Show simple item record

Diagnostic of musical appreciation of primary school's pupils. Comparison of auditory and audio-visual versions of the tests
dc.contributor.advisorVáňová, Hana
dc.creatorVachudová, Eva
dc.date.accessioned2019-02-19T10:52:30Z
dc.date.available2019-02-19T10:52:30Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23634
dc.description.abstractResumé Práce se zabývá možnostmi měření úrovně hudebních schopností a dovedností žáků základní školy prostřednictvím kolektivních testů hudebnosti, zadávaných klasickým auditivním způsobem a experimentálně pomocí využití zrakové názornosti v podobě vizualizace. Autorka po uvedení do problematiky a nastínění historického vývoje testování definuje základní pojmy jako hudebnost, hudební schopnosti a dovednosti, test, vizualizace. Poté se věnuje metodologii koncipování testů pro žáky 1., 4. a 6. ročníku základní školy. Nejrozsáhlejší částí a těžištěm práce je vyhodnocení výsledků testů realizovaných v jednotlivých třídách běžných a experimentálních škol, jejich zpracování do skupinových protokolů, tabulek a grafů. Výzkum verifikoval většinu stanovených hypotéz a potvrdil potřebnost využití vizualizace nejen pro potřeby testování hudebních schopností, ale i během vlastního vyučování hudební výchovy. Propojení zrakového a sluchového vjemu vede nejen k rychlejšímu a snazšímu pochopení látky, ale také ke konkretizaci abstraktních hudebních pojmů, což je zejména pro menší děti nezbytné.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with the possibilities of the measurement of the musical abilities and skills of the pupils through the collective tests of musicality. The test was prepared in two version. The first was "classical" - only auditive, but the second version was "experimental", it use the visualization in all subtests. Following a concise overview of the several tests of the musicality for last 100 years, the author defines the fundamental terms as musicality, musical abilities and skills, test, visualization. Following this introduction, she concentrates on the methodology of the construct of the tests for pupils of 1st , 4th and 6th classes of the primary school. The most extensive section of the thesis is devoted to the evaluation, description and interpretation of results of both versions of tests in several classes with use of many tables and graphs. This research verified most of hypothesis and confirmed the needfulness of the utilization of visualization not only for the testing procedure, but also for the teaching of music education in school. The interconnection of visual and acoustic perception helps pupils to understand subject matter faster and easier and also concretizes abstract musical concepts, what is necessary in case of younger age above all. 1 1 1 1 1 1en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDiagnostika hudebnosti žáků základní školy. Komparace auditivní a audiovizuální verze testůcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-08
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId82187
dc.title.translatedDiagnostic of musical appreciation of primary school's pupils. Comparison of auditory and audio-visual versions of the testsen_US
dc.contributor.refereeJenčková, Eva
dc.contributor.refereeSlavíková, Marie
dc.identifier.aleph001293372
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMusical Theory and Educationen_US
thesis.degree.disciplineHudební teorie a pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební teorie a pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusical Theory and Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csResumé Práce se zabývá možnostmi měření úrovně hudebních schopností a dovedností žáků základní školy prostřednictvím kolektivních testů hudebnosti, zadávaných klasickým auditivním způsobem a experimentálně pomocí využití zrakové názornosti v podobě vizualizace. Autorka po uvedení do problematiky a nastínění historického vývoje testování definuje základní pojmy jako hudebnost, hudební schopnosti a dovednosti, test, vizualizace. Poté se věnuje metodologii koncipování testů pro žáky 1., 4. a 6. ročníku základní školy. Nejrozsáhlejší částí a těžištěm práce je vyhodnocení výsledků testů realizovaných v jednotlivých třídách běžných a experimentálních škol, jejich zpracování do skupinových protokolů, tabulek a grafů. Výzkum verifikoval většinu stanovených hypotéz a potvrdil potřebnost využití vizualizace nejen pro potřeby testování hudebních schopností, ale i během vlastního vyučování hudební výchovy. Propojení zrakového a sluchového vjemu vede nejen k rychlejšímu a snazšímu pochopení látky, ale také ke konkretizaci abstraktních hudebních pojmů, což je zejména pro menší děti nezbytné.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the possibilities of the measurement of the musical abilities and skills of the pupils through the collective tests of musicality. The test was prepared in two version. The first was "classical" - only auditive, but the second version was "experimental", it use the visualization in all subtests. Following a concise overview of the several tests of the musicality for last 100 years, the author defines the fundamental terms as musicality, musical abilities and skills, test, visualization. Following this introduction, she concentrates on the methodology of the construct of the tests for pupils of 1st , 4th and 6th classes of the primary school. The most extensive section of the thesis is devoted to the evaluation, description and interpretation of results of both versions of tests in several classes with use of many tables and graphs. This research verified most of hypothesis and confirmed the needfulness of the utilization of visualization not only for the testing procedure, but also for the teaching of music education in school. The interconnection of visual and acoustic perception helps pupils to understand subject matter faster and easier and also concretizes abstract musical concepts, what is necessary in case of younger age above all. 1 1 1 1 1 1en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV