Show simple item record

Tuition of the holocaust at Prague primary schools
dc.contributor.advisorKoťa, Jaroslav
dc.creatorFlídrová, Jana
dc.date.accessioned2017-04-19T20:24:48Z
dc.date.available2017-04-19T20:24:48Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23343
dc.description.abstractV diplomové práci na téma Výuka o holocaustu na pražských základních školách jsem se zabývala současným stavem znalostí žáků devátých ročníků základních škol na téma holocaust, Terezín a antisemitismus. Jejich znalosti jsou jistě širší, než tornu bylo v 90. letech v porevoluční době. Žáci dnes znají význam termínů jako je holocaust, dokážou Terezínu přiřadit správně jeho válečný význam a v omezenější míře si dokáží poradit i s Osvětimí a antisemitismem. Je ale problematické chtít po dětech před ukončením základního vzdělávání odpovídat na otevřené otázky a svými slovy charakterizovat pojem, se kterým ve škole pracovaly. Empirická sonda podala informaci o spíše kritickém stavu v otázce sympatií k rasismu, především vůči romské populaci. Ukázalo se, jak moc je důležitá odborná příprava a ,"\ c#"'~ ',,~~ také lidský přístup učitele při výuce společenskovědních předmětů, jakými jsou dějepis a občanská výchova a práce s dětmi při osobnostní a sociální výchově a multikulturní výchově. V empirické sondě jsem místy postrádala důkladnou demografii žáků, kteří se dotazníkového šetření zúčastnili. Bylo by dobré znát typologii domácností, ze které respondenti pocházejí. Jde především o zaměstnání a vzdělání rodičů a zda jde o úplnou nebo neúplnou rodinu. Domnívám se tak proto, že vzdělání rodičů hraje podle...cs_CZ
dc.description.abstractln the Tuition of the Holocaust at Prague primary schools thesis I dealt with the current state ofthe ninth grade studenťs knowledge ofholocaust, Terezin and anti-Semitism. Their knowledge is definitely better than in the post-revolutionary 90s. Students already know the meaning ofthe term holocaust, they can match Terezin with World War II and they at least partly understand the terms Osvetim and anti-Semitism. However, it is very complicated to want the students of this age to answer open questions and characterise the terms in their own words. The Research outcome informed me of a rather critical state of sympathy towards racism, especially the Romani population. It tumed out that a qualified and caring attitude of history and civics teachers is highly important. ln the research I sometimes missed demography of the involved students. It would be useful to know typology of the households they come from. I mean especially parents' employment and education. I believe so because according to sociology research parents' education is an important part of children's upbringing and education. This would be really important in the racism sympathy matter. For the future work with this dilemma I would love to know how many primary school teachers studied a specialised course and what the consequent difference in...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVýuka o holocaustu na pražských základních školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-25
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId84648
dc.title.translatedTuition of the holocaust at Prague primary schoolsen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Růžena
dc.identifier.aleph001557564
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pedagogikycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Educationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pedagogikycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV diplomové práci na téma Výuka o holocaustu na pražských základních školách jsem se zabývala současným stavem znalostí žáků devátých ročníků základních škol na téma holocaust, Terezín a antisemitismus. Jejich znalosti jsou jistě širší, než tornu bylo v 90. letech v porevoluční době. Žáci dnes znají význam termínů jako je holocaust, dokážou Terezínu přiřadit správně jeho válečný význam a v omezenější míře si dokáží poradit i s Osvětimí a antisemitismem. Je ale problematické chtít po dětech před ukončením základního vzdělávání odpovídat na otevřené otázky a svými slovy charakterizovat pojem, se kterým ve škole pracovaly. Empirická sonda podala informaci o spíše kritickém stavu v otázce sympatií k rasismu, především vůči romské populaci. Ukázalo se, jak moc je důležitá odborná příprava a ,"\ c#"'~ ',,~~ také lidský přístup učitele při výuce společenskovědních předmětů, jakými jsou dějepis a občanská výchova a práce s dětmi při osobnostní a sociální výchově a multikulturní výchově. V empirické sondě jsem místy postrádala důkladnou demografii žáků, kteří se dotazníkového šetření zúčastnili. Bylo by dobré znát typologii domácností, ze které respondenti pocházejí. Jde především o zaměstnání a vzdělání rodičů a zda jde o úplnou nebo neúplnou rodinu. Domnívám se tak proto, že vzdělání rodičů hraje podle...cs_CZ
uk.abstract.enln the Tuition of the Holocaust at Prague primary schools thesis I dealt with the current state ofthe ninth grade studenťs knowledge ofholocaust, Terezin and anti-Semitism. Their knowledge is definitely better than in the post-revolutionary 90s. Students already know the meaning ofthe term holocaust, they can match Terezin with World War II and they at least partly understand the terms Osvetim and anti-Semitism. However, it is very complicated to want the students of this age to answer open questions and characterise the terms in their own words. The Research outcome informed me of a rather critical state of sympathy towards racism, especially the Romani population. It tumed out that a qualified and caring attitude of history and civics teachers is highly important. ln the research I sometimes missed demography of the involved students. It would be useful to know typology of the households they come from. I mean especially parents' employment and education. I believe so because according to sociology research parents' education is an important part of children's upbringing and education. This would be really important in the racism sympathy matter. For the future work with this dilemma I would love to know how many primary school teachers studied a specialised course and what the consequent difference in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990015575640106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV