Show simple item record

Boletales and their use in school praxis
dc.contributor.advisorDostál, Petr
dc.creatorJandová, Petra
dc.date.accessioned2017-04-19T17:46:45Z
dc.date.available2017-04-19T17:46:45Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22801
dc.description.abstractCílem diplomové práce je přispět k ucelení biologického učiva pro střední školy, a to se zaměřením na téma "Hřibotvaré houby a jejich využití ve školní praxi". K naplnění cíle práce bylo nutné analyzovat odbornou a populárně vědeckou literaturu, vytvořit odbornou mykologickou část spolu s popsáním a charakteristikou sledovaného stanoviště. Další činnosti spojené s analýzou zahrnují přípravu pravidel mykofloristiky, zajištění fotodokumentace nalezených zástupců vyskytujících se v dané lokalitě, monitoring a analýza středoškolských učebnic z hlediska zařazení tématu, příprava návrhu na využití daného tématu ve výuce jako je vytvoření přípravy na vyučovací hodiny, vytvoření testu s autorským řešením a hodnocením, vytvoření pracovního listu - klíče k určování řádu Boletales (hřibotvarých hub) s vyhodnocením a v závěru propojení mezipředmětových vztahů. Výsledkem práce je zjištění skutečnosti, že ve středoškolských učebnicích je uvedený neaktuální systém hub. Tématice hub se příslušná literatura věnuje v menším rozsahu než jiným skupinám organismů. Tím pádem je náročné zvládnout celý obsah učiva týkajícího se daného tématu v plánovaném rozsahu.cs_CZ
dc.description.abstractThe goal of my diploma work is to contribute to comprehension of biological teaching with the main emphasis on the theme "Boletales and their use in school praxis". In order to reach set goals, the thesis analyses scientific and popularly scientific literature, creates a scientific mycological part together with description and characteristics of observed standpoint. Other activities that were necessary to be undertaken include a preparation of mycofloristic rules, assuring of fotodocumentation of founded representatives appearing at the standpoint, monitoring and analysis of textbooks for secondary schools with respect to theme of teaching, preparation of results to be used for teaching, e.g. preparations of slides for lessons, making up a test with solution and evaluation, creating a working sheet - key to determination of cohort Boletales with evaluation and as conclusion interconnection with relations among subjects. The outcome reflects the contemporary situation of secondary school textbooks. The mushroom systems are outdated. Related literature focuses on the theme of mushrooms marginally. Therefore, it is very demanding to manage the whole content of curriculum regarding planned range.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleHřibotvaré houby a jejich využítí ve školní praxics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-21
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId75580
dc.title.translatedBoletales and their use in school praxisen_US
dc.contributor.refereeNovotný, Petr
dc.identifier.aleph001196968
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - chemiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology - Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Chemistryen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - chemiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology - Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Chemistryen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je přispět k ucelení biologického učiva pro střední školy, a to se zaměřením na téma "Hřibotvaré houby a jejich využití ve školní praxi". K naplnění cíle práce bylo nutné analyzovat odbornou a populárně vědeckou literaturu, vytvořit odbornou mykologickou část spolu s popsáním a charakteristikou sledovaného stanoviště. Další činnosti spojené s analýzou zahrnují přípravu pravidel mykofloristiky, zajištění fotodokumentace nalezených zástupců vyskytujících se v dané lokalitě, monitoring a analýza středoškolských učebnic z hlediska zařazení tématu, příprava návrhu na využití daného tématu ve výuce jako je vytvoření přípravy na vyučovací hodiny, vytvoření testu s autorským řešením a hodnocením, vytvoření pracovního listu - klíče k určování řádu Boletales (hřibotvarých hub) s vyhodnocením a v závěru propojení mezipředmětových vztahů. Výsledkem práce je zjištění skutečnosti, že ve středoškolských učebnicích je uvedený neaktuální systém hub. Tématice hub se příslušná literatura věnuje v menším rozsahu než jiným skupinám organismů. Tím pádem je náročné zvládnout celý obsah učiva týkajícího se daného tématu v plánovaném rozsahu.cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of my diploma work is to contribute to comprehension of biological teaching with the main emphasis on the theme "Boletales and their use in school praxis". In order to reach set goals, the thesis analyses scientific and popularly scientific literature, creates a scientific mycological part together with description and characteristics of observed standpoint. Other activities that were necessary to be undertaken include a preparation of mycofloristic rules, assuring of fotodocumentation of founded representatives appearing at the standpoint, monitoring and analysis of textbooks for secondary schools with respect to theme of teaching, preparation of results to be used for teaching, e.g. preparations of slides for lessons, making up a test with solution and evaluation, creating a working sheet - key to determination of cohort Boletales with evaluation and as conclusion interconnection with relations among subjects. The outcome reflects the contemporary situation of secondary school textbooks. The mushroom systems are outdated. Related literature focuses on the theme of mushrooms marginally. Therefore, it is very demanding to manage the whole content of curriculum regarding planned range.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV