Komunikační bariéry v referenčních službách knihovny
Communication barriers in library reference services
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/2259Identifikátory
SIS: 147823
Kolekce
- Kvalifikační práce [23778]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jarolímková, Adéla
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informační studia a knihovnictví
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
6. 2. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
knihovny, referenční služby, sociální komunikace,komunikační bariéryKlíčová slova (anglicky)
libraries, reference services, social comunication, barriers of communicationTato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku komunikačních bariér ve specifickém prostředí referenčních služeb Národní knihovny ČR. Práce představuje v první řádě základní pojmy, které rozvíjí a uvádí do souvislostí s tématem. Úvodní části jsou proto věnované tématice komunikačních bariér a referenčních služeb. Další částí práce je vlastní výzkum referenčního pracoviště, který zpracovává informace poskytnuté o problému od zdejších pracovníků za pomoci řízeného rozhovoru, dotazníků a e-mailové korespondence. Závěrečnou částí je zhodnocení výsledků vyplývajících ze sběru informací. Součástí jsou návrhy změn vedoucí ke zlepšení. Klíčová slova knihovny, referenční služby, sociální komunikace, komunikační bariéry.
This thesis focuses on the problem of issues and barriers in communication channels in the specific environment of the reference services of the National Library of the Czech Republic. The thesis introduces the basic terms and expressions which are further developed and put in context with the topic. The introduction part is therefore dedicated to the topic of communication barriers and reference services. The following part is my own research listing the reference workstations and utilizing the information about the problem provided by the local employees. The information was gathered during monitored interviews, questionnaires and email communication. The final part is an evaluation of the results coming from the gathered data. There are several suggestion on possible improvements included. Keywords libraries, reference services, social comunication, barriers of communication.