Vývojové dyskalkulie u dětí na 1. stupni ZŠ
Developmental dyscalculia of children at primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22595Identifikátory
SIS: 75776
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valentová, Lidmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
14. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce Vývojové dyskalkulie u dětí na 1. stupni ZŠ. možnosti reedukace se zabývá specifickými poruchami učení - konkrétně dyskalkulií. Cílem v teoretické části diplomové práce je celkové shrnout, co se skrývá pod pojmy specifické poruchy učení a dyskalkulie, jak se jednotlivé vývojové dyskalkulie projevují, jak postupovat při jejich reedukaci, jak se dčti se SPU cítí v třídním kolektivu a jak z pohledu učitele přistupovat k dětem se SPU. To vše se zaměřením na žáky. kteří navštěvují 1. stupeň běžné ZŠ. Pro zpracování praktické části jsem zvolila formu kazuistiky. Zajímalo mě. jak se o děti se SPU pečuje ve školách a jak konkrétně se učitelé těmto žákům věnují. Soustředila jsem se hlavně na možnosti reedukace dyskalkulie s použitím těchto metod - pozorování práce s dyskalkulickým dítětem, analýza dokumentů a rozhovor s prvostupňovým učitelem ZŠ. který s dítětem pracuje, i dítětem samotným. Posléze se zaměřuji na návrh a realizaci nápravného programu, vše s podrobnou reflexí a analýzou.
Thesis Development dyscalculia in children at Elementary school, the possibility of re-education deals with specific learning disabilities - namely dyscalculia. The aim of the theoretical part of thesis is to generally summed up what is meant by the specific disorders of learning and dyscalculia as how individual developmental dyscalculia show and also how to proceed in their re-education, as children with specific learning disabilities feel in class and how from approach of a teacher work with children with specific learning disabilities. With a focus on pupils who attended the 1st degree of common elementary school. For processing the practical part I chose the form of casuistry. I was interested in the problematic how are the children with specific learning disabilities cared at school and how teachers are dedicated to these students. I focused mainly on the possibility of re-education dyscalculia using these methods - observation of the work with the child, analysis of documents and an interview with elementary school teacher who works with the child, and the interview with the child alone. Additionally the next purpose of this thesis was focused on the design and implementation of the remedial program, all with detailed reflection and analysis.