Show simple item record

Flirtation between girls and male teachers at grammar school
dc.contributor.advisorSmetáčková, Irena
dc.creatorVotřelová, Lenka
dc.date.accessioned2017-04-19T21:07:56Z
dc.date.available2017-04-19T21:07:56Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23517
dc.description.abstractV práci se mi podařilo zmapovat postoje k flirtu ve škole u mužské části pedagogického sboru jedné pražské základní školy. Postoje k chování, které by mohlo být označeno za tlirt, jsou různé. Vycházejí z hodnotové orientace a zkušeností jednotlivých učitelů. Na základč toho mají jednotliví aktéři sklon reagovat a hodnotit situace odlišně. V podstatě je možné jejich postoje rozdělit do dvou skupin. Jedni považují flirt ve škole za zcela nepřijatelný, za chování, které ve škole nemá místo, a podle toho také dále uvažují o případném řešení. Je to podle nich něco, co se nesmí, pokud se přesto vyskytne, je lépe na něj nereagovat. Možnou sexualizaci vztahu žákyně učitel popírají. Druhá skupina učitelů tlirt ze strany žákyně chápe jako nčco přirozeného pro daný věk. U těchto se potom liší způsob reakcí na takové chování. Někteří reagují s humorem, situaci zlehčují; jiní se striktně vymezují a snaží sc udržet si hranice a vysokou míru profesionality. To znamená, žc na rozdíl od první skupiny před takovým chováním "nezavírají oči", ale vědomě se snaží dát žákyni najevo svůj nesouhlas, snaží se její chování korigovat. Pro většinu mnou dotazovaných mužů je to téma aktuální a vzbudilo u nich opravdový zájem. Mnozí se k nčmu dosud ještě vracejí, mají tendenci se ujišťovat, žc reagují správně a hovořit se mnou o tom. Z...cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of the work is to gain an overview of attitudes of male teacher to the behaviour of schoolgirls, in which there appears the flirt element. I think that in the area of school relationship (but also elsewhere) there exists very slight border between the "appropriate", "adequate", "inadequate" and "inappropriate" behaviour. I am interested in the slight border from the point of view of a pedagogue. Because I am dealing with the relationship between a teacher and a pupil (especially relationships between a male teacher and a schoolgirl), 1 would like to focus on the both persons involved in the interaction of this relationship. I am interested in the type of circumstances influencing the pedagogical relationship, what could be "a risk" for the both groups individually, or if the essential circumstances meet. In the theoretical part I am dealing with the themes "pupil", "teacher" and the pedagogical relationship between them. Considering the goal of the work it is not possible to omit the theme of sexual abuse, which may be a result of a flirt of intimate relationship between a teacher and a pupil. There is a risk, which changes an innocent flirt into something banned, inappropriate. The teacher uses this way his power and authority, although there does not have to be the bad intention and the effort to...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleFlirt mezi žákyní a učitelem na základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-01-19
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId67175
dc.title.translatedFlirtation between girls and male teachers at grammar schoolen_US
dc.contributor.refereeDuplinský, Josef
dc.identifier.aleph001568336
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV práci se mi podařilo zmapovat postoje k flirtu ve škole u mužské části pedagogického sboru jedné pražské základní školy. Postoje k chování, které by mohlo být označeno za tlirt, jsou různé. Vycházejí z hodnotové orientace a zkušeností jednotlivých učitelů. Na základč toho mají jednotliví aktéři sklon reagovat a hodnotit situace odlišně. V podstatě je možné jejich postoje rozdělit do dvou skupin. Jedni považují flirt ve škole za zcela nepřijatelný, za chování, které ve škole nemá místo, a podle toho také dále uvažují o případném řešení. Je to podle nich něco, co se nesmí, pokud se přesto vyskytne, je lépe na něj nereagovat. Možnou sexualizaci vztahu žákyně učitel popírají. Druhá skupina učitelů tlirt ze strany žákyně chápe jako nčco přirozeného pro daný věk. U těchto se potom liší způsob reakcí na takové chování. Někteří reagují s humorem, situaci zlehčují; jiní se striktně vymezují a snaží sc udržet si hranice a vysokou míru profesionality. To znamená, žc na rozdíl od první skupiny před takovým chováním "nezavírají oči", ale vědomě se snaží dát žákyni najevo svůj nesouhlas, snaží se její chování korigovat. Pro většinu mnou dotazovaných mužů je to téma aktuální a vzbudilo u nich opravdový zájem. Mnozí se k nčmu dosud ještě vracejí, mají tendenci se ujišťovat, žc reagují správně a hovořit se mnou o tom. Z...cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of the work is to gain an overview of attitudes of male teacher to the behaviour of schoolgirls, in which there appears the flirt element. I think that in the area of school relationship (but also elsewhere) there exists very slight border between the "appropriate", "adequate", "inadequate" and "inappropriate" behaviour. I am interested in the slight border from the point of view of a pedagogue. Because I am dealing with the relationship between a teacher and a pupil (especially relationships between a male teacher and a schoolgirl), 1 would like to focus on the both persons involved in the interaction of this relationship. I am interested in the type of circumstances influencing the pedagogical relationship, what could be "a risk" for the both groups individually, or if the essential circumstances meet. In the theoretical part I am dealing with the themes "pupil", "teacher" and the pedagogical relationship between them. Considering the goal of the work it is not possible to omit the theme of sexual abuse, which may be a result of a flirt of intimate relationship between a teacher and a pupil. There is a risk, which changes an innocent flirt into something banned, inappropriate. The teacher uses this way his power and authority, although there does not have to be the bad intention and the effort to...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV