Show simple item record

Burnout, focusing on the burn-up for teachers
dc.contributor.advisorProcházková, Jana
dc.creatorHalada, Martin
dc.date.accessioned2017-04-19T16:47:48Z
dc.date.available2017-04-19T16:47:48Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22594
dc.description.abstractV teoretické části se práce zabývá vymezením a charakteristikou problematiky. Jsou uvedeny a porovnány definice různých autorů. Je zde podrobně popsán proces vzniku a průběhu vyhoření. Velký prostor je věnován prevenci tohoto jevu, s důrazem na sociální oporu, psychohygienu a relaxaci člověka. V práci se objevuje výčet profesí, které jsou nejvíce ohroženy vyhořením, a z nich je nejpodrobněji popsána profese učitele. Podoba dopadu konkrétní součástí procesu vyhoření a na profesi učitele je také součástí každé kapitoly. Podrobně je tu popsán fenomén stresu a jeho role na vzniku procesu vyhoření. V teoretické části práce se také nalézají způsoby odhalování přítomnosti syndromu vyhoření. V praktické části dochází na základě získaných informací k porovnání míry náchylnosti k vyhoření u učitelů na dvou různých školách, z nichž jedna se nachází v hl. m. Praze a druhá ve Středočeském kraji. Nejprve jsou podrobně popsány a analyzovány výsledky každé školy zvlášť a následně jsou porovnány. Na základě srovnání výsledků jsou vyvozeny konečné závěry praktické části.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis begins with specification and characteristics of chosen topic. The introduction covers description and comparison of definitions from various authors. Burn-out process is covered exactly here including its beginning and continuance. High detail is focused on prevention of this syndrome stressing social support, psychological hygiene and human relaxation. There is mentioned a list of several professions which are endangered by burn-out most notably describing the profession of teacher in the largest analysis. Each chapter also highlights the impact on concrete part of burn-out process and again provides high detail for the role of teacher. Phenomenon of stress is covered specifically mentioning its part how it can start burn-out process. The theoretical part of this thesis also covers ways how to detect presence of burn-out syndrome. Practical part compares level of vulnerability to burn-out between teachers on two different schools, where first school is based in the capital city of Prague and the second one in Middle Bohemia. The results from each school are described and analyzed separately at first and then compared together. The whole thesis ends with final thoughts based on compared outcomes from the practical part.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSyndrom vyhoření se zaměřením na vyhoření u učitelůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-02
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId74006
dc.title.translatedBurnout, focusing on the burn-up for teachersen_US
dc.contributor.refereeZemková, Jaroslava
dc.identifier.aleph001182061
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV teoretické části se práce zabývá vymezením a charakteristikou problematiky. Jsou uvedeny a porovnány definice různých autorů. Je zde podrobně popsán proces vzniku a průběhu vyhoření. Velký prostor je věnován prevenci tohoto jevu, s důrazem na sociální oporu, psychohygienu a relaxaci člověka. V práci se objevuje výčet profesí, které jsou nejvíce ohroženy vyhořením, a z nich je nejpodrobněji popsána profese učitele. Podoba dopadu konkrétní součástí procesu vyhoření a na profesi učitele je také součástí každé kapitoly. Podrobně je tu popsán fenomén stresu a jeho role na vzniku procesu vyhoření. V teoretické části práce se také nalézají způsoby odhalování přítomnosti syndromu vyhoření. V praktické části dochází na základě získaných informací k porovnání míry náchylnosti k vyhoření u učitelů na dvou různých školách, z nichž jedna se nachází v hl. m. Praze a druhá ve Středočeském kraji. Nejprve jsou podrobně popsány a analyzovány výsledky každé školy zvlášť a následně jsou porovnány. Na základě srovnání výsledků jsou vyvozeny konečné závěry praktické části.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis begins with specification and characteristics of chosen topic. The introduction covers description and comparison of definitions from various authors. Burn-out process is covered exactly here including its beginning and continuance. High detail is focused on prevention of this syndrome stressing social support, psychological hygiene and human relaxation. There is mentioned a list of several professions which are endangered by burn-out most notably describing the profession of teacher in the largest analysis. Each chapter also highlights the impact on concrete part of burn-out process and again provides high detail for the role of teacher. Phenomenon of stress is covered specifically mentioning its part how it can start burn-out process. The theoretical part of this thesis also covers ways how to detect presence of burn-out syndrome. Practical part compares level of vulnerability to burn-out between teachers on two different schools, where first school is based in the capital city of Prague and the second one in Middle Bohemia. The results from each school are described and analyzed separately at first and then compared together. The whole thesis ends with final thoughts based on compared outcomes from the practical part.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV