Show simple item record

Aspects of tradition and innovation in D. Milhaud's string quartets nos. 1-9
dc.contributor.advisorGabrielová, Jarmila
dc.creatorSolodovnikova, Tatiana
dc.date.accessioned2018-10-29T21:20:59Z
dc.date.available2018-10-29T21:20:59Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23214
dc.description.abstractPro úplnější a hlubší pochopení vývojového procesu v jednotlivých etapách dějin hudby - včetně hudby 20. století a jeho dílčích časových úseků - je pokaždé nutno rekonstruovat celkový obraz hudebního života, všestranně prostudovat působení a tvorbu osobností, jež vytvářejí neopakovatelný ráz příslušné epochy. Je nutno analyzovat a porovnávat obsáhlý hudební materiál, mezi jiným i materiál komorní hudby a tvorbu jednotlivých skladatelú pro smyčcový kvartet. Životem a tvorbou D. Milhauda (1892-1974), jednoho z nejvýznamnějších francouzských skladatelů 1. poloviny 20. století, se zabývá řada prací, ale celé jeho dílo nebylo dosud podrobně prostudováno. K badatelsky opomíjeným oblastem Milhaudovy tvorby patří kromě jiných také obor smyčcového kvartetu, jemuž se skladatel aktivně věnoval v letech 1912-1951 a jenž je odrazem jeho osobitého kompozičního stylu. Nedostatečný zájem o kvartetní a komorní hudbu Milhauda v dosavadní hudebně vědecké literatuře lze vysvětlit přednostní potřebou zkoumání a zhodnocení v určité etapě významu jiných ("velkých") druhů, zastoupených v jeho tvorbě, jako jsou opera, balet, kantáta nebo symfonická hudba. Hlavním tématem předložené disertace je problém tradice a inovace v Milhaudových smyčcových kvartetech, řešený na základě analýzy některých prvků kompoziční techniky v kvartetech...cs_CZ
dc.description.abstractRestoration of a whole picture of a musicallife of the XX century and a multilaterally research of activity and creativity of the personalities forrning music's unique shape, help to better understand the music progress. It is also necessary to study and to compare an extensive musical material, in particular of chamber music, the compositions of the different composers in a genre of string quartet. Many works are devoted to life and activity of D. Milhaud (1892-1974) as one of the most prominent French composers of the first half of the XX century, but not all his heritage was studied in detail. The genre of string quartet can be a subject for extensive research because it is the most important part of the work of this composer within years 1912-1951 and consequently that string quartet reflects the composer's style. Insufficient interest in Milhauďs chamber music in the academic literature is connected with necessity to appreciate at the certain stage the leading genres of his work, such as an opera, a ballet, a cantata, a symphonic music; thereby Milhauďs quartets are not unequivocally valued in academic literature. The mam subject in this dissertation is a question of tradition and innovaton in Milhauďs quartets Nos. 1-9 written in a fairly long period of Milhauďs life in years 1912- 1935, based on the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleO smyčcových kvartetech č. 1-9 D. Milhauda v aspektech tradice a inovacecs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-11-05
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId81735
dc.title.translatedAspects of tradition and innovation in D. Milhaud's string quartets nos. 1-9en_US
dc.contributor.refereeHavlík, Jaromír
dc.contributor.refereeDouša, Eduard
dc.identifier.aleph001165374
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMusicologyen_US
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusicologyen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPro úplnější a hlubší pochopení vývojového procesu v jednotlivých etapách dějin hudby - včetně hudby 20. století a jeho dílčích časových úseků - je pokaždé nutno rekonstruovat celkový obraz hudebního života, všestranně prostudovat působení a tvorbu osobností, jež vytvářejí neopakovatelný ráz příslušné epochy. Je nutno analyzovat a porovnávat obsáhlý hudební materiál, mezi jiným i materiál komorní hudby a tvorbu jednotlivých skladatelú pro smyčcový kvartet. Životem a tvorbou D. Milhauda (1892-1974), jednoho z nejvýznamnějších francouzských skladatelů 1. poloviny 20. století, se zabývá řada prací, ale celé jeho dílo nebylo dosud podrobně prostudováno. K badatelsky opomíjeným oblastem Milhaudovy tvorby patří kromě jiných také obor smyčcového kvartetu, jemuž se skladatel aktivně věnoval v letech 1912-1951 a jenž je odrazem jeho osobitého kompozičního stylu. Nedostatečný zájem o kvartetní a komorní hudbu Milhauda v dosavadní hudebně vědecké literatuře lze vysvětlit přednostní potřebou zkoumání a zhodnocení v určité etapě významu jiných ("velkých") druhů, zastoupených v jeho tvorbě, jako jsou opera, balet, kantáta nebo symfonická hudba. Hlavním tématem předložené disertace je problém tradice a inovace v Milhaudových smyčcových kvartetech, řešený na základě analýzy některých prvků kompoziční techniky v kvartetech...cs_CZ
uk.abstract.enRestoration of a whole picture of a musicallife of the XX century and a multilaterally research of activity and creativity of the personalities forrning music's unique shape, help to better understand the music progress. It is also necessary to study and to compare an extensive musical material, in particular of chamber music, the compositions of the different composers in a genre of string quartet. Many works are devoted to life and activity of D. Milhaud (1892-1974) as one of the most prominent French composers of the first half of the XX century, but not all his heritage was studied in detail. The genre of string quartet can be a subject for extensive research because it is the most important part of the work of this composer within years 1912-1951 and consequently that string quartet reflects the composer's style. Insufficient interest in Milhauďs chamber music in the academic literature is connected with necessity to appreciate at the certain stage the leading genres of his work, such as an opera, a ballet, a cantata, a symphonic music; thereby Milhauďs quartets are not unequivocally valued in academic literature. The mam subject in this dissertation is a question of tradition and innovaton in Milhauďs quartets Nos. 1-9 written in a fairly long period of Milhauďs life in years 1912- 1935, based on the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
thesis.grade.codeP


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV