Show simple item record

The Education to Health in Present-day School
dc.contributor.advisorFialová, Ludmila
dc.creatorHanajová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-19T19:13:02Z
dc.date.available2017-04-19T19:13:02Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/23092
dc.description.abstract2 Abstrakt: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky v roce 2004 schválilo školský zákon, který přinesl do českého školství novou strategii, a tou je zavedení tzv. Rámcových vzdělávacích programů. Nově vzniklá oblast Člověk a zdraví zahrnuje vzdělávací obory Výchova ke zdraví, Tělesná výchova a Sportovní trénink. Úkolem diplomové práce je zjistit, zda byly školy dostatečně připraveny na zavedení Rámcového vzdělávacího programu do škol a to konkrétně v oboru Výchova ke zdraví. Dále jsme chtěli ověřit, zda má výuka tohoto předmětu jasné cíle, dostatečné materiální a kádrové zabezpečení. Název: Výchova ke zdraví v současné škole. Cíle práce: Cílem diplomové práce je zjistit aktuální stav výuky Výchovy ke zdraví na druhém stupni základních škol v České republice a najít možnosti její inovace. Metoda: Pomocí dotazníku, který vyplnilo 114 učitelů Výchovy ke zdraví na druhém stupni základních škol České republiky, byl zjištěn aktuální stav výuky tohoto předmětu a to v těchto oblastech: realita školy, kádrové zabezpečení výuky, způsob výuky předmětu, teoretické zabezpečení výuky, zkušenosti s výukou a možnosti inovace. Výsledky: Výsledky potvrzují, že většina škol vyučuje Výchovu ke zdraví jako samostatný předmět. Dalšími fakty, které vyšly najevo, bylo nejednotné kádrové zabezpečení výuky...cs_CZ
dc.description.abstract3 Abstract: In 2004 the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic validated the law of education, which brought a new strategy of education called Rámcový vzdělávací program. The emergent section People and Health includes these subjects: Education to Health, Physical Education and Sports Training. The major aim of this work is to find out if schools were prepared enough for introduction of the new strategy of education (Rámcový vzdělávací program) especially of the subject Education to Health. This work wants to verify if this programm presents clear aims, satisfactory theoretical material and personal background. Title: The Education to Health in Present-day School Aims: The aim of my work is to find out present state of the subject Education to Health in the second degree of primary education in the Czech Republic and to find possibilities of its improvement. Methods: My questionnaire was completed by 114 teachers of the subject Education to Health from second degrees of basic schools in CR. We found out actual state of this education in these parts: real state in schools, personal background, ways of education, theoretical background of education, experience with education and inovation possibilities. Results: Our results show that Education to Health is taught as an independent...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.titleVýchova ke zdraví v současné školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-22
dc.description.departmentPedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId60535
dc.title.translatedThe Education to Health in Present-day Schoolen_US
dc.contributor.refereePotměšil, Jaroslav
dc.identifier.aleph001194058
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - francouzský jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - francouzský jazyken_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Pedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - francouzský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enučitelství VVP pro SŠ tělesná výchova - francouzský jazyken_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs2 Abstrakt: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky v roce 2004 schválilo školský zákon, který přinesl do českého školství novou strategii, a tou je zavedení tzv. Rámcových vzdělávacích programů. Nově vzniklá oblast Člověk a zdraví zahrnuje vzdělávací obory Výchova ke zdraví, Tělesná výchova a Sportovní trénink. Úkolem diplomové práce je zjistit, zda byly školy dostatečně připraveny na zavedení Rámcového vzdělávacího programu do škol a to konkrétně v oboru Výchova ke zdraví. Dále jsme chtěli ověřit, zda má výuka tohoto předmětu jasné cíle, dostatečné materiální a kádrové zabezpečení. Název: Výchova ke zdraví v současné škole. Cíle práce: Cílem diplomové práce je zjistit aktuální stav výuky Výchovy ke zdraví na druhém stupni základních škol v České republice a najít možnosti její inovace. Metoda: Pomocí dotazníku, který vyplnilo 114 učitelů Výchovy ke zdraví na druhém stupni základních škol České republiky, byl zjištěn aktuální stav výuky tohoto předmětu a to v těchto oblastech: realita školy, kádrové zabezpečení výuky, způsob výuky předmětu, teoretické zabezpečení výuky, zkušenosti s výukou a možnosti inovace. Výsledky: Výsledky potvrzují, že většina škol vyučuje Výchovu ke zdraví jako samostatný předmět. Dalšími fakty, které vyšly najevo, bylo nejednotné kádrové zabezpečení výuky...cs_CZ
uk.abstract.en3 Abstract: In 2004 the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic validated the law of education, which brought a new strategy of education called Rámcový vzdělávací program. The emergent section People and Health includes these subjects: Education to Health, Physical Education and Sports Training. The major aim of this work is to find out if schools were prepared enough for introduction of the new strategy of education (Rámcový vzdělávací program) especially of the subject Education to Health. This work wants to verify if this programm presents clear aims, satisfactory theoretical material and personal background. Title: The Education to Health in Present-day School Aims: The aim of my work is to find out present state of the subject Education to Health in the second degree of primary education in the Czech Republic and to find possibilities of its improvement. Methods: My questionnaire was completed by 114 teachers of the subject Education to Health from second degrees of basic schools in CR. We found out actual state of this education in these parts: real state in schools, personal background, ways of education, theoretical background of education, experience with education and inovation possibilities. Results: Our results show that Education to Health is taught as an independent...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Pedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV