Zobrazit minimální záznam

Postmodern in the Music Pedagogy
dc.contributor.advisorBělohlávková, Petra
dc.creatorKrynická, Hana
dc.date.accessioned2017-04-19T17:50:40Z
dc.date.available2017-04-19T17:50:40Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22810
dc.description.abstractDiplomová práce Postmoderna a její využití v hudební pedagogice zpracovává téma postmoderny z obecného i hudebního hlediska. Její obsah je zpracován s ohledem na potřeby učitelů zajímajících se o využití této oblasti ve výuce. V první části jsou shrnuty poznatky z oblasti sociologické, filozofické a historické. Ve druhé části je naznačeno, jakým způsobem se postmoderna uplatňuje v literatuře, vizuálním umění a ve filmu. Následuje třetí část, která definuje termín hudební postmoderny a podrobněji popisuje její vývoj, charakteristiky a s ní související skladatelské techniky. Z nich se práce detailněji zaměřuje na polystylovost a autory, kteří ji využívají. Poslední část přináší zpracování několika skladeb využití v hudební výchově s ohledem na současné inovativní metody ve výuce, například skupinové a projektové vyučování. Tyto výukové plány se mohou stát inspirací uplatňování soudobé hudby ve vyučování a mohou tak přispět rozšíření jejího využívání.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis called Postmodernism and its Use in Music Education looks at the theme of postmodernism both from the general and the musical point of view. Its content reflects the needs of teachers interested in the use of postmodernism in their lessons. In the first part the sociological, philosophical and historical aspects are summarized. In the second part the postmodern tendencies in literature, visual art and films are outlined. The third part of the thesis defines the term of postmodern music and describes in details its evolution, main characteristics and the compositional techniques associated with it. It focuses particularly on the polystylism and the composers who use it in their works. The last part of the thesis describes several lessons dealing with these compositions taking into consideration the contemporary innovative methods of education (for example, group work or the project method). These lesson plans may inspire teachers to use contemporary music in their lessons and contribute to increase of its use.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePostmoderna a její využití v hudební pedagogicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-09
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId73439
dc.title.translatedPostmodern in the Music Pedagogyen_US
dc.contributor.refereeNedělka, Michal
dc.identifier.aleph001130849
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Musicen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - hudební výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Musicen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Postmoderna a její využití v hudební pedagogice zpracovává téma postmoderny z obecného i hudebního hlediska. Její obsah je zpracován s ohledem na potřeby učitelů zajímajících se o využití této oblasti ve výuce. V první části jsou shrnuty poznatky z oblasti sociologické, filozofické a historické. Ve druhé části je naznačeno, jakým způsobem se postmoderna uplatňuje v literatuře, vizuálním umění a ve filmu. Následuje třetí část, která definuje termín hudební postmoderny a podrobněji popisuje její vývoj, charakteristiky a s ní související skladatelské techniky. Z nich se práce detailněji zaměřuje na polystylovost a autory, kteří ji využívají. Poslední část přináší zpracování několika skladeb využití v hudební výchově s ohledem na současné inovativní metody ve výuce, například skupinové a projektové vyučování. Tyto výukové plány se mohou stát inspirací uplatňování soudobé hudby ve vyučování a mohou tak přispět rozšíření jejího využívání.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis called Postmodernism and its Use in Music Education looks at the theme of postmodernism both from the general and the musical point of view. Its content reflects the needs of teachers interested in the use of postmodernism in their lessons. In the first part the sociological, philosophical and historical aspects are summarized. In the second part the postmodern tendencies in literature, visual art and films are outlined. The third part of the thesis defines the term of postmodern music and describes in details its evolution, main characteristics and the compositional techniques associated with it. It focuses particularly on the polystylism and the composers who use it in their works. The last part of the thesis describes several lessons dealing with these compositions taking into consideration the contemporary innovative methods of education (for example, group work or the project method). These lesson plans may inspire teachers to use contemporary music in their lessons and contribute to increase of its use.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990011308490106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV