Zobrazit minimální záznam

The Annunciation of Birth of Jesus According to the Luka ́s Gospel in Italián Renaissance and Baroque Painting
dc.contributor.advisorHeryán, Ladislav
dc.creatorJechová, Vanda
dc.date.accessioned2017-04-19T22:35:21Z
dc.date.available2017-04-19T22:35:21Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23814
dc.description.abstractPředpověď narození Ježíšova podle Lukášova evangelia v italském renesančním a barokním malířství, se snaží podat ucelený pohled na daný evangelijní text a na jeho výtvarnou interpretaci v průběhu dvou odlišných uměleckých směrů. K tomu také předkládá vhled do dějin a ukazuje jak se umělecká tvorba měnila v reakci na změny ve společnosti. Díky tomu, se snaží ukázat i proměnu znázornění maleb Zvěstování Panně Marii. V práci se rozebírá perikopa předpovědi narození Ježíšova. Dále se popisují význačné události, které nastaly v době od 14. do 17. století a líčí se tak změny ve společnosti, církvi i umění. Následně se pečlivě rozebírají čtyři italská renesanční díla zobrazující událost Zvěstování od malířů: Fra Filippa Lippiho, Leonardoda Vinciho, Tiziana a Tintoretta a stejně tak i dvě italská barokní díla Zvěstování od malířů Caravaggia a Orazia Gentileschiho. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe subjekt of this paper, The Annunciation of Birth of Jesus According to the Luka ́s Gospel in Italián Renaissance and Baroque Painting, tries to present a whole view of the Gospel text and its artistic interpretations in two different periods. In the same time, this paper offers a historical survey and show how changes in the artistic presentation depend on changes in the society. Changes had influences on the artistic presentation of the teme of Annunciation. In the first step the present work comments on the gospel text of Annunciation of the birth of Jesus. In the second step in describes main historical events in the period between 14th and 17th century, as well as changes in the society, church and arts. On that basa then the paper carefully interprets four Italian renaissance painting of Annunciation by Fra Filippo Lippi, Lenonardo da Vinci, Tizian and Tintoretto, and two Italián baroque paintings by Caravaggio and Orazio Gentileschi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakultacs_CZ
dc.titlePředpověď narození Ježíšova podle Lukášova evangelia v italském, renesančním a barokním malířstvícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-08
dc.description.departmentJaboken_US
dc.description.departmentJabokcs_CZ
dc.description.facultyProtestant Theological Facultyen_US
dc.description.facultyEvangelická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId78084
dc.title.translatedThe Annunciation of Birth of Jesus According to the Luka ́s Gospel in Italián Renaissance and Baroque Paintingen_US
dc.contributor.refereePražan, Antonín
dc.identifier.aleph001229931
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePastorační a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.disciplinePastoral and Social Worken_US
thesis.degree.programSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Worken_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csEvangelická teologická fakulta::Jabokcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enProtestant Theological Faculty::Jaboken_US
uk.faculty-name.csEvangelická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enProtestant Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csETFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPastorační a sociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enPastoral and Social Worken_US
uk.degree-program.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Worken_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPředpověď narození Ježíšova podle Lukášova evangelia v italském renesančním a barokním malířství, se snaží podat ucelený pohled na daný evangelijní text a na jeho výtvarnou interpretaci v průběhu dvou odlišných uměleckých směrů. K tomu také předkládá vhled do dějin a ukazuje jak se umělecká tvorba měnila v reakci na změny ve společnosti. Díky tomu, se snaží ukázat i proměnu znázornění maleb Zvěstování Panně Marii. V práci se rozebírá perikopa předpovědi narození Ježíšova. Dále se popisují význačné události, které nastaly v době od 14. do 17. století a líčí se tak změny ve společnosti, církvi i umění. Následně se pečlivě rozebírají čtyři italská renesanční díla zobrazující událost Zvěstování od malířů: Fra Filippa Lippiho, Leonardoda Vinciho, Tiziana a Tintoretta a stejně tak i dvě italská barokní díla Zvěstování od malířů Caravaggia a Orazia Gentileschiho. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe subjekt of this paper, The Annunciation of Birth of Jesus According to the Luka ́s Gospel in Italián Renaissance and Baroque Painting, tries to present a whole view of the Gospel text and its artistic interpretations in two different periods. In the same time, this paper offers a historical survey and show how changes in the artistic presentation depend on changes in the society. Changes had influences on the artistic presentation of the teme of Annunciation. In the first step the present work comments on the gospel text of Annunciation of the birth of Jesus. In the second step in describes main historical events in the period between 14th and 17th century, as well as changes in the society, church and arts. On that basa then the paper carefully interprets four Italian renaissance painting of Annunciation by Fra Filippo Lippi, Lenonardo da Vinci, Tizian and Tintoretto, and two Italián baroque paintings by Caravaggio and Orazio Gentileschi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Jabokcs_CZ
dc.identifier.lisID990012299310106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV