Show simple item record

Didactic approach to language transfer in the course of acquisition and usage of French loanwords in Czech is designed as a thesis in the field of pedagogy
dc.contributor.advisorMachová, Svatava
dc.creatorPřikrylová, Adéla
dc.date.accessioned2019-02-19T10:50:41Z
dc.date.available2019-02-19T10:50:41Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23703
dc.description.abstractPŘIKRYLOVA, A : Didaktický pohled na mezijazykový transfer při osvojováni a užíváni francouzských výpůjček v češtině. Disertační práce. 2 díly. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009. Disertační práce se skládá ze tří vzájemně propojených částí: lingvistické, teoretické a didaktické. Cílem lingvistické části je na přesně vymezené zásobě francouzských výpůjček v češtině vytvořit jejich konfrontační popis na všech jazykových rovinách českého a francouzského jazykového systému, který poskytne teoretické východisko pro stanoveni metodicky relevantních jevů, jež mohou mít potenciální vliv na pozitivní či negativní mezijazykový transfer a vytvoří tak základní materiál pro obsahovou stránku experimentálního výzkumu. Teoretická část mapuje historii teorií o transferu. Jejím cílem je představit vývoj vnímání pojmů pozitivního a negativního transferu prizmatem různých vědních oborů a jejich renomovaných zástupců. Pedagogickou část tvoří analýza experimentálního výzkumu, interpretace závěrů a jejich didaktické aplikace. Cílem pedagogické části je ověřit platnost stanovených hypotéz a výsledky výzkumu aplikovat na didaktiku českého jazyka.cs_CZ
dc.description.abstractPŘIKRYLOVA, A : Didaktický pohled na mezijazykový transfer p i osvojováni a užívániř francouzských výp j ek v eštin .ů č č ě Disertační práce. 2 díly. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009. The thesis consists of three interconnected components: linguistic, theoretical and teaching. The aim of linguistics is to limited supply of French borrowings in Czech create their confrontational description language at all levels of Czech and French language system that provides the theoretical basis for the determination of methodologically relevant phenomena, which may have a potential influence on the positive or negative interlingual transfer, creating a basic document for the index page experimental research. The theoretical part describes the history of theories of transfer. Its aim is to development of concepts to present perception of positive and negative transfer through the prism of various disciplines and their renowned representatives. Education forms part of the analysis experimental research, interpretation of findings and their educational applications. The aim teaching is to verify the validity of the hypotheses and research findings apply to didactics Czech language.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDidaktický pohled na mezijazykový transfér při osvojování a užívání francouzských výpůjček v češtiněcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-25
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId81930
dc.title.translatedDidactic approach to language transfer in the course of acquisition and usage of French loanwords in Czech is designed as a thesis in the field of pedagogyen_US
dc.contributor.refereeFenclová, Marie
dc.contributor.refereeVacková, Alena
dc.identifier.aleph001458847
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPŘIKRYLOVA, A : Didaktický pohled na mezijazykový transfer při osvojováni a užíváni francouzských výpůjček v češtině. Disertační práce. 2 díly. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009. Disertační práce se skládá ze tří vzájemně propojených částí: lingvistické, teoretické a didaktické. Cílem lingvistické části je na přesně vymezené zásobě francouzských výpůjček v češtině vytvořit jejich konfrontační popis na všech jazykových rovinách českého a francouzského jazykového systému, který poskytne teoretické východisko pro stanoveni metodicky relevantních jevů, jež mohou mít potenciální vliv na pozitivní či negativní mezijazykový transfer a vytvoří tak základní materiál pro obsahovou stránku experimentálního výzkumu. Teoretická část mapuje historii teorií o transferu. Jejím cílem je představit vývoj vnímání pojmů pozitivního a negativního transferu prizmatem různých vědních oborů a jejich renomovaných zástupců. Pedagogickou část tvoří analýza experimentálního výzkumu, interpretace závěrů a jejich didaktické aplikace. Cílem pedagogické části je ověřit platnost stanovených hypotéz a výsledky výzkumu aplikovat na didaktiku českého jazyka.cs_CZ
uk.abstract.enPŘIKRYLOVA, A : Didaktický pohled na mezijazykový transfer p i osvojováni a užívániř francouzských výp j ek v eštin .ů č č ě Disertační práce. 2 díly. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2009. The thesis consists of three interconnected components: linguistic, theoretical and teaching. The aim of linguistics is to limited supply of French borrowings in Czech create their confrontational description language at all levels of Czech and French language system that provides the theoretical basis for the determination of methodologically relevant phenomena, which may have a potential influence on the positive or negative interlingual transfer, creating a basic document for the index page experimental research. The theoretical part describes the history of theories of transfer. Its aim is to development of concepts to present perception of positive and negative transfer through the prism of various disciplines and their renowned representatives. Education forms part of the analysis experimental research, interpretation of findings and their educational applications. The aim teaching is to verify the validity of the hypotheses and research findings apply to didactics Czech language.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990014588470106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV