Zobrazit minimální záznam

Stages of human life in children's conceptions and in teaching
dc.contributor.advisorDvořáková, Michaela
dc.creatorBergmanová, Veronika
dc.date.accessioned2017-04-19T17:39:49Z
dc.date.available2017-04-19T17:39:49Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22778
dc.description.abstractDiplomová práce Fáze lidského života v predstavách detí a školním vyucování se zabývá detskými prekoncepty o etapách lidského života, a také jejich zpracováním v podkladech pro školní vyucování. Diplomová práce se skládá z teoretické a empirické cásti. Teoretická cást je rozclenena do peti kapitol. První z nich se je zamerena na klícové pojmy, druhá popisuje vývoj poznávacích procesu, tretí a ctvrtá kapitola nahlíží do RVP ZŠ a ucebnic prvouky a poslední kapitola se venuje samotným detským predstavám. Empirická cást se skládá rovnež z peti kapitol. Jejím cílem je zjistit co nejvíce o predstavách detí v rámci fází lidského života. Výzkum je proveden kvalitativním zpusobem za použití hloubkových polostrukturovaných rozhovoru s šestnácti detmi. Získaná data jsou analyzována prostrednictvím metody otevreného kódování a následné techniky vyložení karet. Predposlední kapitola obsahuje praktická doporucení ke školnímu vyucování tohoto tématu. Záver této práce shrnuje poznatky získané výzkumným šetrením.cs_CZ
dc.description.abstractThe present thesis, entitled Stages of human life in children's conceptions and in teaching, deals with children's preconceptions about the stages of human life, as well as their treatment in teaching materials. The thesis comprises a theroetical and an empirical part. The former is divided into five chapters, with the first of them focused on key notions, the second describing the development of cognitive processes, the third and fourth chapters examine the framework educational programme for primary schools and textbooks of the subject "basics of humanities and natural science", and the final chapter is dedicated to the children's conceptions themselves. The empirical part also consists of five chapters. Its objective is to find out as much as possible about the conceptions of children within the stages of human life. The research of qualitative nature uses in-depth semi-structured interviews with sixteen children. The acquired data are analyzed by the open coding method and the subsequent method of exposing cards. The penultimate chapter features practical recommendations concerning school instruction related to this topic. The conclusion of the thesis summarizes the ndings acquired during the research.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleFáze lidského života v představách dětí a školním vyučovánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-24
dc.description.departmentKatedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId86454
dc.title.translatedStages of human life in children's conceptions and in teachingen_US
dc.contributor.refereeStará, Jana
dc.identifier.aleph001382304
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Fáze lidského života v predstavách detí a školním vyucování se zabývá detskými prekoncepty o etapách lidského života, a také jejich zpracováním v podkladech pro školní vyucování. Diplomová práce se skládá z teoretické a empirické cásti. Teoretická cást je rozclenena do peti kapitol. První z nich se je zamerena na klícové pojmy, druhá popisuje vývoj poznávacích procesu, tretí a ctvrtá kapitola nahlíží do RVP ZŠ a ucebnic prvouky a poslední kapitola se venuje samotným detským predstavám. Empirická cást se skládá rovnež z peti kapitol. Jejím cílem je zjistit co nejvíce o predstavách detí v rámci fází lidského života. Výzkum je proveden kvalitativním zpusobem za použití hloubkových polostrukturovaných rozhovoru s šestnácti detmi. Získaná data jsou analyzována prostrednictvím metody otevreného kódování a následné techniky vyložení karet. Predposlední kapitola obsahuje praktická doporucení ke školnímu vyucování tohoto tématu. Záver této práce shrnuje poznatky získané výzkumným šetrením.cs_CZ
uk.abstract.enThe present thesis, entitled Stages of human life in children's conceptions and in teaching, deals with children's preconceptions about the stages of human life, as well as their treatment in teaching materials. The thesis comprises a theroetical and an empirical part. The former is divided into five chapters, with the first of them focused on key notions, the second describing the development of cognitive processes, the third and fourth chapters examine the framework educational programme for primary schools and textbooks of the subject "basics of humanities and natural science", and the final chapter is dedicated to the children's conceptions themselves. The empirical part also consists of five chapters. Its objective is to find out as much as possible about the conceptions of children within the stages of human life. The research of qualitative nature uses in-depth semi-structured interviews with sixteen children. The acquired data are analyzed by the open coding method and the subsequent method of exposing cards. The penultimate chapter features practical recommendations concerning school instruction related to this topic. The conclusion of the thesis summarizes the ndings acquired during the research.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra občanské výchovy a filosofiecs_CZ
dc.identifier.lisID990013823040106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV