Show simple item record

The group Sociální skupina Ho-Ho-Ko-Ko (1925-1927) in context of postwar realisms in Germany, France and Italy
dc.contributor.advisorLahoda, Vojtěch
dc.creatorMazancová, Dagmar
dc.date.accessioned2018-10-29T19:34:36Z
dc.date.available2018-10-29T19:34:36Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23862
dc.description.abstractCílem práce je podrobné zmapování tvorby Sociální skupiny Ho-Ho-Ko-Ko a její zasazení do kontextu poválečných realismů v Německu, Francii a Itálii. Práce stručně vymezuje jejich stylové varianty - neoklasicismus, primitivismus, metafyzickou malbu, novou věcnost a magický realismus a charakterizuje hlavní představitele v jednotlivých evropských ohniscích. Tvorba Sociální skupiny Ho-Ho-Ko-Ko, která je stěžejním tématem, je ukázána na základě rekonstrukce katalogů výstav, průzkumu teoretického pozadí založeného na nově objevených archiváliích a dokumentech, zhodnocení známých i nově nalezených recenzí z dobových novin a časopisů. K detailnímu průzkumu specifičnosti skupiny jsou její díla rozčleněna do ikonografických kapitol, v nichž jsou porovnávána s projevy evropských realistických tendencí. Speciální pozornost je věnována programovým proklamacím a míře, v níž se je podařilo naplnit.cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of this work is to chart in detail the activities of the group Sociální skupina Ho-Ho-Ko-Ko and to contextualize it with the postwar realisms in Germany, France and Italy. The thesis briefly defines the variety of realistic tendencies in the twenties - neoclassicism, primitivism, metaphysical painting, new objektivity, and magic realism and characterizes their principal representatives in the above mentioned countries. The production of the group, which is the pivotal theme, is introduced on the basis of reconstruction of the exhibition catalogues, exploration of theoretical background through newly found archival documents, estimation of both known and newly found reviews of temporary newspapers and magazines. For detailed examination of the group's specificity are its works of art, divided into iconography chapters, compared with the examples of European realistic tendencies. A special consideration is devoted to the program proclamations and the scale in which the group succeeded in their implementation.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSociální skupina Ho-Ho-Ko-Ko (1925-1927) v kontextu poválečných realismů v Německu, Francii a Itáliics_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-28
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId24880
dc.title.translatedThe group Sociální skupina Ho-Ho-Ko-Ko (1925-1927) in context of postwar realisms in Germany, France and Italyen_US
dc.contributor.refereeBydžovská, Lenka
dc.contributor.refereeWinter, Tomáš
dc.identifier.aleph001383757
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory and Visual Artsen_US
thesis.degree.disciplineDějiny výtvarného uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny výtvarného uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory and Visual Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csCílem práce je podrobné zmapování tvorby Sociální skupiny Ho-Ho-Ko-Ko a její zasazení do kontextu poválečných realismů v Německu, Francii a Itálii. Práce stručně vymezuje jejich stylové varianty - neoklasicismus, primitivismus, metafyzickou malbu, novou věcnost a magický realismus a charakterizuje hlavní představitele v jednotlivých evropských ohniscích. Tvorba Sociální skupiny Ho-Ho-Ko-Ko, která je stěžejním tématem, je ukázána na základě rekonstrukce katalogů výstav, průzkumu teoretického pozadí založeného na nově objevených archiváliích a dokumentech, zhodnocení známých i nově nalezených recenzí z dobových novin a časopisů. K detailnímu průzkumu specifičnosti skupiny jsou její díla rozčleněna do ikonografických kapitol, v nichž jsou porovnávána s projevy evropských realistických tendencí. Speciální pozornost je věnována programovým proklamacím a míře, v níž se je podařilo naplnit.cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of this work is to chart in detail the activities of the group Sociální skupina Ho-Ho-Ko-Ko and to contextualize it with the postwar realisms in Germany, France and Italy. The thesis briefly defines the variety of realistic tendencies in the twenties - neoclassicism, primitivism, metaphysical painting, new objektivity, and magic realism and characterizes their principal representatives in the above mentioned countries. The production of the group, which is the pivotal theme, is introduced on the basis of reconstruction of the exhibition catalogues, exploration of theoretical background through newly found archival documents, estimation of both known and newly found reviews of temporary newspapers and magazines. For detailed examination of the group's specificity are its works of art, divided into iconography chapters, compared with the examples of European realistic tendencies. A special consideration is devoted to the program proclamations and the scale in which the group succeeded in their implementation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV