dc.contributor.advisor | Klusák, Miroslav | |
dc.creator | Hejlíková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T17:22:45Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T17:22:45Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22721 | |
dc.description.abstract | Cílem této bakalářské práce bylo pokusit se zopakovat známý experiment Jeana Piageta, který zkoumá dosažení pojmu zachování veličiny a zreprodukovat tak jeho teorii s dětmi ze současné populace. Zároveň jsme se pokusili Piagetově teorii položit dvě otázky. Odpovědi na tyto otázky měly vytvořit jakousi alternativní teorii k té Piagetově a doplnit ji o nově získané poznatky. Nejdříve jsme prostudovali odpovídající část monografie The Child's Conception of Number (Piaget, 1997), abychom porozuměli závěrům autora. Přejali jsme design jeho experimentu, který jsme pak mírně doplnili. Takto modifikovaný experiment jsme adiministrovali se šestnácti dětmi ve věku od 4 do 7,5 roku. Získaná data jsme poté analyzovali stejným způsobem jako Piaget, jen s tím rozdílem, že jsme se zvlášť zaměřili na ty dětské reakce, které nám pomohly odpovědět na naše experimentální otázky. V závěru badatelské práce jsme konfrontovali naše poznatky s poznatky Piageta a ukázali jsme tak možnost, jak je rozšířit a podívat se na ně z jiného úhlu pohledu. Protože jsme došli k závěru, že na základě námi nasbíraných a zanalyzováných dat se nemůžeme plně/ztotožnit se závěry Piageta, zformulovali jsme nakonec naši vlastní teorii. Došli jsme k závěru, že děti mohou být v dosažení pojmu zachování množství úspěšné nejen díky osvojení určitých... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of this thesis was to try to repeat the well-known experiment of Jean Piaget, which investigates the process of acquiring the notion of conservation of quantity and hence to reproduce his theory by examining present-day population of children. At the same time we have tried to question the theory and the answers were supposed to create kind of alternative theory and add a few new findings to it. At first we have studied relevant parts of Piaget's monography called The Child's Conception of Number (Piaget, 1997) so that we could understand his conclusions. We adopted his own design of experiment which was then slightly modificated in order to provide a space for our own experimental hypothesis. The experiment was carried out with the help of sixteen children in the age of 4 to 7,5 years. We used qualitative analysis to get our own interpretation of obtained data in the same way Piaget did in the past, except that we have also focused on particular childrens' reactions that led us to the answer to our experimental questions. In the last part of the thesis we have confronted our findings with those of Piaget and thus we have demonstrated a possibility of expanding Piaget's theory as well as taking a different point of view of it. As we could not identify (based on our own analysis) with all of Piaget's... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Zachování množství v předškolním a mladším školním věku | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-06-08 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 74025 | |
dc.title.translated | Conservation of quantity in preschool and younger school age | en_US |
dc.contributor.referee | Lukavský, Jiří | |
dc.identifier.aleph | 002073460 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem této bakalářské práce bylo pokusit se zopakovat známý experiment Jeana Piageta, který zkoumá dosažení pojmu zachování veličiny a zreprodukovat tak jeho teorii s dětmi ze současné populace. Zároveň jsme se pokusili Piagetově teorii položit dvě otázky. Odpovědi na tyto otázky měly vytvořit jakousi alternativní teorii k té Piagetově a doplnit ji o nově získané poznatky. Nejdříve jsme prostudovali odpovídající část monografie The Child's Conception of Number (Piaget, 1997), abychom porozuměli závěrům autora. Přejali jsme design jeho experimentu, který jsme pak mírně doplnili. Takto modifikovaný experiment jsme adiministrovali se šestnácti dětmi ve věku od 4 do 7,5 roku. Získaná data jsme poté analyzovali stejným způsobem jako Piaget, jen s tím rozdílem, že jsme se zvlášť zaměřili na ty dětské reakce, které nám pomohly odpovědět na naše experimentální otázky. V závěru badatelské práce jsme konfrontovali naše poznatky s poznatky Piageta a ukázali jsme tak možnost, jak je rozšířit a podívat se na ně z jiného úhlu pohledu. Protože jsme došli k závěru, že na základě námi nasbíraných a zanalyzováných dat se nemůžeme plně/ztotožnit se závěry Piageta, zformulovali jsme nakonec naši vlastní teorii. Došli jsme k závěru, že děti mohou být v dosažení pojmu zachování množství úspěšné nejen díky osvojení určitých... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this thesis was to try to repeat the well-known experiment of Jean Piaget, which investigates the process of acquiring the notion of conservation of quantity and hence to reproduce his theory by examining present-day population of children. At the same time we have tried to question the theory and the answers were supposed to create kind of alternative theory and add a few new findings to it. At first we have studied relevant parts of Piaget's monography called The Child's Conception of Number (Piaget, 1997) so that we could understand his conclusions. We adopted his own design of experiment which was then slightly modificated in order to provide a space for our own experimental hypothesis. The experiment was carried out with the help of sixteen children in the age of 4 to 7,5 years. We used qualitative analysis to get our own interpretation of obtained data in the same way Piaget did in the past, except that we have also focused on particular childrens' reactions that led us to the answer to our experimental questions. In the last part of the thesis we have confronted our findings with those of Piaget and thus we have demonstrated a possibility of expanding Piaget's theory as well as taking a different point of view of it. As we could not identify (based on our own analysis) with all of Piaget's... | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020734600106986 | |