Zobrazit minimální záznam

Autoevaluation of the certified teacher
dc.contributor.advisorMazáčová, Nataša
dc.creatorTesárková, Vladislava
dc.date.accessioned2017-04-19T17:38:52Z
dc.date.available2017-04-19T17:38:52Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22774
dc.description.abstractV současnosti prochází odborné vzdělávání transformací, dochází ke změnám kritérií hodnocení jeho kvality v souvislosti se změnami charakteru práce profesních oborů. Evaluační systémy se vyvíjejí v procesu zkvalitnění odborného vzdělávání. Autoevaluace a autodiagnostika učitele odborných předmětů jsou nedílnou součástí výchovně vzdělávacího procesu. Autoevaluace učitele odborných předmětů zahrnuje systematické sebehodnocení vlastní práce podle předem určených kritérií. Zjištěné výsledky autoevaluace se stávají východiskem pro další učitelovu práci, neboť umožňují učiteli zpětnou vazbu a následnou korekci vlastních činností. Cílem diplomové práce bylo získat poznatky o tom, které nástroje autoevaluace učitelé odborných předmětů využívají, jak často a které problémy nejčastěji řeší v souvislosti s autoevaluací. Při realizaci výzkumné sondy bylo použito metody dotazníku. Výpovědi učitelů jsou zachyceny speciálními dotazníky, které byly později vyhodnoceny statisticky. U žáků byl prostřednictvím dotazníků zjišťován postoj k odborným předmětům z hlediska jejich obliby, obtížnosti a významnosti. Původní Hrabalův dotazník byl rozšířen o odbornou část zjišťující míru flexibility uplatnění absolventů na trhu práce. Výsledky šetření ukazují, že učitelé jeví zájem o vypracování didaktické podpory autoevaluace, která...cs_CZ
dc.description.abstractCurrently speciality education is being transformed, the evaluation criterion are being changed in connection with the character changes of speciality work. Evaluation systems are being developed in the process of improving the quality of speciality education. Speciality teacher autodiagnostics and autoevaluation are an integral part of the educational process. Speciality teacher autoevaluation includes a systematic selfevaluation of the teacher's own work according to beforehand set criterion. Gethered autoevaluation results become the basis for further work, since they provide the teacher with some feedback and allow them to modify their work. The aim of the thesis was to gain the experience, which autoevaluation instruments the speciality teachers use, how often and which problems they usually deal with in accordance with autoevaluation. The entries were gathered by means of a questionnaire method. As to the pupils the questionnaire made an inquiry on the attitude to the speciality in light of their preferences, difficulties and importance. The original questionnaire of Hrabal was also provided with a specific part investigating the level of school-leaver-work-possibility flexibility. The teachers reactions are taken down in specific questionnaires, which were later on statistically analysed. The results...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleAutoevaluace učitelů odborné výchovycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-21
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId62933
dc.title.translatedAutoevaluation of the certified teacheren_US
dc.contributor.refereeProkop, Jiří
dc.identifier.aleph002001558
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - rodinná výchovacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Domestic Scienceen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - rodinná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Domestic Scienceen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csV současnosti prochází odborné vzdělávání transformací, dochází ke změnám kritérií hodnocení jeho kvality v souvislosti se změnami charakteru práce profesních oborů. Evaluační systémy se vyvíjejí v procesu zkvalitnění odborného vzdělávání. Autoevaluace a autodiagnostika učitele odborných předmětů jsou nedílnou součástí výchovně vzdělávacího procesu. Autoevaluace učitele odborných předmětů zahrnuje systematické sebehodnocení vlastní práce podle předem určených kritérií. Zjištěné výsledky autoevaluace se stávají východiskem pro další učitelovu práci, neboť umožňují učiteli zpětnou vazbu a následnou korekci vlastních činností. Cílem diplomové práce bylo získat poznatky o tom, které nástroje autoevaluace učitelé odborných předmětů využívají, jak často a které problémy nejčastěji řeší v souvislosti s autoevaluací. Při realizaci výzkumné sondy bylo použito metody dotazníku. Výpovědi učitelů jsou zachyceny speciálními dotazníky, které byly později vyhodnoceny statisticky. U žáků byl prostřednictvím dotazníků zjišťován postoj k odborným předmětům z hlediska jejich obliby, obtížnosti a významnosti. Původní Hrabalův dotazník byl rozšířen o odbornou část zjišťující míru flexibility uplatnění absolventů na trhu práce. Výsledky šetření ukazují, že učitelé jeví zájem o vypracování didaktické podpory autoevaluace, která...cs_CZ
uk.abstract.enCurrently speciality education is being transformed, the evaluation criterion are being changed in connection with the character changes of speciality work. Evaluation systems are being developed in the process of improving the quality of speciality education. Speciality teacher autodiagnostics and autoevaluation are an integral part of the educational process. Speciality teacher autoevaluation includes a systematic selfevaluation of the teacher's own work according to beforehand set criterion. Gethered autoevaluation results become the basis for further work, since they provide the teacher with some feedback and allow them to modify their work. The aim of the thesis was to gain the experience, which autoevaluation instruments the speciality teachers use, how often and which problems they usually deal with in accordance with autoevaluation. The entries were gathered by means of a questionnaire method. As to the pupils the questionnaire made an inquiry on the attitude to the speciality in light of their preferences, difficulties and importance. The original questionnaire of Hrabal was also provided with a specific part investigating the level of school-leaver-work-possibility flexibility. The teachers reactions are taken down in specific questionnaires, which were later on statistically analysed. The results...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020015580106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV