míre respektoval ucební dispozice studenta a umožnil optimální vedení výukového procesu v daných podmínkách. Metodický prínos vyucujícího je z nejvetší cásti vymezen metodickou koncepcí zvoleného materiálu, kterou je nucen respektovat. Volba vhodné metodiky je klícová predevším pro ranná stádia osvojování jazyka, kdy je nutné položit dlouhodobe udržitelné gramatické základy a vytvorit fond základní slovní zásoby. Firmy organizují jazykovou výuku pro zvýšení profesních schopností a výkonnosti zamestnancu, která úzce...cs_CZ
uk.abstract.enMy dissertation introduces a new programme for language teaching of adult people in the working process. Its goal is to describe the tutorial with a focus on achieving the levels B1-B2 according to the classification of Common European Reference Framework. The starting-point is an identification of specific conditions for learning in companies, which are especially students' big busyness, accompanied by irregular attendance in courses and minimum opportunities for their home self-study. Available teaching materials are not adapted suitably and the learning process based on these materials is very inefficient. This mainly means an inappropriate presentation of vocabulary in form of vocabulary lists, which suggest learning word-units without the context and dividing the grammar system into many partial phenomena in a large number of lessons, which does not allow to create and keep solid grammatical foundations. The structure of the educational materials disregards the specifics of teaching adults and is set for high school learning enviroment, expecting long-term systematic studies including regular home studying. The new programme adequately addresses the methodology and organization of teaching in limited learning conditions. Acquisition of language skills was divided into complementary learning systems,...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013624880106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV