Show simple item record

Effective Algorithms for Verifying Goals in Computer Games
dc.contributor.advisorHric, Jan
dc.creatorSuda, Martin
dc.date.accessioned2017-04-20T04:55:19Z
dc.date.available2017-04-20T04:55:19Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/24729
dc.description.abstractTato práce se zabývá neuniformními metodami prohledávání stromů her dvou hráčů s úplnou informací. Konkrétně je zkoumána neuniformita založená na hrozbách realizovaná v podobě algoritmů lambda search a dual-lambda search. Hrozby, de nované jakožto útočné tahy, po kterých, když se obránce svého tahu vzdá, bude již s jistotou poražen, umožňují zredukovat prohledávaný prostor při zachování korektnosti výsledku. Práce dále popisuje novou metodu konstrukce tzv. zón relevance, tj. seznamů tahů resp. míst na hrací ploše, které jedině mohou mít vliv na výsledek. S pomocí těchto zón je možné výše jmenované algoritmy značně urychlit. V práci jsou též popsány tři hry, AtariGo, Hex a Piškvorky, a je rozebrána jejich vhodnost pro aplikaci zkoumané metody. Součástí práce je též implementace metody pro tyto hry s využitím známých technik (transpoziční tabulky, history heuristika).cs_CZ
dc.description.abstractIn the present work we study non-uniform methods for searching game trees of two player games with perfect information. Particularly the non-uniformity based on threats as realized in lambda search and dual-lambda search algorithms is investigated. Threats, de ned as such attack moves that if followed by a pass from the defender result in his certain loss, allow for a reduction of the search space while guaranteeing correctness at the same time. The work then describes a new method for construction of so called relevancy zones, a list of moves or places on the game desk that can only have in uence on the result of the problem in question. Using these zones it is possible to speed up the mentioned algorithms considerably. In the work there are also described three games, AtariGo, Hex and Go-Moku, and their appropriateness with respect to the studied methods is analyzed. Part of the work is also an implementation of the methods for these games using known techniques (transposition tables, history heuristic).en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleEfektivní algoritmy oveřování cílů v počítačových hráchcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-24
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId87947
dc.title.translatedEffective Algorithms for Verifying Goals in Computer Gamesen_US
dc.identifier.aleph001457355
thesis.degree.nameRNDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineTeoretická informatikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheoretical computer scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programInformaticsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeoretická informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheoretical computer scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enInformaticsen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá neuniformními metodami prohledávání stromů her dvou hráčů s úplnou informací. Konkrétně je zkoumána neuniformita založená na hrozbách realizovaná v podobě algoritmů lambda search a dual-lambda search. Hrozby, de nované jakožto útočné tahy, po kterých, když se obránce svého tahu vzdá, bude již s jistotou poražen, umožňují zredukovat prohledávaný prostor při zachování korektnosti výsledku. Práce dále popisuje novou metodu konstrukce tzv. zón relevance, tj. seznamů tahů resp. míst na hrací ploše, které jedině mohou mít vliv na výsledek. S pomocí těchto zón je možné výše jmenované algoritmy značně urychlit. V práci jsou též popsány tři hry, AtariGo, Hex a Piškvorky, a je rozebrána jejich vhodnost pro aplikaci zkoumané metody. Součástí práce je též implementace metody pro tyto hry s využitím známých technik (transpoziční tabulky, history heuristika).cs_CZ
uk.abstract.enIn the present work we study non-uniform methods for searching game trees of two player games with perfect information. Particularly the non-uniformity based on threats as realized in lambda search and dual-lambda search algorithms is investigated. Threats, de ned as such attack moves that if followed by a pass from the defender result in his certain loss, allow for a reduction of the search space while guaranteeing correctness at the same time. The work then describes a new method for construction of so called relevancy zones, a list of moves or places on the game desk that can only have in uence on the result of the problem in question. Using these zones it is possible to speed up the mentioned algorithms considerably. In the work there are also described three games, AtariGo, Hex and Go-Moku, and their appropriateness with respect to the studied methods is analyzed. Part of the work is also an implementation of the methods for these games using known techniques (transposition tables, history heuristic).en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV