Zobrazit minimální záznam

Conservation of quantity in preschool and younger school age
dc.contributor.advisorKlusák, Miroslav
dc.creatorHejlíková, Tereza
dc.date.accessioned2017-04-19T17:22:45Z
dc.date.available2017-04-19T17:22:45Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22721
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce bylo pokusit se zopakovat známý experiment Jeana Piageta, který zkoumá dosažení pojmu zachování veličiny a zreprodukovat tak jeho teorii s dětmi ze současné populace. Zároveň jsme se pokusili Piagetově teorii položit dvě otázky. Odpovědi na tyto otázky měly vytvořit jakousi alternativní teorii k té Piagetově a doplnit ji o nově získané poznatky. Nejdříve jsme prostudovali odpovídající část monografie The Child's Conception of Number (Piaget, 1997), abychom porozuměli závěrům autora. Přejali jsme design jeho experimentu, který jsme pak mírně doplnili. Takto modifikovaný experiment jsme adiministrovali se šestnácti dětmi ve věku od 4 do 7,5 roku. Získaná data jsme poté analyzovali stejným způsobem jako Piaget, jen s tím rozdílem, že jsme se zvlášť zaměřili na ty dětské reakce, které nám pomohly odpovědět na naše experimentální otázky. V závěru badatelské práce jsme konfrontovali naše poznatky s poznatky Piageta a ukázali jsme tak možnost, jak je rozšířit a podívat se na ně z jiného úhlu pohledu. Protože jsme došli k závěru, že na základě námi nasbíraných a zanalyzováných dat se nemůžeme plně/ztotožnit se závěry Piageta, zformulovali jsme nakonec naši vlastní teorii. Došli jsme k závěru, že děti mohou být v dosažení pojmu zachování množství úspěšné nejen díky osvojení určitých...cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis was to try to repeat the well-known experiment of Jean Piaget, which investigates the process of acquiring the notion of conservation of quantity and hence to reproduce his theory by examining present-day population of children. At the same time we have tried to question the theory and the answers were supposed to create kind of alternative theory and add a few new findings to it. At first we have studied relevant parts of Piaget's monography called The Child's Conception of Number (Piaget, 1997) so that we could understand his conclusions. We adopted his own design of experiment which was then slightly modificated in order to provide a space for our own experimental hypothesis. The experiment was carried out with the help of sixteen children in the age of 4 to 7,5 years. We used qualitative analysis to get our own interpretation of obtained data in the same way Piaget did in the past, except that we have also focused on particular childrens' reactions that led us to the answer to our experimental questions. In the last part of the thesis we have confronted our findings with those of Piaget and thus we have demonstrated a possibility of expanding Piaget's theory as well as taking a different point of view of it. As we could not identify (based on our own analysis) with all of Piaget's...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleZachování množství v předškolním a mladším školním věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-08
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId74025
dc.title.translatedConservation of quantity in preschool and younger school ageen_US
dc.contributor.refereeLukavský, Jiří
dc.identifier.aleph002073460
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této bakalářské práce bylo pokusit se zopakovat známý experiment Jeana Piageta, který zkoumá dosažení pojmu zachování veličiny a zreprodukovat tak jeho teorii s dětmi ze současné populace. Zároveň jsme se pokusili Piagetově teorii položit dvě otázky. Odpovědi na tyto otázky měly vytvořit jakousi alternativní teorii k té Piagetově a doplnit ji o nově získané poznatky. Nejdříve jsme prostudovali odpovídající část monografie The Child's Conception of Number (Piaget, 1997), abychom porozuměli závěrům autora. Přejali jsme design jeho experimentu, který jsme pak mírně doplnili. Takto modifikovaný experiment jsme adiministrovali se šestnácti dětmi ve věku od 4 do 7,5 roku. Získaná data jsme poté analyzovali stejným způsobem jako Piaget, jen s tím rozdílem, že jsme se zvlášť zaměřili na ty dětské reakce, které nám pomohly odpovědět na naše experimentální otázky. V závěru badatelské práce jsme konfrontovali naše poznatky s poznatky Piageta a ukázali jsme tak možnost, jak je rozšířit a podívat se na ně z jiného úhlu pohledu. Protože jsme došli k závěru, že na základě námi nasbíraných a zanalyzováných dat se nemůžeme plně/ztotožnit se závěry Piageta, zformulovali jsme nakonec naši vlastní teorii. Došli jsme k závěru, že děti mohou být v dosažení pojmu zachování množství úspěšné nejen díky osvojení určitých...cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis was to try to repeat the well-known experiment of Jean Piaget, which investigates the process of acquiring the notion of conservation of quantity and hence to reproduce his theory by examining present-day population of children. At the same time we have tried to question the theory and the answers were supposed to create kind of alternative theory and add a few new findings to it. At first we have studied relevant parts of Piaget's monography called The Child's Conception of Number (Piaget, 1997) so that we could understand his conclusions. We adopted his own design of experiment which was then slightly modificated in order to provide a space for our own experimental hypothesis. The experiment was carried out with the help of sixteen children in the age of 4 to 7,5 years. We used qualitative analysis to get our own interpretation of obtained data in the same way Piaget did in the past, except that we have also focused on particular childrens' reactions that led us to the answer to our experimental questions. In the last part of the thesis we have confronted our findings with those of Piaget and thus we have demonstrated a possibility of expanding Piaget's theory as well as taking a different point of view of it. As we could not identify (based on our own analysis) with all of Piaget's...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020734600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV