Show simple item record

Development of the concept of death in primary school children
dc.contributor.advisorGoldmann, Petr
dc.creatorKubáňková, Jarmila
dc.date.accessioned2017-04-19T17:31:34Z
dc.date.available2017-04-19T17:31:34Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22756
dc.description.abstractPředkládaná práce se zabývá vývojem konceptu smrti u dětí na prvním stupni základní školy. Jejím cílem bylo zjistit rozdíly v citové hodnotě slova smrt mezi dětmi ve stádiu konkrétních resp. formálních operací. K tomuto účelu byl proveden výzkum u sedmiletých dětí (tj. žáků první třídy) a dvanáctiletých dětí (tj. žáků páté třídy) jedné z pražských základních škol. Celkově se výzkumu zúčastnilo 30 dětí (15 z každé věkové kategorie), v obou věkových kategorií převažovaly dívky v poměru 8:7. Testovou metodou byl Test barevného sémantického diferenciálu. Výsledky výzkumu naznačují, že sedmileté děti vnímají slovo smrt jako slovo ambivalentní, zatímco u dvanáctiletých dětí je slovo chápáno jako slovo s negativní konotací.cs_CZ
dc.description.abstractThe work focuses on the development of the conception of death perceived by children attending basic schools. The target was to identify differences in the emotional value of the term 'death' displayed by children at the stage of concrete or formal operations as the case may be. In order to achieve this goal a research has been made the objects of which were 7-year-old children (i.e. the first class) and 12-year-old children (fifth class), both attending the same Prague-based basic school. In total, 30 children (15 of each category) participated; in each group the number of girls exceeded that of boys (8:7). The research is based on the Colour Semantic Differential Test. It is evident from the results that 7-year-old children perceive the term 'death' as an ambivalent word while 12-year-old children understand 'death' as a word having a negative connotation.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVývoj konceptu smrti u dětí na 1. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-02
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId74844
dc.title.translatedDevelopment of the concept of death in primary school childrenen_US
dc.contributor.refereePokorná, Věra
dc.identifier.aleph001182522
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná práce se zabývá vývojem konceptu smrti u dětí na prvním stupni základní školy. Jejím cílem bylo zjistit rozdíly v citové hodnotě slova smrt mezi dětmi ve stádiu konkrétních resp. formálních operací. K tomuto účelu byl proveden výzkum u sedmiletých dětí (tj. žáků první třídy) a dvanáctiletých dětí (tj. žáků páté třídy) jedné z pražských základních škol. Celkově se výzkumu zúčastnilo 30 dětí (15 z každé věkové kategorie), v obou věkových kategorií převažovaly dívky v poměru 8:7. Testovou metodou byl Test barevného sémantického diferenciálu. Výsledky výzkumu naznačují, že sedmileté děti vnímají slovo smrt jako slovo ambivalentní, zatímco u dvanáctiletých dětí je slovo chápáno jako slovo s negativní konotací.cs_CZ
uk.abstract.enThe work focuses on the development of the conception of death perceived by children attending basic schools. The target was to identify differences in the emotional value of the term 'death' displayed by children at the stage of concrete or formal operations as the case may be. In order to achieve this goal a research has been made the objects of which were 7-year-old children (i.e. the first class) and 12-year-old children (fifth class), both attending the same Prague-based basic school. In total, 30 children (15 of each category) participated; in each group the number of girls exceeded that of boys (8:7). The research is based on the Colour Semantic Differential Test. It is evident from the results that 7-year-old children perceive the term 'death' as an ambivalent word while 12-year-old children understand 'death' as a word having a negative connotation.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV