Zobrazit minimální záznam

Waldorf Approach to Teaching Foreign Languages
dc.contributor.advisorSpilková, Vladimíra
dc.creatorDvořáková, Kateřina
dc.date.accessioned2019-02-19T11:15:24Z
dc.date.available2019-02-19T11:15:24Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23630
dc.description.abstract1. ÚVOD A CÍLE PRÁ C E Tendence snižování věkové hranice pro zahájení výuky cizího jazyka se projevuje také v České republice. Zatímco ještě před několika lety se první cizí jazyk vyučoval od začátku druhého stupně základní školy, od roku 2007 je povinnou součástí primárního vzdělávání od třetí třídy. Řada škol však využívá možnosti ve svých vzdělávacích programech posílit cizojazyčnou výuku jejím zařazením už od první třídy. Důležitou roli na tomto poli hrají soukromé jazykové školy, které nabízejí kurzy pro děti už od předškolního věku, v případě metody Helen Doron dokonce od poněkud absurdních 3 měsíců. Nacházíme se tedy v období rostoucího zájmu o výuku cizích jazyků pro děti, saturovanou širokou nabídkou speciálních učebnic a výukových materiálů, chybí nám ovšem dlouhodobější praktické zkušenosti. V České republice nemáme v tomto oboru možnost navázat na žádnou tradici a teprve se začínáme učit, jak v cizích jazycích adekvátně přistupovat k dětem mladším deseti let. Ve své dizertační práci jsem se rozhodla zaměřit se na téma rané výuky cizích jazyků v pedagogickém směru, v němž má dlouhou tradici rozvíjenou v celosvětovém měřítku. Waldorfská pedagogika vyvinula metodu, jejímž prostřednictvím do svého učebního plánu od roku 1919 zařazuje dva cizí jazyky od první třídy. Tato rozsáhlá zkušenost waldorfské...cs_CZ
dc.description.abstract12. SUMMARY This dissertation, titled The Waldorf Approach to Teaching Foreign Languages, deals with the methodology of foreign-language teaching used at Waldorf (Steiner) schools with a particular focus on young learners aged 6 to 10. Its main aim is to present and explore how foreign languages are taught in this pedagogical system with over ninety years of worldwide experience in incorporating two foreign languages into a primary curriculum from the first class onwards. The choice of the topic was determined by the following factors: 1) Even though Waldorf pedagogy has been the subject of numerous scholarly works in the Czech Republic since 1989, there are no studies specifically treating the theme of foreign-language teaching. 2) Books about the Waldorf approach to teaching foreign languages are largely written in German, and on the whole they are not easily accessible. In addition to this general lack of resources, the available materials contain mostly information about the content and expected outcomes for each school year and suggestions for concrete activities, but there is no systematic and thorough description of the methodological background to foreign-language teaching. 3) The Waldorf methodology deeply rooted in the humanistic tradition could be a stimulating and thought-provoking incentive for...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVýuka cizích jazyků v pojetí waldorfské pedagogikycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-06-22
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId88768
dc.title.translatedWaldorf Approach to Teaching Foreign Languagesen_US
dc.contributor.refereeRies, Lumír
dc.contributor.refereeBetáková, Lucie
dc.identifier.aleph001293370
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.cs1. ÚVOD A CÍLE PRÁ C E Tendence snižování věkové hranice pro zahájení výuky cizího jazyka se projevuje také v České republice. Zatímco ještě před několika lety se první cizí jazyk vyučoval od začátku druhého stupně základní školy, od roku 2007 je povinnou součástí primárního vzdělávání od třetí třídy. Řada škol však využívá možnosti ve svých vzdělávacích programech posílit cizojazyčnou výuku jejím zařazením už od první třídy. Důležitou roli na tomto poli hrají soukromé jazykové školy, které nabízejí kurzy pro děti už od předškolního věku, v případě metody Helen Doron dokonce od poněkud absurdních 3 měsíců. Nacházíme se tedy v období rostoucího zájmu o výuku cizích jazyků pro děti, saturovanou širokou nabídkou speciálních učebnic a výukových materiálů, chybí nám ovšem dlouhodobější praktické zkušenosti. V České republice nemáme v tomto oboru možnost navázat na žádnou tradici a teprve se začínáme učit, jak v cizích jazycích adekvátně přistupovat k dětem mladším deseti let. Ve své dizertační práci jsem se rozhodla zaměřit se na téma rané výuky cizích jazyků v pedagogickém směru, v němž má dlouhou tradici rozvíjenou v celosvětovém měřítku. Waldorfská pedagogika vyvinula metodu, jejímž prostřednictvím do svého učebního plánu od roku 1919 zařazuje dva cizí jazyky od první třídy. Tato rozsáhlá zkušenost waldorfské...cs_CZ
uk.abstract.en12. SUMMARY This dissertation, titled The Waldorf Approach to Teaching Foreign Languages, deals with the methodology of foreign-language teaching used at Waldorf (Steiner) schools with a particular focus on young learners aged 6 to 10. Its main aim is to present and explore how foreign languages are taught in this pedagogical system with over ninety years of worldwide experience in incorporating two foreign languages into a primary curriculum from the first class onwards. The choice of the topic was determined by the following factors: 1) Even though Waldorf pedagogy has been the subject of numerous scholarly works in the Czech Republic since 1989, there are no studies specifically treating the theme of foreign-language teaching. 2) Books about the Waldorf approach to teaching foreign languages are largely written in German, and on the whole they are not easily accessible. In addition to this general lack of resources, the available materials contain mostly information about the content and expected outcomes for each school year and suggestions for concrete activities, but there is no systematic and thorough description of the methodological background to foreign-language teaching. 3) The Waldorf methodology deeply rooted in the humanistic tradition could be a stimulating and thought-provoking incentive for...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990012933700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV