Show simple item record

Group discussion analysis
dc.contributor.advisorHadj - Moussová, Zuzana
dc.creatorSlavík, Radovan
dc.date.accessioned2017-04-19T17:32:24Z
dc.date.available2017-04-19T17:32:24Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22759
dc.description.abstractFormulace výzkumného problému Cílem výzkumu je v přirozeném školním prostředí pozorovat a popsat projevy studentů maturitních a předmaturitních ročníků středních škol a gymnázií při učitelem moderované diskusi na předem dané téma. Tato diskuse je specifická tím, že se vždy probírá návrh předložený jedním z účastníků, přičemž má každý ze studentů k jednotlivým návrhům před diskusí přidělené stanovisko (souhlasné, nesouhlasné či indiferentní), které by měl zastávat. Po diskusi pak následuje hlasování, jehož výsledkem je buď podpoření, nebo nepodpoření daného návrhu skupinou. Diskuse sama přitom slouží především jako místo, kde mohou zastánci, resp. odpůrci každého z návrhů přesvědčovat ostatní, aby v následujícím hlasování tento návrh podpořili, resp. nepodpořili. Zdůvodnění významu a smyslu řešit daný problém - diskuse jako pedagogická metoda Pojem diskuse je odvozen z latiny a je běžně užíván ve smyslu výměna názorů. Tato výměna může mít jednak formu postupného uvádění předem připravených (či nepřipravených) diskusních příspěvků, které na sebe nemusejí navazovat či sledovat stejný cíl (např. různé konference), jednak formu výměny názorů dvou nebo více osob, která se drží úzce vymezeného tématu a jejíž příspěvky jsou na sebe úzce navazane (Šubrtová, 1989). Právě druhý případ je tím, s čím máme možnost se v...cs_CZ
dc.description.abstractThe presented thesis is focused on oral discussion in small groups with supervisory leadership. There have been many researches in social psychology made during last 50 years concerning discussion in groups of various sizes and under various conditions. Several studies have reported the use of the group discussion situation as an aid to select candidates for positions involving leadership, but just a few, if any of them were situated in school environment. As a main tool of our research we used an educational computer game Europe 2045 where each student represents a leader of member state of the European Union (EU) and the class therefore represents the EU as a whole. During the game, students were able to present drafts for policy changes to the EU for which they needed to find enough support among other players. This was to be achieved by the diplomatic discussions where each student could present his or her opinion on the subject and try to persuade others to join his or her cause. Thanks to this we managed to observe groups of 16 to 22 secondary school students in the age of 16-19 years discussing a wide variety of political subjects. Some of the problems discussed were controversial (e.g. legalization of prostitution, smoking prohibition etc.), some quite abstract (e.g. the president of EU, the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleAnalýza skupinové diskusecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-14
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId74124
dc.title.translatedGroup discussion analysisen_US
dc.contributor.refereeSmetáčková, Irena
dc.identifier.aleph001182405
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csFormulace výzkumného problému Cílem výzkumu je v přirozeném školním prostředí pozorovat a popsat projevy studentů maturitních a předmaturitních ročníků středních škol a gymnázií při učitelem moderované diskusi na předem dané téma. Tato diskuse je specifická tím, že se vždy probírá návrh předložený jedním z účastníků, přičemž má každý ze studentů k jednotlivým návrhům před diskusí přidělené stanovisko (souhlasné, nesouhlasné či indiferentní), které by měl zastávat. Po diskusi pak následuje hlasování, jehož výsledkem je buď podpoření, nebo nepodpoření daného návrhu skupinou. Diskuse sama přitom slouží především jako místo, kde mohou zastánci, resp. odpůrci každého z návrhů přesvědčovat ostatní, aby v následujícím hlasování tento návrh podpořili, resp. nepodpořili. Zdůvodnění významu a smyslu řešit daný problém - diskuse jako pedagogická metoda Pojem diskuse je odvozen z latiny a je běžně užíván ve smyslu výměna názorů. Tato výměna může mít jednak formu postupného uvádění předem připravených (či nepřipravených) diskusních příspěvků, které na sebe nemusejí navazovat či sledovat stejný cíl (např. různé konference), jednak formu výměny názorů dvou nebo více osob, která se drží úzce vymezeného tématu a jejíž příspěvky jsou na sebe úzce navazane (Šubrtová, 1989). Právě druhý případ je tím, s čím máme možnost se v...cs_CZ
uk.abstract.enThe presented thesis is focused on oral discussion in small groups with supervisory leadership. There have been many researches in social psychology made during last 50 years concerning discussion in groups of various sizes and under various conditions. Several studies have reported the use of the group discussion situation as an aid to select candidates for positions involving leadership, but just a few, if any of them were situated in school environment. As a main tool of our research we used an educational computer game Europe 2045 where each student represents a leader of member state of the European Union (EU) and the class therefore represents the EU as a whole. During the game, students were able to present drafts for policy changes to the EU for which they needed to find enough support among other players. This was to be achieved by the diplomatic discussions where each student could present his or her opinion on the subject and try to persuade others to join his or her cause. Thanks to this we managed to observe groups of 16 to 22 secondary school students in the age of 16-19 years discussing a wide variety of political subjects. Some of the problems discussed were controversial (e.g. legalization of prostitution, smoking prohibition etc.), some quite abstract (e.g. the president of EU, the...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV