Show simple item record

Possibles of Alterations in Interior Layout of Facilities for Preschool education of Children with Autistic Spectrum Disorder
dc.contributor.advisorStrnadová, Iva
dc.creatorBuršíková, Alena
dc.date.accessioned2017-04-19T17:37:37Z
dc.date.available2017-04-19T17:37:37Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22769
dc.description.abstractTato diplomová práce si klade za cíl zjistit, jaké jsou možnosti strukturace, úprav a vybavení interiérů určených pro předškolní výchovu a vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. V úvodní části se zabývám zhodnocením a porovnáním teoretických východisek s praktickými zkušenostmi získanými při osobních návštěvách v mateřských školách v Praze (Česká republika) a Edinburghu (Skotsko). Na základě těchto úvah se snažím stanovit principy, jež by zajišťovaly vhodné vzdělávací prostředí pro děti s PAS a podat příklady praktického užití těchto principů. Ve druhé části práce jsou popsány a analyzovány již existující edukační prostory pro děti s poruchou autistického spektra. V závěru je doplněn vlastní projekt, v němž se snažím navrhnout ideální rozvržení, úpravy a vybavení edukačních prostor pro děti s PASv souladu s uvedenými principy.cs_CZ
dc.description.abstractAims of this study are possible alterations in interior layout, fittings and furnishings of buildings designed for pre-school education of children with autistic spectrum disorder. My first goal is to compare theoretical knowledge and practical experience gained during my visits to kindergartens in Prague, Czech Republic and Edinburgh, Scotland. From this survey 1 aim to define principles for effective alterations. Objective of the second part is to set examples of practical use of defined principles. These will be shown both by specific comments and design proposals for existing educational spaces and by suggesting an ideal layout, fittings and furnishings in my own sketch-project.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMožnosti úprav a strukturace interiérů prostor určených pro předškolní výchovu a vzdělávání dětí s poruchou autistického spektracs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-01
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId74018
dc.title.translatedPossibles of Alterations in Interior Layout of Facilities for Preschool education of Children with Autistic Spectrum Disorderen_US
dc.contributor.refereeŠumníková, Pavlína
dc.identifier.aleph001182119
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce si klade za cíl zjistit, jaké jsou možnosti strukturace, úprav a vybavení interiérů určených pro předškolní výchovu a vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. V úvodní části se zabývám zhodnocením a porovnáním teoretických východisek s praktickými zkušenostmi získanými při osobních návštěvách v mateřských školách v Praze (Česká republika) a Edinburghu (Skotsko). Na základě těchto úvah se snažím stanovit principy, jež by zajišťovaly vhodné vzdělávací prostředí pro děti s PAS a podat příklady praktického užití těchto principů. Ve druhé části práce jsou popsány a analyzovány již existující edukační prostory pro děti s poruchou autistického spektra. V závěru je doplněn vlastní projekt, v němž se snažím navrhnout ideální rozvržení, úpravy a vybavení edukačních prostor pro děti s PASv souladu s uvedenými principy.cs_CZ
uk.abstract.enAims of this study are possible alterations in interior layout, fittings and furnishings of buildings designed for pre-school education of children with autistic spectrum disorder. My first goal is to compare theoretical knowledge and practical experience gained during my visits to kindergartens in Prague, Czech Republic and Edinburgh, Scotland. From this survey 1 aim to define principles for effective alterations. Objective of the second part is to set examples of practical use of defined principles. These will be shown both by specific comments and design proposals for existing educational spaces and by suggesting an ideal layout, fittings and furnishings in my own sketch-project.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV