Show simple item record

Professional and personal tendency of teacher in Art education
dc.contributor.advisorSlavík, Jan
dc.creatorHajdušková, Lucie
dc.date.accessioned2019-02-19T10:53:35Z
dc.date.available2019-02-19T10:53:35Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23626
dc.description.abstractAutor/ka: Mgr. Lucie Hajdušková Obor studia: Specializace v pedagogice - výtvarná výchova Školitel: doc. PaeDr. Jan Slavík, CSc. Anotace: Disertační práce se zabývá osobní a profesní tendencí v roli učitele výtvarné výchovy, konkrétně různými aspekty a motivy učitelova jednání ve vztahu k žákům. Zkoumá jakým způsobem se sociální vztahy a jejich aktéři stávají učivem (předmětem i cílem) vytavené výchovy. V návaznosti na vstřícně pojaté kurikulum v ní probíráme centrální kategorie, které reprezentují vztah mezi osobní a profesní tendencí: otevřené pojetí obsahu, personalizace, socializace a enkulturace. Disertační práce je příspěvkem k rozvíjení vazeb výtvarné výchovy a průřezového tématu Osobnostní a sociální výchovy. Klíčová slova: osobní a profesní tendence, výtvarná výchova, osobnostně sociální výchova, otevřené pojetí obsahu, učivo, personalizace, socializace, enkulturace, skryté kurikulum, zjevné kurikulum, učitel, žák, sociální vztah, pedagogický vztahcs_CZ
dc.description.abstractAutor/ka: Mgr. Lucie Hajdušková Obor studia: Specializace v pedagogice - výtvarná výchova Školitel: doc. PaeDr. Jan Slavík, CSc. Annotation: This work is dealing with personal and professional tendency in role of Art Education Teacher. Specifically is dealing with aspects and motives of teachers acting in his relationship to pupils. Is researching ways how social relationships and its actors are becoming a curriculum (subject and aim) of Art Education. In connection to encountered model curriculum we go through with central categories, which represent relation ship of personal and professional tendency: opened conception of content, personalisation, socialisation and enculturation. This work is also developing linkage between Art Education and cross-curricular subject Moral, Character and Social Education. Key words: Personal and professional tendency, Art Education, Moral, Character and Social Education, opened conception of content, learning content, personalisation, socialisation, enculturation, hidden curriculum, formal curriculum, teacher, pupil, social relationship, Pedagogical relationshipen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProfesní a osobní tendence v roli učitele výtvarné výchovycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-28
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId82706
dc.title.translatedProfessional and personal tendency of teacher in Art educationen_US
dc.contributor.refereeFulková, Marie
dc.contributor.refereeValenta, Josef
dc.identifier.aleph001293555
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineArt Educationen_US
thesis.degree.disciplineVýtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVýtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enArt Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Pedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csAutor/ka: Mgr. Lucie Hajdušková Obor studia: Specializace v pedagogice - výtvarná výchova Školitel: doc. PaeDr. Jan Slavík, CSc. Anotace: Disertační práce se zabývá osobní a profesní tendencí v roli učitele výtvarné výchovy, konkrétně různými aspekty a motivy učitelova jednání ve vztahu k žákům. Zkoumá jakým způsobem se sociální vztahy a jejich aktéři stávají učivem (předmětem i cílem) vytavené výchovy. V návaznosti na vstřícně pojaté kurikulum v ní probíráme centrální kategorie, které reprezentují vztah mezi osobní a profesní tendencí: otevřené pojetí obsahu, personalizace, socializace a enkulturace. Disertační práce je příspěvkem k rozvíjení vazeb výtvarné výchovy a průřezového tématu Osobnostní a sociální výchovy. Klíčová slova: osobní a profesní tendence, výtvarná výchova, osobnostně sociální výchova, otevřené pojetí obsahu, učivo, personalizace, socializace, enkulturace, skryté kurikulum, zjevné kurikulum, učitel, žák, sociální vztah, pedagogický vztahcs_CZ
uk.abstract.enAutor/ka: Mgr. Lucie Hajdušková Obor studia: Specializace v pedagogice - výtvarná výchova Školitel: doc. PaeDr. Jan Slavík, CSc. Annotation: This work is dealing with personal and professional tendency in role of Art Education Teacher. Specifically is dealing with aspects and motives of teachers acting in his relationship to pupils. Is researching ways how social relationships and its actors are becoming a curriculum (subject and aim) of Art Education. In connection to encountered model curriculum we go through with central categories, which represent relation ship of personal and professional tendency: opened conception of content, personalisation, socialisation and enculturation. This work is also developing linkage between Art Education and cross-curricular subject Moral, Character and Social Education. Key words: Personal and professional tendency, Art Education, Moral, Character and Social Education, opened conception of content, learning content, personalisation, socialisation, enculturation, hidden curriculum, formal curriculum, teacher, pupil, social relationship, Pedagogical relationshipen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV