Show simple item record

Education of boys in Ancient Sparta. Agoge in the athenien bibliography in the context of Sparto-Athenien rivalry
dc.contributor.advisorKepartová, Jana
dc.creatorBorská, Karolína
dc.date.accessioned2017-04-19T20:08:44Z
dc.date.available2017-04-19T20:08:44Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23293
dc.description.abstractOd mé první cesty v do Řecka, již před 20 lety, roste můj zájem o tuto oblast, která tolik ovlivnila evropskou kulturu a vzdělanost. Můj zájem o téma výchovy chlapců ve Spartě byl pak vyvolán studiem na univerzitě v Perpignanu, kde jsem v rámci studijního pobytu Erasmus rok studovala dějiny. Volnost ve výběru předmětů mne vedla k zapsání především přednášek z antických dějin. Překvapivě, antické Řecko a Řím jsou pro tamní studentky velkou neznámou a poprvé se s nimi setkávají až na vysoké škole. Nižší školství ve svých osnovách tuto část evropské historie nemá. Samotné přednášky byly spíše povrchovým opakováním už známých věcí, k rozšíření vědomostí sloužily semináře, které se pod vlivem francouzské historiografícké školy zabývaly především antickou každodenností. Vzhledem k tomu, že na oplátku tato část je u nás v především politicko-ekonomických přednáškám opomíjena, bylo to velmi obohacující. Poprvé jsem se dozvěděla něco více o výchově v dórských státech a celá otázka mne zaujala natolik, že jsem si hned začala půjčovat doplňkovou literaturu s cílem napsat tuto práci, která jak bych ráda, by měla seznámit její čtenáře s obrazem a hlavními rysy výchovy chlapců v klasické Spartě. Pro práci používám české, anglické nebo francouzské překlady původních antických děl. A frankofonní a anglosaskou...cs_CZ
dc.description.abstractOd mé první cesty v do Řecka, již před 20 lety, roste můj zájem o tuto oblast, která tolik ovlivnila evropskou kulturu a vzdělanost. Můj zájem o téma výchovy chlapců ve Spartě byl pak vyvolán studiem na univerzitě v Perpignanu, kde jsem v rámci studijního pobytu Erasmus rok studovala dějiny. Volnost ve výběru předmětů mne vedla k zapsání především přednášek z antických dějin. Překvapivě, antické Řecko a Řím jsou pro tamní studentky velkou neznámou a poprvé se s nimi setkávají až na vysoké škole. Nižší školství ve svých osnovách tuto část evropské historie nemá. Samotné přednášky byly spíše povrchovým opakováním už známých věcí, k rozšíření vědomostí sloužily semináře, které se pod vlivem francouzské historiografícké školy zabývaly především antickou každodenností. Vzhledem k tomu, že na oplátku tato část je u nás v především politicko-ekonomických přednáškám opomíjena, bylo to velmi obohacující. Poprvé jsem se dozvěděla něco více o výchově v dórských státech a celá otázka mne zaujala natolik, že jsem si hned začala půjčovat doplňkovou literaturu s cílem napsat tuto práci, která jak bych ráda, by měla seznámit její čtenáře s obrazem a hlavními rysy výchovy chlapců v klasické Spartě. Pro práci používám české, anglické nebo francouzské překlady původních antických děl. A frankofonní a anglosaskou...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVýchova chlapců ve Spartě. Obraz agoge v athénské historiografii v kontextu spartsko-athénského soupeření.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-22
dc.description.departmentKatedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId81807
dc.title.translatedEducation of boys in Ancient Sparta. Agoge in the athenien bibliography in the context of Sparto-Athenien rivalryen_US
dc.contributor.refereeSkopek, Robert
dc.identifier.aleph001182472
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - dějepiscs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Historyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - dějepiscs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French - Historyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csOd mé první cesty v do Řecka, již před 20 lety, roste můj zájem o tuto oblast, která tolik ovlivnila evropskou kulturu a vzdělanost. Můj zájem o téma výchovy chlapců ve Spartě byl pak vyvolán studiem na univerzitě v Perpignanu, kde jsem v rámci studijního pobytu Erasmus rok studovala dějiny. Volnost ve výběru předmětů mne vedla k zapsání především přednášek z antických dějin. Překvapivě, antické Řecko a Řím jsou pro tamní studentky velkou neznámou a poprvé se s nimi setkávají až na vysoké škole. Nižší školství ve svých osnovách tuto část evropské historie nemá. Samotné přednášky byly spíše povrchovým opakováním už známých věcí, k rozšíření vědomostí sloužily semináře, které se pod vlivem francouzské historiografícké školy zabývaly především antickou každodenností. Vzhledem k tomu, že na oplátku tato část je u nás v především politicko-ekonomických přednáškám opomíjena, bylo to velmi obohacující. Poprvé jsem se dozvěděla něco více o výchově v dórských státech a celá otázka mne zaujala natolik, že jsem si hned začala půjčovat doplňkovou literaturu s cílem napsat tuto práci, která jak bych ráda, by měla seznámit její čtenáře s obrazem a hlavními rysy výchovy chlapců v klasické Spartě. Pro práci používám české, anglické nebo francouzské překlady původních antických děl. A frankofonní a anglosaskou...cs_CZ
uk.abstract.enOd mé první cesty v do Řecka, již před 20 lety, roste můj zájem o tuto oblast, která tolik ovlivnila evropskou kulturu a vzdělanost. Můj zájem o téma výchovy chlapců ve Spartě byl pak vyvolán studiem na univerzitě v Perpignanu, kde jsem v rámci studijního pobytu Erasmus rok studovala dějiny. Volnost ve výběru předmětů mne vedla k zapsání především přednášek z antických dějin. Překvapivě, antické Řecko a Řím jsou pro tamní studentky velkou neznámou a poprvé se s nimi setkávají až na vysoké škole. Nižší školství ve svých osnovách tuto část evropské historie nemá. Samotné přednášky byly spíše povrchovým opakováním už známých věcí, k rozšíření vědomostí sloužily semináře, které se pod vlivem francouzské historiografícké školy zabývaly především antickou každodenností. Vzhledem k tomu, že na oplátku tato část je u nás v především politicko-ekonomických přednáškám opomíjena, bylo to velmi obohacující. Poprvé jsem se dozvěděla něco více o výchově v dórských státech a celá otázka mne zaujala natolik, že jsem si hned začala půjčovat doplňkovou literaturu s cílem napsat tuto práci, která jak bych ráda, by měla seznámit její čtenáře s obrazem a hlavními rysy výchovy chlapců v klasické Spartě. Pro práci používám české, anglické nebo francouzské překlady původních antických děl. A frankofonní a anglosaskou...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra dějin a didaktiky dějepisucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV