Zobrazit minimální záznam

Comparison of relationships beetwen founders and headmasters of primary schools in the Czech Republic and Slovak Republic
dc.creatorMrzílek, Ondřej
dc.date.accessioned2021-05-20T14:54:46Z
dc.date.available2021-05-20T14:54:46Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2433
dc.description.abstractPráce má za cíl prozkoumat, obsahově předložit a následně srovnat jednotlivé oblasti vztahů mezi ředitelem a zřizovatelem základní školy a následně formulovat případné rozdíly a podobnosti v těchto vztazích v České republice a na Slovensku, v oblasti právní i mimoprávní a zjistit, jaký je aktuální stav v oblasti vztahů ředitele a zřizovatele více než 20 let po rozdělení společné federace. Jako základní východisko výzkumu slouží platné právní předpisy v podobě zákonů a vyhlášek, a také specifické právní a jiné dokumenty týkající se zřizovatelů soukromých a církevních škol. Školství v České republice a na Slovensku se rozvíjelo od vzniku Československé republiky v roce 1918 společně. Po rozpadu společné federace v roce 1993 začaly probíhat změny a vývoj v této oblasti již izolovaně. Vztah zřizovatele a ředitele je jedním z faktorů, který velmi výrazně ovlivňuje činnost, kvalitu a směřování školy. Práce popisuje podobnosti a rozdíly v těchto vztazích v obou státech a poukazuje na možnosti vzájemné inspirace.cs_CZ
dc.description.abstractThe objective of the thesis is an analysis, description and subsequent comparison of different aspects in relationships between the founders and the headmasters of primary schools, and subsequently a presentation of possible differences and similarities in these relationships in the Czech Republic and in Slovakia, in both legal and non-legal framework; and a description of the real situation of these relationships more than 20 years after the dissolution of Czechoslovakia. The starting point for the research are relevant legal regulations, such as acts of parliament, delegated legislation and specific legal and other documents concerning founders of private and denominational schools. The Czech and Slovak educational systems had the same development since the foundation of Czechoslovakia in 1918. After the dissolution of Czechoslovak federation the development and changes in Czech and Slovak educational systems had a different, separate development. The relationship between the school founder and its headmaster has significant influence on the school activities and direction. The thesis describes similarities and differences in these relationships in both countries and points out possibilities for mutual inspirations.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectRelationshipen_US
dc.subjectDirectoren_US
dc.subjectPrimary schoolen_US
dc.subjectFounderen_US
dc.subjectRegistered church and religious societyen_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjectSlovak Republicen_US
dc.subjectPublic administrationen_US
dc.subjectvztahcs_CZ
dc.subjectředitelcs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectzřizovatelcs_CZ
dc.subjectregistrovaná církev a náboženská společnostcs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectSlovenská republikacs_CZ
dc.subjectveřejná správacs_CZ
dc.titleKomparace vztahů zřizovatelů a ředitelů základních škol v České a Slovenské repulcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-09-06
dc.description.departmentKatedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId178546
dc.title.translatedComparison of relationships beetwen founders and headmasters of primary schools in the Czech Republic and Slovak Republicen_US
dc.identifier.aleph002103523
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csUznánocs_CZ
thesis.grade.enRecognizeden_US
uk.abstract.csPráce má za cíl prozkoumat, obsahově předložit a následně srovnat jednotlivé oblasti vztahů mezi ředitelem a zřizovatelem základní školy a následně formulovat případné rozdíly a podobnosti v těchto vztazích v České republice a na Slovensku, v oblasti právní i mimoprávní a zjistit, jaký je aktuální stav v oblasti vztahů ředitele a zřizovatele více než 20 let po rozdělení společné federace. Jako základní východisko výzkumu slouží platné právní předpisy v podobě zákonů a vyhlášek, a také specifické právní a jiné dokumenty týkající se zřizovatelů soukromých a církevních škol. Školství v České republice a na Slovensku se rozvíjelo od vzniku Československé republiky v roce 1918 společně. Po rozpadu společné federace v roce 1993 začaly probíhat změny a vývoj v této oblasti již izolovaně. Vztah zřizovatele a ředitele je jedním z faktorů, který velmi výrazně ovlivňuje činnost, kvalitu a směřování školy. Práce popisuje podobnosti a rozdíly v těchto vztazích v obou státech a poukazuje na možnosti vzájemné inspirace.cs_CZ
uk.abstract.enThe objective of the thesis is an analysis, description and subsequent comparison of different aspects in relationships between the founders and the headmasters of primary schools, and subsequently a presentation of possible differences and similarities in these relationships in the Czech Republic and in Slovakia, in both legal and non-legal framework; and a description of the real situation of these relationships more than 20 years after the dissolution of Czechoslovakia. The starting point for the research are relevant legal regulations, such as acts of parliament, delegated legislation and specific legal and other documents concerning founders of private and denominational schools. The Czech and Slovak educational systems had the same development since the foundation of Czechoslovakia in 1918. After the dissolution of Czechoslovak federation the development and changes in Czech and Slovak educational systems had a different, separate development. The relationship between the school founder and its headmaster has significant influence on the school activities and direction. The thesis describes similarities and differences in these relationships in both countries and points out possibilities for mutual inspirations.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávánícs_CZ
thesis.grade.codeU
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusU
dc.identifier.lisID990021035230106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV