Show simple item record

dc.contributor.advisorKittnarová, Olga
dc.creatorZakos, Andreas
dc.date.accessioned2017-04-19T17:34:24Z
dc.date.available2017-04-19T17:34:24Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22764
dc.description.abstractDiplomová práce se sestává ze sedmi hlavních kapitol, které se zaměřují na historii, repertoár, druhy, popis, notaci, lidové mody (stupnice) a životopisy významných hráčů a skladatelů, píšících pro Bouzouki. První kapitola, nazvaná "Dějiny řeckého Bouzouki", zahrnuje cestu nástroje od jeho prvého objevení v antickém Řecku do dneška a popisuje změny nástroje a jeho spojení s lidmi každé epochy. Druhá kapitola se zaměřuje na nejzávažnější hudební žánry hrané na Bouzouki, na Rebetiko styl a jeho význam pro řeckou hudbu. Dále jsou popsány údobí Rebetika a náměty skladeb. Třetí kapitola je věnována popisu, konstrukci, rozborům a práci s hlavními a doplňkovými částmi současného čtyřstrunného Bouzouki. Čtvrtá kapitola komentuje pozice při hře na Bouzouki. To znamená způsob a samozřejmě pozice hráče, držícího nástroj při interpretaci, způsob držení plektra a pozice obou rukou. Pátá kapitola popisuje prstoklad čtyřstrunného Bouzouki a jeho moderní notaci. Šestá kapitola je věnována nejvýznačnějším řeckým folklorním modům (stupnicím) hraným na Bouzouki, nazývaným The Roads (Cesty), popisujícím jejich melodickou a harmonickou strukturu. Závěrečná sedmá kapitola obsahuje životopisy několika nej závažnějších hráčů a skladatelů, kteří svým talentem zvelebili tento fascinující hudební nástroj.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma dissertation consists of seven main chapters which focus on the history, repertory, kinds, description, notation, folk modes, and biographies of important players and composers of the Bouzouki. The first chapter, called "The history of the Greek Bouzouki", covers the course of the instrument from its first appearance in the ancient Greece until today, describing the changes of the instrument and its connection with the people of each epoch. The second chapter is concentrated on the most important music genre Bouzouki performed, the Rebetiko style, and its importance to the Greek music. Furthermore, the Rebetiko periods and its subject matters are described. The third chapter is dedicated to the description, construction, analysis, and operation of the main and supplementary parts of the contemporary tetrachordo Bouzouki. The fourth chapter is commenting the playing positions of the Bouzouki. That means the way and of course the positions a player holds the instrument when he is performing, the way of holding the plectrum, and the position of each arm. The fifth chapter describes the tetrachordo-Bouzouki fingerboard and its modern notation. The sixth chapter is dedicated to the most important Greek folk musical modes the Bouzouki plays, the Roads, describing their melodic and harmonic structure....en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectBouzouki: řecký národní nástrojcs_CZ
dc.titleBouzouki: The National Greek Instrumenten_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-01
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId74036
dc.contributor.refereePecháček, Stanislav
dc.identifier.aleph001130810
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovstvícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conductingen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conductingen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se sestává ze sedmi hlavních kapitol, které se zaměřují na historii, repertoár, druhy, popis, notaci, lidové mody (stupnice) a životopisy významných hráčů a skladatelů, píšících pro Bouzouki. První kapitola, nazvaná "Dějiny řeckého Bouzouki", zahrnuje cestu nástroje od jeho prvého objevení v antickém Řecku do dneška a popisuje změny nástroje a jeho spojení s lidmi každé epochy. Druhá kapitola se zaměřuje na nejzávažnější hudební žánry hrané na Bouzouki, na Rebetiko styl a jeho význam pro řeckou hudbu. Dále jsou popsány údobí Rebetika a náměty skladeb. Třetí kapitola je věnována popisu, konstrukci, rozborům a práci s hlavními a doplňkovými částmi současného čtyřstrunného Bouzouki. Čtvrtá kapitola komentuje pozice při hře na Bouzouki. To znamená způsob a samozřejmě pozice hráče, držícího nástroj při interpretaci, způsob držení plektra a pozice obou rukou. Pátá kapitola popisuje prstoklad čtyřstrunného Bouzouki a jeho moderní notaci. Šestá kapitola je věnována nejvýznačnějším řeckým folklorním modům (stupnicím) hraným na Bouzouki, nazývaným The Roads (Cesty), popisujícím jejich melodickou a harmonickou strukturu. Závěrečná sedmá kapitola obsahuje životopisy několika nej závažnějších hráčů a skladatelů, kteří svým talentem zvelebili tento fascinující hudební nástroj.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma dissertation consists of seven main chapters which focus on the history, repertory, kinds, description, notation, folk modes, and biographies of important players and composers of the Bouzouki. The first chapter, called "The history of the Greek Bouzouki", covers the course of the instrument from its first appearance in the ancient Greece until today, describing the changes of the instrument and its connection with the people of each epoch. The second chapter is concentrated on the most important music genre Bouzouki performed, the Rebetiko style, and its importance to the Greek music. Furthermore, the Rebetiko periods and its subject matters are described. The third chapter is dedicated to the description, construction, analysis, and operation of the main and supplementary parts of the contemporary tetrachordo Bouzouki. The fourth chapter is commenting the playing positions of the Bouzouki. That means the way and of course the positions a player holds the instrument when he is performing, the way of holding the plectrum, and the position of each arm. The fifth chapter describes the tetrachordo-Bouzouki fingerboard and its modern notation. The sixth chapter is dedicated to the most important Greek folk musical modes the Bouzouki plays, the Roads, describing their melodic and harmonic structure....en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV