dc.contributor.advisor | Koťa, Jaroslav | |
dc.creator | Flídrová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T20:24:48Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T20:24:48Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/23343 | |
dc.description.abstract | V diplomové práci na téma Výuka o holocaustu na pražských základních školách jsem se zabývala současným stavem znalostí žáků devátých ročníků základních škol na téma holocaust, Terezín a antisemitismus. Jejich znalosti jsou jistě širší, než tornu bylo v 90. letech v porevoluční době. Žáci dnes znají význam termínů jako je holocaust, dokážou Terezínu přiřadit správně jeho válečný význam a v omezenější míře si dokáží poradit i s Osvětimí a antisemitismem. Je ale problematické chtít po dětech před ukončením základního vzdělávání odpovídat na otevřené otázky a svými slovy charakterizovat pojem, se kterým ve škole pracovaly. Empirická sonda podala informaci o spíše kritickém stavu v otázce sympatií k rasismu, především vůči romské populaci. Ukázalo se, jak moc je důležitá odborná příprava a ,"\ c#"'~ ',,~~ také lidský přístup učitele při výuce společenskovědních předmětů, jakými jsou dějepis a občanská výchova a práce s dětmi při osobnostní a sociální výchově a multikulturní výchově. V empirické sondě jsem místy postrádala důkladnou demografii žáků, kteří se dotazníkového šetření zúčastnili. Bylo by dobré znát typologii domácností, ze které respondenti pocházejí. Jde především o zaměstnání a vzdělání rodičů a zda jde o úplnou nebo neúplnou rodinu. Domnívám se tak proto, že vzdělání rodičů hraje podle... | cs_CZ |
dc.description.abstract | ln the Tuition of the Holocaust at Prague primary schools thesis I dealt with the current state ofthe ninth grade studenťs knowledge ofholocaust, Terezin and anti-Semitism. Their knowledge is definitely better than in the post-revolutionary 90s. Students already know the meaning ofthe term holocaust, they can match Terezin with World War II and they at least partly understand the terms Osvetim and anti-Semitism. However, it is very complicated to want the students of this age to answer open questions and characterise the terms in their own words. The Research outcome informed me of a rather critical state of sympathy towards racism, especially the Romani population. It tumed out that a qualified and caring attitude of history and civics teachers is highly important. ln the research I sometimes missed demography of the involved students. It would be useful to know typology of the households they come from. I mean especially parents' employment and education. I believe so because according to sociology research parents' education is an important part of children's upbringing and education. This would be really important in the racism sympathy matter. For the future work with this dilemma I would love to know how many primary school teachers studied a specialised course and what the consequent difference in... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Výuka o holocaustu na pražských základních školách | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-05-25 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 84648 | |
dc.title.translated | Tuition of the holocaust at Prague primary schools | en_US |
dc.contributor.referee | Váňová, Růžena | |
dc.identifier.aleph | 001557564 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pedagogiky | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pedagogiky | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | V diplomové práci na téma Výuka o holocaustu na pražských základních školách jsem se zabývala současným stavem znalostí žáků devátých ročníků základních škol na téma holocaust, Terezín a antisemitismus. Jejich znalosti jsou jistě širší, než tornu bylo v 90. letech v porevoluční době. Žáci dnes znají význam termínů jako je holocaust, dokážou Terezínu přiřadit správně jeho válečný význam a v omezenější míře si dokáží poradit i s Osvětimí a antisemitismem. Je ale problematické chtít po dětech před ukončením základního vzdělávání odpovídat na otevřené otázky a svými slovy charakterizovat pojem, se kterým ve škole pracovaly. Empirická sonda podala informaci o spíše kritickém stavu v otázce sympatií k rasismu, především vůči romské populaci. Ukázalo se, jak moc je důležitá odborná příprava a ,"\ c#"'~ ',,~~ také lidský přístup učitele při výuce společenskovědních předmětů, jakými jsou dějepis a občanská výchova a práce s dětmi při osobnostní a sociální výchově a multikulturní výchově. V empirické sondě jsem místy postrádala důkladnou demografii žáků, kteří se dotazníkového šetření zúčastnili. Bylo by dobré znát typologii domácností, ze které respondenti pocházejí. Jde především o zaměstnání a vzdělání rodičů a zda jde o úplnou nebo neúplnou rodinu. Domnívám se tak proto, že vzdělání rodičů hraje podle... | cs_CZ |
uk.abstract.en | ln the Tuition of the Holocaust at Prague primary schools thesis I dealt with the current state ofthe ninth grade studenťs knowledge ofholocaust, Terezin and anti-Semitism. Their knowledge is definitely better than in the post-revolutionary 90s. Students already know the meaning ofthe term holocaust, they can match Terezin with World War II and they at least partly understand the terms Osvetim and anti-Semitism. However, it is very complicated to want the students of this age to answer open questions and characterise the terms in their own words. The Research outcome informed me of a rather critical state of sympathy towards racism, especially the Romani population. It tumed out that a qualified and caring attitude of history and civics teachers is highly important. ln the research I sometimes missed demography of the involved students. It would be useful to know typology of the households they come from. I mean especially parents' employment and education. I believe so because according to sociology research parents' education is an important part of children's upbringing and education. This would be really important in the racism sympathy matter. For the future work with this dilemma I would love to know how many primary school teachers studied a specialised course and what the consequent difference in... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015575640106986 | |