Show simple item record

Sociocultural competence and French as a foreign language
Sociokulturní kompetence a výuka francouzštiny jako cizího jazyka
dc.contributor.advisorKlinka, Tomáš
dc.creatorHrivnáková, Eva
dc.date.accessioned2017-04-19T17:45:03Z
dc.date.available2017-04-19T17:45:03Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22795
dc.description.abstractCílem diplomové práce je popsat roli a význam sociokulturní kompetence při výuce francouzštiny na základních i středních školách v České republice v moderním přístupu k výuce cizího jazyka, který odráží potřeby uživatele cizího jazyka ve skutečném životě. Stěžejními body práce je konstatování neodmyslitelného propojení jazyka s kulturou a společností dané země a poukázání na možné negativní důsledky plynoucí z neznalosti sociokulturní kompetence. Projekt práce nabídne vyučujícím francouzštiny inspiraci a podněty, jakými způsoby lze sociokulturní kompetenci v hodinách rozvíjet tak, aby aktivity byly pro žáky zajímavé a obohacující. Práce je zaměřená především didakticky a poslouží nejen vyčujícím francouzštiny, ale také všem zájemcům o moderní přístup k didaktice cizích jazyků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to describe the role and importance of sociocultural competence in the process of teaching French as a foreign language at schools in the Czech Republic. This modern approach is dealing with the needs of a user of foreign language in real life. The main point of the thesis is focusing at the connection of language with culture and society in a given country and showing possible negative results caused by lack of knowledge of sociocultural competence. The project of the thesis offers inspiration and stimulation how to develop sociocultural comptence in French classes so that the activities are as interesting and enriching for the students as possible. The focus of the thesis is methodology of teaching French as a foreign language and the thesis is helpful not only for teachers of French, but for all people interested in modern approaches towards language teaching. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageFrenchcs_CZ
dc.language.isofr_FR
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleLa compétence socioculturelle et FLEfr_FR
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-22
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId75500
dc.title.translatedSociocultural competence and French as a foreign languageen_US
dc.title.translatedSociokulturní kompetence a výuka francouzštiny jako cizího jazykacs_CZ
dc.contributor.refereeJančík, Jiří
dc.identifier.aleph001187301
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazykcs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Frenchen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Frenchen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem diplomové práce je popsat roli a význam sociokulturní kompetence při výuce francouzštiny na základních i středních školách v České republice v moderním přístupu k výuce cizího jazyka, který odráží potřeby uživatele cizího jazyka ve skutečném životě. Stěžejními body práce je konstatování neodmyslitelného propojení jazyka s kulturou a společností dané země a poukázání na možné negativní důsledky plynoucí z neznalosti sociokulturní kompetence. Projekt práce nabídne vyučujícím francouzštiny inspiraci a podněty, jakými způsoby lze sociokulturní kompetenci v hodinách rozvíjet tak, aby aktivity byly pro žáky zajímavé a obohacující. Práce je zaměřená především didakticky a poslouží nejen vyčujícím francouzštiny, ale také všem zájemcům o moderní přístup k didaktice cizích jazyků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of the thesis is to describe the role and importance of sociocultural competence in the process of teaching French as a foreign language at schools in the Czech Republic. This modern approach is dealing with the needs of a user of foreign language in real life. The main point of the thesis is focusing at the connection of language with culture and society in a given country and showing possible negative results caused by lack of knowledge of sociocultural competence. The project of the thesis offers inspiration and stimulation how to develop sociocultural comptence in French classes so that the activities are as interesting and enriching for the students as possible. The focus of the thesis is methodology of teaching French as a foreign language and the thesis is helpful not only for teachers of French, but for all people interested in modern approaches towards language teaching. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV