dc.contributor.advisor | Strnadová, Iva | |
dc.creator | Budkovská, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T16:46:36Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T16:46:36Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22589 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá problematikou podporovaného zaměstnávání osob s vysoce funkčním autismem. První část práce se zaměřuje na projevy vysoce funkčního autismu v dospělosti. Konkrétně v ní najdeme informace, které se týkají komunikace, sociálních vztahů a chování. Další část je věnována službě podporovaného zaměstnávání. V poslední části jsou rozebrána specifika zaměstnávání osob s vysoce funkčním autismem. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, které probíhalo v zařízeních poskytujících službu podporovaného zaměstnávání v ČR. Cílem šetření bylo zmapovat situaci při uplatňování osob s vysoce funkčním autismem prostřednictvím služby podporovaného zaměstnávání na trhu práce. To by mohlo přispět získání nových poznatků pro poskytovatele služby podporovaného zaměstnávání i pro ostatní, kteří pracují a pomáhají lidem s vysoce funkčním autismem. | cs_CZ |
dc.description.abstract | My diploma thesis is focused to a supported employment of people with highfunctioning autism (HFA). First part is focused on behavioral identifiers of people with H FA in adult age. Chapter deals with communication, social relationship and behavior in general. Following chapter mainly describes supported employment service. Last chapter is dedicated to specific tasks during introduction of people with HFA to an employment process. In the research part of the thesis there are presented results of questionnaires that were answered by variety of institutions providing supported employment service in the Czech Republic. The main aim of the research was to provide information about positioning of people with HFA at labour market. This might be helpful and provide valuable information for both supported employment agencies or the others that are helping to people with HFA. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Podporované záměstnávání osob s vysoce funkčním autismem | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-06-01 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 74046 | |
dc.title.translated | Supported Employment of Persons with High-Functioning Autism | en_US |
dc.contributor.referee | Hádková, Kateřina | |
dc.identifier.aleph | 001182165 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Special Schools | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Special Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá problematikou podporovaného zaměstnávání osob s vysoce funkčním autismem. První část práce se zaměřuje na projevy vysoce funkčního autismu v dospělosti. Konkrétně v ní najdeme informace, které se týkají komunikace, sociálních vztahů a chování. Další část je věnována službě podporovaného zaměstnávání. V poslední části jsou rozebrána specifika zaměstnávání osob s vysoce funkčním autismem. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky dotazníkového šetření, které probíhalo v zařízeních poskytujících službu podporovaného zaměstnávání v ČR. Cílem šetření bylo zmapovat situaci při uplatňování osob s vysoce funkčním autismem prostřednictvím služby podporovaného zaměstnávání na trhu práce. To by mohlo přispět získání nových poznatků pro poskytovatele služby podporovaného zaměstnávání i pro ostatní, kteří pracují a pomáhají lidem s vysoce funkčním autismem. | cs_CZ |
uk.abstract.en | My diploma thesis is focused to a supported employment of people with highfunctioning autism (HFA). First part is focused on behavioral identifiers of people with H FA in adult age. Chapter deals with communication, social relationship and behavior in general. Following chapter mainly describes supported employment service. Last chapter is dedicated to specific tasks during introduction of people with HFA to an employment process. In the research part of the thesis there are presented results of questionnaires that were answered by variety of institutions providing supported employment service in the Czech Republic. The main aim of the research was to provide information about positioning of people with HFA at labour market. This might be helpful and provide valuable information for both supported employment agencies or the others that are helping to people with HFA. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011821650106986 | |