dc.contributor.advisor | Saicová Římalová, Lucie | |
dc.creator | Boháčová, Gabriela | |
dc.date.accessioned | 2021-03-23T21:41:51Z | |
dc.date.available | 2021-03-23T21:41:51Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/2378 | |
dc.description.abstract | Tématem diplomové práce je komunikace dvojjazyčných česko-německých rodin v oblasti Severního Porýní-Vestfálska. Zaměřili jsme se zejména na jazyk dětí mladšího školního věku. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V první, teoretické, části práce se na základě odborné literatury snažíme popsat problematiku bilingvismu, bilingvní výchovy a osvojování jazyka. Věnujeme se také vývojovým specifikům dětí daného věku. Pozornost je v této části zaměřena i na oblast Severního Porýní-Vestfálska, kde byl realizován náš výzkum. Praktická část práce se věnuje samotnému kvalitativnímu výzkumu na téma komunikace ve vícejazyčných rodinách. Pokoušíme se zde o sestavení jazykových biografií jednotlivých rodin, zejména na základě polostrukturovaných rozhovorů s česky mluvícími rodiči dětí. Jaké jsou postoje německy mluvících rodičů k dvojjazyčné výchově, bylo zjišťováno pomocí dotazníku. Byly také pořízeny nahrávky jazykových projevů dětí, které byly následně analyzovány. Našim cílem bylo, získat co nejucelenější obraz zkoumaných rodin. Klíčová slova osvojování jazyka, bilingvismus, mladší školní věk, jazyková biografie | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with communication of bilingual Czech-German families in North Rhine- Westphalia. We focused mainly on the language of primary school children. The work contains two sections - a theoretical and a practical section. In the first, theoretical part of the work we tried to describe (on the based on literature) the issue of bilingualism, bilingual education and language acquisition. We also discussed the development, more specifically of primary-aged children. Attention in this section is also drawn to the region of North Rhine- Westphalia, where our research was realized. The practical part of the thesis focusses on the qualitative research of communication in multilingual families. We tried to create language biographies of individual families, based on interviews with Czech-speaking parents. Using a questionnaire, we investigated the attitudes of German-speaking parents to bilingual education. We also recorded the linguistic performances of children, which were then analyzed. Our goal was to create the most complete overview of the researched families. Key words language acquisition, bilingualism, younger school age, linguistic biography | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | osvojování jazyka | cs_CZ |
dc.subject | bilingvismus | cs_CZ |
dc.subject | mladší školní věk | cs_CZ |
dc.subject | jazyková biografie | cs_CZ |
dc.subject | language acquisition | en_US |
dc.subject | bilingualism | en_US |
dc.subject | younger school age | en_US |
dc.subject | linguistic biography | en_US |
dc.title | Komunikace bilingvních dětí mladšího školního věku žijících v Severním Porýní-Vestfálsku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2017 | |
dcterms.dateAccepted | 2017-01-30 | |
dc.description.department | Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
dc.description.department | Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 169521 | |
dc.title.translated | Communication of Bilingual Children of Younger School Age Living in North Rhine-Westphalia | en_US |
dc.contributor.referee | Šebesta, Karel | |
dc.identifier.aleph | 002127534 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Czech as a Foreign Language | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství češtiny jako cizího jazyka | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communication | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství češtiny jako cizího jazyka | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Czech as a Foreign Language | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem diplomové práce je komunikace dvojjazyčných česko-německých rodin v oblasti Severního Porýní-Vestfálska. Zaměřili jsme se zejména na jazyk dětí mladšího školního věku. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V první, teoretické, části práce se na základě odborné literatury snažíme popsat problematiku bilingvismu, bilingvní výchovy a osvojování jazyka. Věnujeme se také vývojovým specifikům dětí daného věku. Pozornost je v této části zaměřena i na oblast Severního Porýní-Vestfálska, kde byl realizován náš výzkum. Praktická část práce se věnuje samotnému kvalitativnímu výzkumu na téma komunikace ve vícejazyčných rodinách. Pokoušíme se zde o sestavení jazykových biografií jednotlivých rodin, zejména na základě polostrukturovaných rozhovorů s česky mluvícími rodiči dětí. Jaké jsou postoje německy mluvících rodičů k dvojjazyčné výchově, bylo zjišťováno pomocí dotazníku. Byly také pořízeny nahrávky jazykových projevů dětí, které byly následně analyzovány. Našim cílem bylo, získat co nejucelenější obraz zkoumaných rodin. Klíčová slova osvojování jazyka, bilingvismus, mladší školní věk, jazyková biografie | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with communication of bilingual Czech-German families in North Rhine- Westphalia. We focused mainly on the language of primary school children. The work contains two sections - a theoretical and a practical section. In the first, theoretical part of the work we tried to describe (on the based on literature) the issue of bilingualism, bilingual education and language acquisition. We also discussed the development, more specifically of primary-aged children. Attention in this section is also drawn to the region of North Rhine- Westphalia, where our research was realized. The practical part of the thesis focusses on the qualitative research of communication in multilingual families. We tried to create language biographies of individual families, based on interviews with Czech-speaking parents. Using a questionnaire, we investigated the attitudes of German-speaking parents to bilingual education. We also recorded the linguistic performances of children, which were then analyzed. Our goal was to create the most complete overview of the researched families. Key words language acquisition, bilingualism, younger school age, linguistic biography | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
dc.contributor.consultant | Martínek, František | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990021275340106986 | |