Zobrazit minimální záznam

Absoption in mathematics and orientation towards mathematics
dc.contributor.advisorPavelková, Isabella
dc.creatorKmínková, Eliška
dc.date.accessioned2017-04-19T16:43:54Z
dc.date.available2017-04-19T16:43:54Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22579
dc.description.abstractCílem této práce je rozkrýt, jak různé motivační faktory ovlivňují zaujetí při matematice a podněcují orientaci na matematiku. Výzkumná sonda je založena na dvou hodinách matematiky v maturitním ročníku gymnázia, kdy první probíhala alternativním způsobem a druhá způsobem klasickým. Na základě dotazníkových šetření prověřujeme roli vybraných motivačních faktorů (individuálního zájmu, situačního zájmu, aktuálního zájmu/cílové orientace, výkonové motivace, flow motivace, vnímaného nadání pro matematiku), kterou sehrávají v zaujetí při matematice. Ve středu našeho zájmu také je zanalyzovat to, jakou z hodin žáci budou preferovat. Která hodina bude vyhovovat těm, kteří jsou v matematice úspěšní, a která těm žákům, kterým se v matematice nedaří? Dalším cílem je sledovat skupinu žáků, které jsme si označily jako "orientované na matematiku" tzn. že z ní maturují, chystají se na vysokou školu, kde je matematika jedním z hlavních předmětů, a mají matematiku za oblíbenou, také u nich nás zajímá, zda budou preferovat hodinu klasickou či experimentální? 4cs_CZ
dc.description.abstractIn the beginning of my dissertation me and my supervisor set out several objectives. We concerned ourselves on incentives factores acting prejudice in favour of mathematics and incite orientations for mathematics as well. Various kinds of interests (individual, situational, actual, special-interest), achievement motivation, flow experience and perceived capability for mathematics. We prepared two various lessons of mathematics for the students in graduation class of gymnasium - the first one conventional, the second one experimental, alternative method. We concerned ourselves in students' preferences - which classwork is convenient to successful 1 sudents in mathematics and which one to students which go badly in maths. Next objectiv was observing the group of students "orientated on mathematis", preparing themselves for leaving examination in mathematics and preparing themselves for study in faculties where is this subject is one of the major. What influences the love for mathematics? Situation interest - we took of both from lessons comparison by the students and of their flow experience during lessons. Students' flow experience was almost similar in both lessons, though a little bit better flow experience had students in conventional lesson. The students has been enquired which kind of lesson was better...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleZaujetí při matematice a orientace na matematikucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-06-01
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId71635
dc.title.translatedAbsoption in mathematics and orientation towards mathematicsen_US
dc.contributor.refereeRendl, Miroslav
dc.identifier.aleph001182453
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této práce je rozkrýt, jak různé motivační faktory ovlivňují zaujetí při matematice a podněcují orientaci na matematiku. Výzkumná sonda je založena na dvou hodinách matematiky v maturitním ročníku gymnázia, kdy první probíhala alternativním způsobem a druhá způsobem klasickým. Na základě dotazníkových šetření prověřujeme roli vybraných motivačních faktorů (individuálního zájmu, situačního zájmu, aktuálního zájmu/cílové orientace, výkonové motivace, flow motivace, vnímaného nadání pro matematiku), kterou sehrávají v zaujetí při matematice. Ve středu našeho zájmu také je zanalyzovat to, jakou z hodin žáci budou preferovat. Která hodina bude vyhovovat těm, kteří jsou v matematice úspěšní, a která těm žákům, kterým se v matematice nedaří? Dalším cílem je sledovat skupinu žáků, které jsme si označily jako "orientované na matematiku" tzn. že z ní maturují, chystají se na vysokou školu, kde je matematika jedním z hlavních předmětů, a mají matematiku za oblíbenou, také u nich nás zajímá, zda budou preferovat hodinu klasickou či experimentální? 4cs_CZ
uk.abstract.enIn the beginning of my dissertation me and my supervisor set out several objectives. We concerned ourselves on incentives factores acting prejudice in favour of mathematics and incite orientations for mathematics as well. Various kinds of interests (individual, situational, actual, special-interest), achievement motivation, flow experience and perceived capability for mathematics. We prepared two various lessons of mathematics for the students in graduation class of gymnasium - the first one conventional, the second one experimental, alternative method. We concerned ourselves in students' preferences - which classwork is convenient to successful 1 sudents in mathematics and which one to students which go badly in maths. Next objectiv was observing the group of students "orientated on mathematis", preparing themselves for leaving examination in mathematics and preparing themselves for study in faculties where is this subject is one of the major. What influences the love for mathematics? Situation interest - we took of both from lessons comparison by the students and of their flow experience during lessons. Students' flow experience was almost similar in both lessons, though a little bit better flow experience had students in conventional lesson. The students has been enquired which kind of lesson was better...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990011824530106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV