dc.contributor.advisor | Hříbková, Radka | |
dc.creator | Ivánková, Jana | |
dc.date.accessioned | 2021-05-19T17:35:59Z | |
dc.date.available | 2021-05-19T17:35:59Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22978 | |
dc.description.abstract | In their literary works, both Chekhov and Tolstoy contrast utilitarianism and other negative impacts of civilization with nature, childhood, truth, love and creative work, which they regard as the most important values of quality human life. Chekhov speaks out against the conception of the peasant as the teacher of the rest of the nation. Tolstoy shows that urban intelligentsia holds an artificial, idealised and conservative conception of the peasantry. In Tolstoy's opinion, investments should be used to solve the question of the peasantry. Chekhov shows that people's moral impotence leads to the contamination of nature. | en_US |
dc.description.abstract | Téma ruské vesnice v dílech dvou klasiků jsem si pro svou práci vybrala proto, ze skýtá příležitost zabývat se přístupem ruských spisovatelů ke všem stěžejním problémům života, které jsou na vesnici patrné ve své nejzákladnější podobě. Pohled na člověka v jeho původním přirozeném prostředí odhaluje kořeny, z nichž vychází i dnešní člověk. S výhodou odstupu více než jednoho století nám umožňuje zkoumat jistoty i nejistoty tehdejšího člověka, jeho silné stránky i slabosti, jeho spojení s přírodou i se sebou samým skrze myšlení, city, filozofii a náboženství. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Ruská vesnice očima L. N. Tolstého a A. P. Čechova | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-09-14 | |
dc.description.department | Katedra rusistiky a lingvodidaktiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 81661 | |
dc.title.translated | The Russian Village Seen by Tolstoy and Chekhov | en_US |
dc.identifier.aleph | 001221204 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Russian Language | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - ruský jazyk | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra rusistiky a lingvodidaktiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - ruský jazyk | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Russian Language | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Uznáno | cs_CZ |
thesis.grade.en | Recognized | en_US |
uk.abstract.cs | Téma ruské vesnice v dílech dvou klasiků jsem si pro svou práci vybrala proto, ze skýtá příležitost zabývat se přístupem ruských spisovatelů ke všem stěžejním problémům života, které jsou na vesnici patrné ve své nejzákladnější podobě. Pohled na člověka v jeho původním přirozeném prostředí odhaluje kořeny, z nichž vychází i dnešní člověk. S výhodou odstupu více než jednoho století nám umožňuje zkoumat jistoty i nejistoty tehdejšího člověka, jeho silné stránky i slabosti, jeho spojení s přírodou i se sebou samým skrze myšlení, city, filozofii a náboženství. | cs_CZ |
uk.abstract.en | In their literary works, both Chekhov and Tolstoy contrast utilitarianism and other negative impacts of civilization with nature, childhood, truth, love and creative work, which they regard as the most important values of quality human life. Chekhov speaks out against the conception of the peasant as the teacher of the rest of the nation. Tolstoy shows that urban intelligentsia holds an artificial, idealised and conservative conception of the peasantry. In Tolstoy's opinion, investments should be used to solve the question of the peasantry. Chekhov shows that people's moral impotence leads to the contamination of nature. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra rusistiky a lingvodidaktiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | U | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | U | |
dc.identifier.lisID | 990012212040106986 | |