dc.contributor.advisor | Hník, Ondřej | |
dc.creator | Ratajová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T20:09:15Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T20:09:15Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/23295 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá možností využívání knih žánru fantasy v hodinách výuky literatury. Z celkového množství více než osmdesáti přečtených knih tohoto žánru byl sestaven výbor děl šestnácti světových a dvou českých spisovatelů. Diplomová práce se ovšem neomezuje pouze na výbor. Všechny úryvky jsou detailněji zpracovány, komentář k ukázkám osvětluje hlubší význam díla, jeho specifika, ale i důvod ke konečnému výběru a zařazení ukázky do diplomové práce. Aby mohly být poznatky z této práce použitelné pro školní výuku, byly k jednotlivým ukázkám připojeny pracovní listy, které se zaměřují na konkrétní originální prvky uvedených děl. Všechny pracovní listy jsou ukončeny didaktickým komentářem se základními informacemi a metodickými pokyny pro učitele. Didaktické komentáře usnadňují učitelům práci s konkrétním pracovním listem a lépe jim umožňují zařazení vybraného díla do vyššího tematického celku ve výuce. Úvodní část diplomové práce se snaží nastínit problematiku zařazení žánru fantasy do hodin literatury. Vlastním jádrem práce jsou komentáře jednotlivých ukázek a návrhy pracovních listů. Práce je zakončena výčtem poznatků, které vyplynuly z tvorby pracovních listů, a dále také obecným zamyšlením nad místem fantasy ve výuce literatury. V příloze jsou k práci připojeny výsledky posledních tří ročníků... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis deals with a possible use of fantasy books in Literature classes. After reading of more than eighty books of the discussed genre, an anthology of eighteen authors has been compiled. The thesis is not limited to an anthology, though, all extracts are elaborated and a commentary on each of them explains a deeper meaning of the work, its specialities and the reason why the particular passages are included. Singular exercise sheets aimed at original aspects of the books in particular are added to the extracts for practical work in classes. Each exercise sheet is completed with a didactical commentary, basic information and methodical instructions for teachers. The didactical commentaries help teachers to work with the sheet in particular and make it easier to place the book into a higher thematic unit in school teaching. The introductory part of the thesis outlines the points at issue of including the fantasy genre into Literature classes. The main part of the thesis is formed by the commentaries on each extract and possible exercise sheets. It is ended with summarized knowledge gained while creating the sheets and with a general contemplation on fantasy literature in classes. Annexed to the thesis is a list of the last three years' favourite children's books created on the basis of a public inquiry... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Antologie fantasy pro děti a mládež | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-09-11 | |
dc.description.department | Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 75645 | |
dc.title.translated | Anthology of Fantasy Literature for Children and Teenagers | en_US |
dc.contributor.referee | Klumparová, Štěpánka | |
dc.identifier.aleph | 001133000 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepis | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - History | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - dějepis | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - History | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá možností využívání knih žánru fantasy v hodinách výuky literatury. Z celkového množství více než osmdesáti přečtených knih tohoto žánru byl sestaven výbor děl šestnácti světových a dvou českých spisovatelů. Diplomová práce se ovšem neomezuje pouze na výbor. Všechny úryvky jsou detailněji zpracovány, komentář k ukázkám osvětluje hlubší význam díla, jeho specifika, ale i důvod ke konečnému výběru a zařazení ukázky do diplomové práce. Aby mohly být poznatky z této práce použitelné pro školní výuku, byly k jednotlivým ukázkám připojeny pracovní listy, které se zaměřují na konkrétní originální prvky uvedených děl. Všechny pracovní listy jsou ukončeny didaktickým komentářem se základními informacemi a metodickými pokyny pro učitele. Didaktické komentáře usnadňují učitelům práci s konkrétním pracovním listem a lépe jim umožňují zařazení vybraného díla do vyššího tematického celku ve výuce. Úvodní část diplomové práce se snaží nastínit problematiku zařazení žánru fantasy do hodin literatury. Vlastním jádrem práce jsou komentáře jednotlivých ukázek a návrhy pracovních listů. Práce je zakončena výčtem poznatků, které vyplynuly z tvorby pracovních listů, a dále také obecným zamyšlením nad místem fantasy ve výuce literatury. V příloze jsou k práci připojeny výsledky posledních tří ročníků... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with a possible use of fantasy books in Literature classes. After reading of more than eighty books of the discussed genre, an anthology of eighteen authors has been compiled. The thesis is not limited to an anthology, though, all extracts are elaborated and a commentary on each of them explains a deeper meaning of the work, its specialities and the reason why the particular passages are included. Singular exercise sheets aimed at original aspects of the books in particular are added to the extracts for practical work in classes. Each exercise sheet is completed with a didactical commentary, basic information and methodical instructions for teachers. The didactical commentaries help teachers to work with the sheet in particular and make it easier to place the book into a higher thematic unit in school teaching. The introductory part of the thesis outlines the points at issue of including the fantasy genre into Literature classes. The main part of the thesis is formed by the commentaries on each extract and possible exercise sheets. It is ended with summarized knowledge gained while creating the sheets and with a general contemplation on fantasy literature in classes. Annexed to the thesis is a list of the last three years' favourite children's books created on the basis of a public inquiry... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a katedra české literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011330000106986 | |