dc.contributor.advisor | Vasileská, Marie | |
dc.creator | Kindl, Lukáš | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T16:24:47Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T16:24:47Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22540 | |
dc.description.abstract | Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (označení CERMAT) bylo Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (dle Zákona č. 561/2004 Sb.) zřízeno k 1. lednu 2006 jako samostatná instituce. Ve své kompetenci má řešení několika klíčových problémů v souvislosti s potřebou státu zajistit přehledné, vypovídající a vzájemně měřitelné výsledky vzdělávání. Kromě státních maturit je to neméně důležitá oblast evaluace a autoevaluace škol, která je řešená v rámci systémového projektu KVALITA I Evropského sociálního fordu (ESF). Cílem projektu je postupné vytvoření nového systému monitorování a hodnocení výsledků základního a středního stupně vzdělávání. Diplomová práce se zabývá tvorbou nástrojů (formou didaktických testů) pro evaluaci a autoevaluaci výsledků vzdělávání v přírodovědných předmětech, konkrétně v chemii. Po přípravě a zadávání následuje didaktická analýza statistických výsledků získaných pilotním šetřením dvou souborů testových úloh (každý ve dvou variantách): Základy chemie a Kritické čtení se zaměřením na správnou výživu a životosprávu. Na základě navržených změn jsou pak upraveny úlohy a vytvořeny testy, které ověřují míru znalostí a dovedností žáků a slouží učitelům a školám k vnitřní evaluaci škol. Testy v definitivní verzi CERMAT poskytne prostřednictvím internetové aplikace základním a středním... | cs_CZ |
dc.description.abstract | As of January 1st, 2006, based on the law 561/2004 Coll., the Ministry of Schools, Youth and Physical Education founded an independent institution called "Center for educational results appreciation" (abbreviated as CERMAT). The Center concentrates on solving several key issues related to the need to ensure easy to understand, comprehensive and mutually measurable educational results. Leaving aside the issue of state coordinated secondary school leaving examination, evaluation and auto-evaluation of schools stands out as equally important area of interest. This area is being worked out within the system project KVALITA I under European Social Fund (ESF). The aim of the project is to gradually develop new system for monitoring and evaluating results of primary and secondary education. The thesis deals with creation of tools (in the form of achievement tests) aimed at evaluation and auto-evaluation of educational results reached in science topics, namely in chemistry. Preparatory and submission phases were followed by didactic analysis of statistical data obtained through pilot survey using two sets of tasks (each in two modifications), namely "Chemistry basics" and "Critical reading focused on healthy diet and regime". Based on proposed changes the tasks were adopted and tests were created to measure the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Evaluace výuky chemie na ZŠ a SŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2009 | |
dcterms.dateAccepted | 2009-09-07 | |
dc.description.department | Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 75223 | |
dc.title.translated | Evaluation of Eduction on Basic and Secondary Schools | en_US |
dc.contributor.referee | Kratochvílová, Věra | |
dc.identifier.aleph | 001138382 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - chemie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology - Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Chemistry | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - chemie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology - Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Chemistry | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (označení CERMAT) bylo Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (dle Zákona č. 561/2004 Sb.) zřízeno k 1. lednu 2006 jako samostatná instituce. Ve své kompetenci má řešení několika klíčových problémů v souvislosti s potřebou státu zajistit přehledné, vypovídající a vzájemně měřitelné výsledky vzdělávání. Kromě státních maturit je to neméně důležitá oblast evaluace a autoevaluace škol, která je řešená v rámci systémového projektu KVALITA I Evropského sociálního fordu (ESF). Cílem projektu je postupné vytvoření nového systému monitorování a hodnocení výsledků základního a středního stupně vzdělávání. Diplomová práce se zabývá tvorbou nástrojů (formou didaktických testů) pro evaluaci a autoevaluaci výsledků vzdělávání v přírodovědných předmětech, konkrétně v chemii. Po přípravě a zadávání následuje didaktická analýza statistických výsledků získaných pilotním šetřením dvou souborů testových úloh (každý ve dvou variantách): Základy chemie a Kritické čtení se zaměřením na správnou výživu a životosprávu. Na základě navržených změn jsou pak upraveny úlohy a vytvořeny testy, které ověřují míru znalostí a dovedností žáků a slouží učitelům a školám k vnitřní evaluaci škol. Testy v definitivní verzi CERMAT poskytne prostřednictvím internetové aplikace základním a středním... | cs_CZ |
uk.abstract.en | As of January 1st, 2006, based on the law 561/2004 Coll., the Ministry of Schools, Youth and Physical Education founded an independent institution called "Center for educational results appreciation" (abbreviated as CERMAT). The Center concentrates on solving several key issues related to the need to ensure easy to understand, comprehensive and mutually measurable educational results. Leaving aside the issue of state coordinated secondary school leaving examination, evaluation and auto-evaluation of schools stands out as equally important area of interest. This area is being worked out within the system project KVALITA I under European Social Fund (ESF). The aim of the project is to gradually develop new system for monitoring and evaluating results of primary and secondary education. The thesis deals with creation of tools (in the form of achievement tests) aimed at evaluation and auto-evaluation of educational results reached in science topics, namely in chemistry. Preparatory and submission phases were followed by didactic analysis of statistical data obtained through pilot survey using two sets of tasks (each in two modifications), namely "Chemistry basics" and "Critical reading focused on healthy diet and regime". Based on proposed changes the tasks were adopted and tests were created to measure the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011383820106986 | |