Show simple item record

Anthology of Fantasy Literature for Children and Teenagers
dc.contributor.advisorHník, Ondřej
dc.creatorRatajová, Lenka
dc.date.accessioned2017-04-19T20:09:15Z
dc.date.available2017-04-19T20:09:15Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23295
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá možností využívání knih žánru fantasy v hodinách výuky literatury. Z celkového množství více než osmdesáti přečtených knih tohoto žánru byl sestaven výbor děl šestnácti světových a dvou českých spisovatelů. Diplomová práce se ovšem neomezuje pouze na výbor. Všechny úryvky jsou detailněji zpracovány, komentář k ukázkám osvětluje hlubší význam díla, jeho specifika, ale i důvod ke konečnému výběru a zařazení ukázky do diplomové práce. Aby mohly být poznatky z této práce použitelné pro školní výuku, byly k jednotlivým ukázkám připojeny pracovní listy, které se zaměřují na konkrétní originální prvky uvedených děl. Všechny pracovní listy jsou ukončeny didaktickým komentářem se základními informacemi a metodickými pokyny pro učitele. Didaktické komentáře usnadňují učitelům práci s konkrétním pracovním listem a lépe jim umožňují zařazení vybraného díla do vyššího tematického celku ve výuce. Úvodní část diplomové práce se snaží nastínit problematiku zařazení žánru fantasy do hodin literatury. Vlastním jádrem práce jsou komentáře jednotlivých ukázek a návrhy pracovních listů. Práce je zakončena výčtem poznatků, které vyplynuly z tvorby pracovních listů, a dále také obecným zamyšlením nad místem fantasy ve výuce literatury. V příloze jsou k práci připojeny výsledky posledních tří ročníků...cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis deals with a possible use of fantasy books in Literature classes. After reading of more than eighty books of the discussed genre, an anthology of eighteen authors has been compiled. The thesis is not limited to an anthology, though, all extracts are elaborated and a commentary on each of them explains a deeper meaning of the work, its specialities and the reason why the particular passages are included. Singular exercise sheets aimed at original aspects of the books in particular are added to the extracts for practical work in classes. Each exercise sheet is completed with a didactical commentary, basic information and methodical instructions for teachers. The didactical commentaries help teachers to work with the sheet in particular and make it easier to place the book into a higher thematic unit in school teaching. The introductory part of the thesis outlines the points at issue of including the fantasy genre into Literature classes. The main part of the thesis is formed by the commentaries on each extract and possible exercise sheets. It is ended with summarized knowledge gained while creating the sheets and with a general contemplation on fantasy literature in classes. Annexed to the thesis is a list of the last three years' favourite children's books created on the basis of a public inquiry...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleAntologie fantasy pro děti a mládežcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-11
dc.description.departmentKatedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId75645
dc.title.translatedAnthology of Fantasy Literature for Children and Teenagersen_US
dc.contributor.refereeKlumparová, Štěpánka
dc.identifier.aleph001133000
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Historyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepiscs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Historyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá možností využívání knih žánru fantasy v hodinách výuky literatury. Z celkového množství více než osmdesáti přečtených knih tohoto žánru byl sestaven výbor děl šestnácti světových a dvou českých spisovatelů. Diplomová práce se ovšem neomezuje pouze na výbor. Všechny úryvky jsou detailněji zpracovány, komentář k ukázkám osvětluje hlubší význam díla, jeho specifika, ale i důvod ke konečnému výběru a zařazení ukázky do diplomové práce. Aby mohly být poznatky z této práce použitelné pro školní výuku, byly k jednotlivým ukázkám připojeny pracovní listy, které se zaměřují na konkrétní originální prvky uvedených děl. Všechny pracovní listy jsou ukončeny didaktickým komentářem se základními informacemi a metodickými pokyny pro učitele. Didaktické komentáře usnadňují učitelům práci s konkrétním pracovním listem a lépe jim umožňují zařazení vybraného díla do vyššího tematického celku ve výuce. Úvodní část diplomové práce se snaží nastínit problematiku zařazení žánru fantasy do hodin literatury. Vlastním jádrem práce jsou komentáře jednotlivých ukázek a návrhy pracovních listů. Práce je zakončena výčtem poznatků, které vyplynuly z tvorby pracovních listů, a dále také obecným zamyšlením nad místem fantasy ve výuce literatury. V příloze jsou k práci připojeny výsledky posledních tří ročníků...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with a possible use of fantasy books in Literature classes. After reading of more than eighty books of the discussed genre, an anthology of eighteen authors has been compiled. The thesis is not limited to an anthology, though, all extracts are elaborated and a commentary on each of them explains a deeper meaning of the work, its specialities and the reason why the particular passages are included. Singular exercise sheets aimed at original aspects of the books in particular are added to the extracts for practical work in classes. Each exercise sheet is completed with a didactical commentary, basic information and methodical instructions for teachers. The didactical commentaries help teachers to work with the sheet in particular and make it easier to place the book into a higher thematic unit in school teaching. The introductory part of the thesis outlines the points at issue of including the fantasy genre into Literature classes. The main part of the thesis is formed by the commentaries on each extract and possible exercise sheets. It is ended with summarized knowledge gained while creating the sheets and with a general contemplation on fantasy literature in classes. Annexed to the thesis is a list of the last three years' favourite children's books created on the basis of a public inquiry...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV