dc.contributor.advisor | Kornatovský, Jiří | |
dc.creator | Paráková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2021-03-25T16:56:47Z | |
dc.date.available | 2021-03-25T16:56:47Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22758 | |
dc.description.abstract | Tato práce rámcové mapuje mýty severoamerických indiánů a skrze srovnání mytologického modelu lovců a zemědělců se pokouší poskytnout základní klíč k poučenému zacházení s nimi, využitelný nejen na poli školního vzdělávání. Těžištěm zájmu je poukázat na společné filosofické momenty, které by mohly být pro současného člověka využity jako inspirující a stimulující prvky a upozornit tak na jejich potenciál pro výchovu a výtvarnou edukaci. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis generally deals with North American Indian myths. It attempts to offer the key for sensitive treatment with myths trough comparison of hunters mythological model with tahat of agricultural society. That treatment should be useful not only in institutional education. The thesis emphasizes common fi- Iosophical phenomenons to inspire and stimulate modern man and to appoint their potential in art education. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Mýty severoamerických Indiánů | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-09-08 | |
dc.description.department | Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 75706 | |
dc.title.translated | North American Indian Myths | en_US |
dc.contributor.referee | Fulková, Marie | |
dc.identifier.aleph | 001133846 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce rámcové mapuje mýty severoamerických indiánů a skrze srovnání mytologického modelu lovců a zemědělců se pokouší poskytnout základní klíč k poučenému zacházení s nimi, využitelný nejen na poli školního vzdělávání. Těžištěm zájmu je poukázat na společné filosofické momenty, které by mohly být pro současného člověka využity jako inspirující a stimulující prvky a upozornit tak na jejich potenciál pro výchovu a výtvarnou edukaci. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis generally deals with North American Indian myths. It attempts to offer the key for sensitive treatment with myths trough comparison of hunters mythological model with tahat of agricultural society. That treatment should be useful not only in institutional education. The thesis emphasizes common fi- Iosophical phenomenons to inspire and stimulate modern man and to appoint their potential in art education. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
dc.contributor.consultant | Hogenová, Anna | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 990011338460106986 | |