Zobrazit minimální záznam

Selected hazard weather phenomena and their impact on various types of aircrafts
dc.contributor.advisorKeder, Josef
dc.creatorIndráková, Radka
dc.date.accessioned2021-03-23T21:28:48Z
dc.date.available2021-03-23T21:28:48Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23304
dc.description.abstractNehledě na technický rozvoj leteckých prostředků v posledních desetiletích, nebezpečné meteorologické jevy jako námraza, turbulence nebo vertikální střih větru stále představují významný rizikový prvek pro letadla všech kategorií, zejména během fáze přiblížení a přistání. Diplomová práce má za cíl shrnout soudobé poznatky o vlivu těchto jevů na různé kategorie soudobých letadel, popsat možnosti predikce těchto jevů a nastínit využití výstupů numerických modelů předpovědi počasí pro tento účel. Součástí práce je rovněž odhad úspěšnosti takových předpovědí.cs_CZ
dc.description.abstractDespite of technical progress of aircrafts in last decades, hazard weather phenomena such as icing, turbulence or vertical wind shear still represent significant risk factor for all aircraft categories, especially during the approach and landing flight phases. The goals of diploma theses are to summarise present knowledge on influence of these phenomena on various categories of contemporary aircrafts, to describe possibilities of prediction of these phenomena and to outline an application of LAM NWP models outputs to this purpose. An assessment of such forecast performance comprises a part of thesis as well.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleVybrané nebezpečné meteorologické jevy a jejich vliv na různé typy letadelcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-08
dc.description.departmentDepartment of Atmospheric Physicsen_US
dc.description.departmentKatedra fyziky atmosférycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId49605
dc.title.translatedSelected hazard weather phenomena and their impact on various types of aircraftsen_US
dc.contributor.refereeŽák, Michal
dc.identifier.aleph001131596
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMeteorology and climatologyen_US
thesis.degree.disciplineMeteorologie a klimatologiecs_CZ
thesis.degree.programPhysicsen_US
thesis.degree.programFyzikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra fyziky atmosférycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Atmospheric Physicsen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csMeteorologie a klimatologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enMeteorology and climatologyen_US
uk.degree-program.csFyzikacs_CZ
uk.degree-program.enPhysicsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csNehledě na technický rozvoj leteckých prostředků v posledních desetiletích, nebezpečné meteorologické jevy jako námraza, turbulence nebo vertikální střih větru stále představují významný rizikový prvek pro letadla všech kategorií, zejména během fáze přiblížení a přistání. Diplomová práce má za cíl shrnout soudobé poznatky o vlivu těchto jevů na různé kategorie soudobých letadel, popsat možnosti predikce těchto jevů a nastínit využití výstupů numerických modelů předpovědi počasí pro tento účel. Součástí práce je rovněž odhad úspěšnosti takových předpovědí.cs_CZ
uk.abstract.enDespite of technical progress of aircrafts in last decades, hazard weather phenomena such as icing, turbulence or vertical wind shear still represent significant risk factor for all aircraft categories, especially during the approach and landing flight phases. The goals of diploma theses are to summarise present knowledge on influence of these phenomena on various categories of contemporary aircrafts, to describe possibilities of prediction of these phenomena and to outline an application of LAM NWP models outputs to this purpose. An assessment of such forecast performance comprises a part of thesis as well.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra fyziky atmosférycs_CZ
thesis.grade.code3
dc.contributor.consultantKopáček, Jaroslav
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990011315960106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV