Dramatická výchova v rámci dlouhodobého projektu
Dranma education within the frame of long termproject)
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22545Identifiers
Study Information System: 74807
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Holemá, Irena
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Diplomová práce je zaměřena na využití dramatické výchovy při vyučování projektovou metodou. V teoretické části se zaobírá terminologií projektového vyučování, jeho historií, metodami, možnostmi využití, přednostmi a úskalími. Dalším bodem teoretické části je interference dramatické výchovy a projektového vyučování. Zde jsou nastíněny možnosti, které dramatická výchova v rámci projektu nabízí. Praktická část je věnována podrobnému popisu a reflexi dlouhodobého projektu pro druhý ročník základní školy. Projekt je postaven na základě integrace dramatické výchovy s ostatními vyučovanými předměty.
The thesis focuses on the use of drama education during the project method in teaching. In the theoretical part, it deals with terminology of project education, its history, methods, ways of application and advantages and disadvantages. The next theoretical part is about interference of drama education and project education. Some options that drama education offers within the project are outlined here. The practical part is devoted to the detailed characterization and reflection of longlasting project for the second year of elementary school. The project was made on the basis of integration of drama education with other taught subjects.