Show simple item record

BMI values in students of lower secondary schools
dc.contributor.advisorPavlasová, Lenka
dc.creatorRevenda, Lukáš
dc.date.accessioned2017-04-19T17:58:41Z
dc.date.available2017-04-19T17:58:41Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22835
dc.description.abstractStále častěji se dnes setkáváme s dětmi, které svoji touhu po štíhlé linii dovedou až za hranice zdravotní závadnosti. Příčiny tohoto jevu jsou hledány více ve faktorech sociálních a psychických, ale pozapomíná se přitom na příčiny biologické povahy, které mají minimálně stejně hluboký vliv na podvědomé vnímání hmotnosti. Vedle hmotnosti hraje důležitou roli ke spokojené osobnosti rovněž výška jedince. Poměr mezi těmito parametry určuje Body Mass Index (BMI) a v této práci se zamyslíme, proč právě jeho hodnoty jsou pro dospívajícího tak důležité. Předložená diplomová práce se zabývá hodnotami BMI a faktory, které ho ovlivňují u věkové kategorie žáků 6. - 9. třídy, tj. 10 - 16 let. Zjištěné hodnoty vychází z měření 681 žáků na 8 pražských základních školách metodou přímého měření spojeného s dotazníkovým šetřením. Výsledky měření výšky a hmotnosti byly porovnány s výsledky Celostátních antropologických výzkumů (CAV) z roku 2001, resp.1991. Z provedených měření vyplývá, že oproti CAV 2001 nedošlo k zvýšení průměrné tělesné hmotnosti u chlapců ve všech zkoumaných kategoriích ani k snížení průměrné tělesné hmotnosti u dívek ve všech zkoumaných kategoriích. Třináctiletí chlapci jsou vyšší než třináctileté dívky. Průměrná tělesná výška patnáctiletých chlapců je vyšší než 175,6 cm, patnáctiletých dívek přesáhla...cs_CZ
dc.description.abstractMore and more children are fascinated with idea of perfect slender figure today that brings them over a boundary of health troubles. The causes of this phenomenon are mainly seen in social and psychical factors, but biological causes, which have at least as same or stronger influence on subconscious perception of weight, are usually ignored. The important part of satisfied personality is not only weight but height of individuum as well. The ratio between these two parameters is determined by the Body Mass index (BMI) and in this thesis I will focused on why the values of BMI are essentially significant for adolescent. This submitted diploma thesis deals with values of BMI and factors that influence pupils in the age of 10 - 16 years. Identified values results from measurements of 681 pupils on 8 Prague's primary schools. The results of weight and height measuring were compared with findings of national anthropological research of the year 2001, let us say 1991. From the measurement that was made is clear that there was no increase of average body weight of boys in every categories under examination and as well no decrease of average body weight of girls in every categories under examination in comparison with CAV 2001.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleHodnoty BMI žáků 2.stupně základních školcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-01
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId71126
dc.title.translatedBMI values in students of lower secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeEhler, Edvard
dc.identifier.aleph001116155
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - chemiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology - Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Chemistryen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - chemiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology - Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Chemistryen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csStále častěji se dnes setkáváme s dětmi, které svoji touhu po štíhlé linii dovedou až za hranice zdravotní závadnosti. Příčiny tohoto jevu jsou hledány více ve faktorech sociálních a psychických, ale pozapomíná se přitom na příčiny biologické povahy, které mají minimálně stejně hluboký vliv na podvědomé vnímání hmotnosti. Vedle hmotnosti hraje důležitou roli ke spokojené osobnosti rovněž výška jedince. Poměr mezi těmito parametry určuje Body Mass Index (BMI) a v této práci se zamyslíme, proč právě jeho hodnoty jsou pro dospívajícího tak důležité. Předložená diplomová práce se zabývá hodnotami BMI a faktory, které ho ovlivňují u věkové kategorie žáků 6. - 9. třídy, tj. 10 - 16 let. Zjištěné hodnoty vychází z měření 681 žáků na 8 pražských základních školách metodou přímého měření spojeného s dotazníkovým šetřením. Výsledky měření výšky a hmotnosti byly porovnány s výsledky Celostátních antropologických výzkumů (CAV) z roku 2001, resp.1991. Z provedených měření vyplývá, že oproti CAV 2001 nedošlo k zvýšení průměrné tělesné hmotnosti u chlapců ve všech zkoumaných kategoriích ani k snížení průměrné tělesné hmotnosti u dívek ve všech zkoumaných kategoriích. Třináctiletí chlapci jsou vyšší než třináctileté dívky. Průměrná tělesná výška patnáctiletých chlapců je vyšší než 175,6 cm, patnáctiletých dívek přesáhla...cs_CZ
uk.abstract.enMore and more children are fascinated with idea of perfect slender figure today that brings them over a boundary of health troubles. The causes of this phenomenon are mainly seen in social and psychical factors, but biological causes, which have at least as same or stronger influence on subconscious perception of weight, are usually ignored. The important part of satisfied personality is not only weight but height of individuum as well. The ratio between these two parameters is determined by the Body Mass index (BMI) and in this thesis I will focused on why the values of BMI are essentially significant for adolescent. This submitted diploma thesis deals with values of BMI and factors that influence pupils in the age of 10 - 16 years. Identified values results from measurements of 681 pupils on 8 Prague's primary schools. The results of weight and height measuring were compared with findings of national anthropological research of the year 2001, let us say 1991. From the measurement that was made is clear that there was no increase of average body weight of boys in every categories under examination and as well no decrease of average body weight of girls in every categories under examination in comparison with CAV 2001.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV