Show simple item record

The delopment and the formation of the problem solving competence through the activity centers in the step by step program
dc.contributor.advisorKargerová, Jana
dc.creatorHavlíčková, Jana
dc.date.accessioned2017-04-19T16:42:30Z
dc.date.available2017-04-19T16:42:30Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22573
dc.description.abstractTato práce se zabývá klíčovými kompetencemi ve vzdělávacím programu Začít spolu, zaměřuje se na kompetenci řešení problémů. Na ni je orientován akční výzkum v praktické části práce, jehož prostřednictvím se snažím zjistit, jak tuto kompetenci v praxi u dětí co nejlépe a nejefektivněji rozvíjet. Teoretická část uvádí do problematiky transformace českého školství, dále se věnuje úloze klíčových kompetencí v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, zabývá se alternativními a inovativními školami a poslední část je zaměřena na vzdělávací program Začít spolu.cs_CZ
dc.description.abstractThis work deals with key competencies in the educational program Step by Step. It focuses on problem-solving competence. The practical part of the work is oriented toward action research, through which I attempt to learn how to best and most effectively develop such competence in practice with children. The theoretical part presents problems related to the transformation of the Czech educational system, and is devoted to (the task of) key competencies in the educational framework of the program for elementary-school education, also dealing with alternative and innovative schools. The last part focuses on the educational program Step by Step.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleRozvoj a utváření kompetence k řešení problémů prostřednictvím center aktivit v programu začít spolucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-15
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId70680
dc.title.translatedThe delopment and the formation of the problem solving competence through the activity centers in the step by step programen_US
dc.contributor.refereeTomková, Anna
dc.identifier.aleph001136768
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá klíčovými kompetencemi ve vzdělávacím programu Začít spolu, zaměřuje se na kompetenci řešení problémů. Na ni je orientován akční výzkum v praktické části práce, jehož prostřednictvím se snažím zjistit, jak tuto kompetenci v praxi u dětí co nejlépe a nejefektivněji rozvíjet. Teoretická část uvádí do problematiky transformace českého školství, dále se věnuje úloze klíčových kompetencí v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, zabývá se alternativními a inovativními školami a poslední část je zaměřena na vzdělávací program Začít spolu.cs_CZ
uk.abstract.enThis work deals with key competencies in the educational program Step by Step. It focuses on problem-solving competence. The practical part of the work is oriented toward action research, through which I attempt to learn how to best and most effectively develop such competence in practice with children. The theoretical part presents problems related to the transformation of the Czech educational system, and is devoted to (the task of) key competencies in the educational framework of the program for elementary-school education, also dealing with alternative and innovative schools. The last part focuses on the educational program Step by Step.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011367680106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV