Show simple item record

Evaluation of Eduction on Basic and Secondary Schools
dc.contributor.advisorVasileská, Marie
dc.creatorKindl, Lukáš
dc.date.accessioned2017-04-19T16:24:47Z
dc.date.available2017-04-19T16:24:47Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22540
dc.description.abstractCentrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (označení CERMAT) bylo Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (dle Zákona č. 561/2004 Sb.) zřízeno k 1. lednu 2006 jako samostatná instituce. Ve své kompetenci má řešení několika klíčových problémů v souvislosti s potřebou státu zajistit přehledné, vypovídající a vzájemně měřitelné výsledky vzdělávání. Kromě státních maturit je to neméně důležitá oblast evaluace a autoevaluace škol, která je řešená v rámci systémového projektu KVALITA I Evropského sociálního fordu (ESF). Cílem projektu je postupné vytvoření nového systému monitorování a hodnocení výsledků základního a středního stupně vzdělávání. Diplomová práce se zabývá tvorbou nástrojů (formou didaktických testů) pro evaluaci a autoevaluaci výsledků vzdělávání v přírodovědných předmětech, konkrétně v chemii. Po přípravě a zadávání následuje didaktická analýza statistických výsledků získaných pilotním šetřením dvou souborů testových úloh (každý ve dvou variantách): Základy chemie a Kritické čtení se zaměřením na správnou výživu a životosprávu. Na základě navržených změn jsou pak upraveny úlohy a vytvořeny testy, které ověřují míru znalostí a dovedností žáků a slouží učitelům a školám k vnitřní evaluaci škol. Testy v definitivní verzi CERMAT poskytne prostřednictvím internetové aplikace základním a středním...cs_CZ
dc.description.abstractAs of January 1st, 2006, based on the law 561/2004 Coll., the Ministry of Schools, Youth and Physical Education founded an independent institution called "Center for educational results appreciation" (abbreviated as CERMAT). The Center concentrates on solving several key issues related to the need to ensure easy to understand, comprehensive and mutually measurable educational results. Leaving aside the issue of state coordinated secondary school leaving examination, evaluation and auto-evaluation of schools stands out as equally important area of interest. This area is being worked out within the system project KVALITA I under European Social Fund (ESF). The aim of the project is to gradually develop new system for monitoring and evaluating results of primary and secondary education. The thesis deals with creation of tools (in the form of achievement tests) aimed at evaluation and auto-evaluation of educational results reached in science topics, namely in chemistry. Preparatory and submission phases were followed by didactic analysis of statistical data obtained through pilot survey using two sets of tasks (each in two modifications), namely "Chemistry basics" and "Critical reading focused on healthy diet and regime". Based on proposed changes the tasks were adopted and tests were created to measure the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleEvaluace výuky chemie na ZŠ a SŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-09-07
dc.description.departmentKatedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId75223
dc.title.translatedEvaluation of Eduction on Basic and Secondary Schoolsen_US
dc.contributor.refereeKratochvílová, Věra
dc.identifier.aleph001138382
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - chemiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology - Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Chemistryen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - chemiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biology - Teaching Degree for Lower Secondary Schools - Chemistryen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCentrum pro zjišťování výsledků vzdělávání (označení CERMAT) bylo Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (dle Zákona č. 561/2004 Sb.) zřízeno k 1. lednu 2006 jako samostatná instituce. Ve své kompetenci má řešení několika klíčových problémů v souvislosti s potřebou státu zajistit přehledné, vypovídající a vzájemně měřitelné výsledky vzdělávání. Kromě státních maturit je to neméně důležitá oblast evaluace a autoevaluace škol, která je řešená v rámci systémového projektu KVALITA I Evropského sociálního fordu (ESF). Cílem projektu je postupné vytvoření nového systému monitorování a hodnocení výsledků základního a středního stupně vzdělávání. Diplomová práce se zabývá tvorbou nástrojů (formou didaktických testů) pro evaluaci a autoevaluaci výsledků vzdělávání v přírodovědných předmětech, konkrétně v chemii. Po přípravě a zadávání následuje didaktická analýza statistických výsledků získaných pilotním šetřením dvou souborů testových úloh (každý ve dvou variantách): Základy chemie a Kritické čtení se zaměřením na správnou výživu a životosprávu. Na základě navržených změn jsou pak upraveny úlohy a vytvořeny testy, které ověřují míru znalostí a dovedností žáků a slouží učitelům a školám k vnitřní evaluaci škol. Testy v definitivní verzi CERMAT poskytne prostřednictvím internetové aplikace základním a středním...cs_CZ
uk.abstract.enAs of January 1st, 2006, based on the law 561/2004 Coll., the Ministry of Schools, Youth and Physical Education founded an independent institution called "Center for educational results appreciation" (abbreviated as CERMAT). The Center concentrates on solving several key issues related to the need to ensure easy to understand, comprehensive and mutually measurable educational results. Leaving aside the issue of state coordinated secondary school leaving examination, evaluation and auto-evaluation of schools stands out as equally important area of interest. This area is being worked out within the system project KVALITA I under European Social Fund (ESF). The aim of the project is to gradually develop new system for monitoring and evaluating results of primary and secondary education. The thesis deals with creation of tools (in the form of achievement tests) aimed at evaluation and auto-evaluation of educational results reached in science topics, namely in chemistry. Preparatory and submission phases were followed by didactic analysis of statistical data obtained through pilot survey using two sets of tasks (each in two modifications), namely "Chemistry basics" and "Critical reading focused on healthy diet and regime". Based on proposed changes the tasks were adopted and tests were created to measure the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.identifier.lisID990011383820106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV