dc.contributor.advisor | Keder, Josef | |
dc.creator | Indráková, Radka | |
dc.date.accessioned | 2021-03-23T21:28:48Z | |
dc.date.available | 2021-03-23T21:28:48Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/23304 | |
dc.description.abstract | Nehledě na technický rozvoj leteckých prostředků v posledních desetiletích, nebezpečné meteorologické jevy jako námraza, turbulence nebo vertikální střih větru stále představují významný rizikový prvek pro letadla všech kategorií, zejména během fáze přiblížení a přistání. Diplomová práce má za cíl shrnout soudobé poznatky o vlivu těchto jevů na různé kategorie soudobých letadel, popsat možnosti predikce těchto jevů a nastínit využití výstupů numerických modelů předpovědi počasí pro tento účel. Součástí práce je rovněž odhad úspěšnosti takových předpovědí. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Despite of technical progress of aircrafts in last decades, hazard weather phenomena such as icing, turbulence or vertical wind shear still represent significant risk factor for all aircraft categories, especially during the approach and landing flight phases. The goals of diploma theses are to summarise present knowledge on influence of these phenomena on various categories of contemporary aircrafts, to describe possibilities of prediction of these phenomena and to outline an application of LAM NWP models outputs to this purpose. An assessment of such forecast performance comprises a part of thesis as well. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vybrané nebezpečné meteorologické jevy a jejich vliv na různé typy letadel | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-09-08 | |
dc.description.department | Department of Atmospheric Physics | en_US |
dc.description.department | Katedra fyziky atmosféry | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 49605 | |
dc.title.translated | Selected hazard weather phenomena and their impact on various types of aircrafts | en_US |
dc.contributor.referee | Žák, Michal | |
dc.identifier.aleph | 001131596 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Meteorology and climatology | en_US |
thesis.degree.discipline | Meteorologie a klimatologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Physics | en_US |
thesis.degree.program | Fyzika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra fyziky atmosféry | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Atmospheric Physics | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Meteorologie a klimatologie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Meteorology and climatology | en_US |
uk.degree-program.cs | Fyzika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Physics | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Nehledě na technický rozvoj leteckých prostředků v posledních desetiletích, nebezpečné meteorologické jevy jako námraza, turbulence nebo vertikální střih větru stále představují významný rizikový prvek pro letadla všech kategorií, zejména během fáze přiblížení a přistání. Diplomová práce má za cíl shrnout soudobé poznatky o vlivu těchto jevů na různé kategorie soudobých letadel, popsat možnosti predikce těchto jevů a nastínit využití výstupů numerických modelů předpovědi počasí pro tento účel. Součástí práce je rovněž odhad úspěšnosti takových předpovědí. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Despite of technical progress of aircrafts in last decades, hazard weather phenomena such as icing, turbulence or vertical wind shear still represent significant risk factor for all aircraft categories, especially during the approach and landing flight phases. The goals of diploma theses are to summarise present knowledge on influence of these phenomena on various categories of contemporary aircrafts, to describe possibilities of prediction of these phenomena and to outline an application of LAM NWP models outputs to this purpose. An assessment of such forecast performance comprises a part of thesis as well. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra fyziky atmosféry | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
dc.contributor.consultant | Kopáček, Jaroslav | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990011315960106986 | |