Show simple item record

Clothes as a means of communication in the children's collective
dc.contributor.advisorLevínská, Markéta
dc.creatorBartošová, Markéta
dc.date.accessioned2017-04-19T17:23:29Z
dc.date.available2017-04-19T17:23:29Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22724
dc.description.abstractBakalářská práce Oděv jako komunikační prostředek v dětském kolektivu se zabývá neverbální formou komunikace prostřednictvím oděvu v sociálním kontextu studentů tercie soukromého gymnázia v Praze. Teoretická část vychází z poznatků sociální psychologie o neverbální komunikaci a oblečení jako jednom z prostředků neverbální komunikace, o prezentaci sama sebe, prvním dojmu a hodnocení, jako jevu, který se neustále prolíná s poznáváním druhých a tvořením si úsudku o druhých lidech. Teoretická část se také zabývá normami v malých skupinách, protože právě v nich se odehrává komunikace studentů. Praktická část vychází z interpretace analyzovaných dat získaných během výzkumu prostřednictvím pozorování studentů a rozhovorů s nimi. Oblastmi zkoumání jsou osobnosti studentů vyjádřené pomocí oděvu, co a kdo má vliv na výběr oděvu, co vše se může oblečením vyjádřit, jak je pro studenty důležitý vzhled a zda mají vliv na odívání genderové stereotypy. Úprava zevnějšku je podle mě opomíjené téma neverbální komunikace. Oděvem můžeme vyjádřit sebe, svou osobnost, ale také se do oblečení schovat, vytvořit masku, hrát svou roli. My sami si často neuvědomujeme, že oděvem vysíláme signály k druhým lidem, nepřemýšlíme o tom, ale úpravu zevnějšku druhých sami hodnotíme a je součástí prvního dojmu, podle kterého si tvoříme obraz o...cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis Clothes as a means of communication in the children's collective focuses on non-verbal communication mediated through clothes worn by students of the third year of a private grammar school in Prague. Theoretical section of the thesis works with the findings of social psychology about non-verbal communication and clothes as one of the means of non-verbal communication, about presentation of the self, the first impression and assessment of others, as phenomena which penetrate social contact and our judgement of others. The theoretical section also discusses conventions within small groups, as these are where the students' communication takes place. Practical section is comprised of an analyses of data collected in a research conducted during observations of and interviews with the students. The themes researched include characters of the students expressed through clothes, what and who influences the choice of clothes they wear, what can be expressed by clothes, importance they assign to look and whether gender stereotypes have any influence on their clothing. I believe that look is a neglected topic of non-verbal communication. Clothes can be used to express our inner self, our personality, but at the same time, clothes also provide shelter, a disguise we can put on to play a certain...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleOděv jako komunikační prostředek v dětském kolektivucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-08
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId77951
dc.title.translatedClothes as a means of communication in the children's collectiveen_US
dc.contributor.refereeBittnerová, Dana
dc.identifier.aleph002109318
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce Oděv jako komunikační prostředek v dětském kolektivu se zabývá neverbální formou komunikace prostřednictvím oděvu v sociálním kontextu studentů tercie soukromého gymnázia v Praze. Teoretická část vychází z poznatků sociální psychologie o neverbální komunikaci a oblečení jako jednom z prostředků neverbální komunikace, o prezentaci sama sebe, prvním dojmu a hodnocení, jako jevu, který se neustále prolíná s poznáváním druhých a tvořením si úsudku o druhých lidech. Teoretická část se také zabývá normami v malých skupinách, protože právě v nich se odehrává komunikace studentů. Praktická část vychází z interpretace analyzovaných dat získaných během výzkumu prostřednictvím pozorování studentů a rozhovorů s nimi. Oblastmi zkoumání jsou osobnosti studentů vyjádřené pomocí oděvu, co a kdo má vliv na výběr oděvu, co vše se může oblečením vyjádřit, jak je pro studenty důležitý vzhled a zda mají vliv na odívání genderové stereotypy. Úprava zevnějšku je podle mě opomíjené téma neverbální komunikace. Oděvem můžeme vyjádřit sebe, svou osobnost, ale také se do oblečení schovat, vytvořit masku, hrát svou roli. My sami si často neuvědomujeme, že oděvem vysíláme signály k druhým lidem, nepřemýšlíme o tom, ale úpravu zevnějšku druhých sami hodnotíme a je součástí prvního dojmu, podle kterého si tvoříme obraz o...cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis Clothes as a means of communication in the children's collective focuses on non-verbal communication mediated through clothes worn by students of the third year of a private grammar school in Prague. Theoretical section of the thesis works with the findings of social psychology about non-verbal communication and clothes as one of the means of non-verbal communication, about presentation of the self, the first impression and assessment of others, as phenomena which penetrate social contact and our judgement of others. The theoretical section also discusses conventions within small groups, as these are where the students' communication takes place. Practical section is comprised of an analyses of data collected in a research conducted during observations of and interviews with the students. The themes researched include characters of the students expressed through clothes, what and who influences the choice of clothes they wear, what can be expressed by clothes, importance they assign to look and whether gender stereotypes have any influence on their clothing. I believe that look is a neglected topic of non-verbal communication. Clothes can be used to express our inner self, our personality, but at the same time, clothes also provide shelter, a disguise we can put on to play a certain...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV